Dávám sem to každoročně, to pro snadnou orientaci. Týká se to především jezdců, přijíždějících ku Brnu od západu.
Pokud jedeme přes Ořechov, je to sice delší, ale od Ořechova stále po hlavní /pouze jedna křižovatka se světly/ a kruháč,
který se stejně při cestě tam neprojíždí. Na začátku kruháče je odbočka oddělená taráskem.
Jede se přes něj pouze cestou zpět.Nejprve celý objezd Brna po jižní straně od Troubska až do Slavkova:
http://www.speaker.cz/Maps/Brno_objezd.jpgZde vjezd ze silnice č. 602 od Jihlavy do Troubska /podjíždí se D1/ Pozor, dnes už je tam kruhák snímek je zřejmě z roku 2009, kdy tam byla normální křižovatka.
http://www.speaker.cz/Maps/Brno_1.jpgKřižovatka se světly a Kruhák v Chrlicích. Při cestě do Vápenek se kruhák objíždí bokem. Hlavně nezabloudit v Chrlicích odbočuje se až v Tuřanech u kostela do Ulice Prátecká na silnici č 417. Důležitý je v Tuřanech odbočit správně, tedy nikoli brzo před krátkou jednosměrkou /při cestě tam/. Je to kurevská pastička, hlavně pokud se tudy jede už za tmy. Mě se to povedlo v v roce 2007. Znamená to, pokud na to přijdeme pozdě, jedete do Rajhradu a to je kufr jako kráva minimálně 20 km navíc. Tedy odbočit až na křižovatce za kostelem, do ulice Prátecká. Pokud pojedete spodem na dohled okolo letiště, jedete správně.
PoznámkaK odbočce na R 417, výjezd z Brna:
Křžovatka pod kostelem, kde se odbočuje na R 417 sice na obrázku není, pouze upozornění: Směrem do Vápenek je tato křižovatka bez problému. Ale při cestě zpět na této křižovatce
pozor na dvojitou přednost v jízdě, při vjezdu a výjezdu z křižovatky! Je to tam ale přehledně značený.
http://www.speaker.cz/Maps/Brno_2.jpgSložitější křižovatka s mostem ve Slavkově u Brna. Při cestě tam je třeba dávat pozor na přednost v jízdě protijedoucím vozidlům, je totiž nutno najet do odbočovacího pruhu; odbočuje se z poměrně frekventované silnice vlevo. Při cestě zpět je to jednodušší; klasická přednost při vjezdu na hlavní a pak je třeba dát pozor při odbočování nad benzínkou ve Slavkově na místní silnici do Křelovic a k Brnu. Opět odbočovací pruh a odbočení doleva /zde to není na obrázku dobře vidět/.
Poznámka:Dnes už je benzínka na obou stranách, což je jednodušší. Do roku 2009 se muselo při cestě tam dost dávat pozor při odbočování k pumpě, pokud jsme chtěli zde tankovat.
http://www.speaker.cz/Maps/Brno_3.jpgSilnice č. 54 na kterou najedete za Slavkovem /pokud nezabloudíte/ již neopouštíte, tato vás dovede cca po 60 km až na odbočku na Suchov /za Kyjovem a Veselím na Moravě/. Odtud je to už na Vápenky co by kamenem dohodil a zbytek dojel:-) Sice tam jsou trochu kopce, ale dá se to vyjet. Jak říká Mitch72, obzvláště ten krpál v Suchově je jedlej. Babettisti budou asi muset přišlápnout. Je to převýšení cca 125 metrů při průjezdu obcí.
Tedy ještě něco výškových profilů. Ze Slavkova do Kyjova to je jak na horský dráze, ten druhý kopec je Babí Lom u Kyjova, na vrcholku je motorest a parkoviště, ze kterého je nádherný výhled do krajiny. Viz:
http://www.speaker.cz/Maps/Slavkov_Kyjov.jpgNu a závěr korunuje dílo, výše zmíněná horská prémie v Suchově. Zobrazený 24.2 km dlouhý úsek je v Veselí nad Moravou až do Vápenek. Průjezd Suchovem jest označen červeně. Sama dědinka je asi 1 km dlouhá, téměř rovná jako podle pravítka:
http://www.speaker.cz/Maps/Veseli_Vapenky.jpgPohled z horního konce Suchova na dolní je úžasný, jako z letadla. V zimě by se tam mohlo prořádat mistrovství světa v sáňkování