od Pavel » stř zář 16, 2015 13:07:54
Ono není třeba hledět na značku, ale spíš na specifikaci.
API TC = oleje pro vysokozatížené, vysokoobrátkové motory
To samo o sobě říká, že je tu nějaké riziko, že to na nízké otáčky nebude mazat dobře, což bývá specifikum mnoha syntetických olejů, proto píšu, že plná syntetika není moc vhodná na Babettu, která točí originál 1-6500ot
Co se týče ředění a mazání motoru, o tom jsem už také něco načetl. Teplý motor by u takového oleje stačilo v klidu mazat v poměru 1:100, ale studený motor potřebuje víc oleje v benzínu, aby ulpěl na stěnách a mazal. Proto si myslím, že bys Babettu ihned zadřel na studeném motoru v poměru 1:100. Proto se preventivně ředí olej na tu nejhorší variantu, aby to mazalo v každém pracovním režimu.
Pozor, ještě platí pravidlo, že když přecházíš z horšího oleje na lepší, tak hrozí riziko uvolnění karbonu a zadření motoru. Proto by měl být přechod z "M2T" na syntetiku byl proveden až po důkladném vyčištění karterů, válce, pístu a hlavy.
Tak to tam nalej a zkoušej 1:50, pak 1:75, pak 1:100 a buď se ti to bude zadírat nebo to na to bude jezdit slušně. Případný výbrus je záležitost jen pár stovek Kč a jeden večer v garáži, tak není co řešit.
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý
