od Jenda » ned kvě 13, 2007 23:37:34
Když už to máš venku, jak píše Igoreva, možno vyměnit i ložiska kliky. Nebo prostě vůbec všechny, který by se zdály podezřelý. S volnoběžkou se to má tak, že i evidentně špatná /Babetta neřadí, nebo jen někdy za 1/ se po vyndání chová jako zdravá, tzn. že při otáčení v ruce normálně spíná a rozepíná. To je ale klam, pokud by se tam dala znova, problém je tu opět. Pracuje totiž za teplot okolo 90 st. a více, a ten tah je taky daleko vyšší, pak proklouzne. Pokud si ji rozebral /z obrázku se vada určit nedá, pouze je tam vidět opotřebení od vnitřního dílu/, ale to je snad normální, vadit by to nemělo. Jak tu bylo už poznamenáno, opětovné složení se už nepovede /stačí prohodit jeden váleček, každý se totiž omačkává jinak/ a na problém je zaděláno. Tedy jasně koupit novou.
Spojka, která je na obrázku, je hlavní spojkou na 1. bubnu. Ta pokud zlobí, tak buď Babetta nejede /např. zamaštění/, nebo jede pořád /prasklý pérko, stačí pouze jedno z těch třech/, pokud motor běží. Ale nechá se vždy tlačit, nebo na ní jet s kopce, v tom druhém případě poněkud obtížně a spojka se ničí. Ale vždy motorka normálně řadí, pokud to už nějak rozjedeš. Startovací spojku najdeš na tom vnitřním díle s řemenicí, čelisti jsou hliníkový, téměř 3x delší a jsou jenom dvě. Drží je dvě slabý pérka, pokud prdne jen jedno z nich, při sebemenším pootočení kolem se snaží motorka startovat, tlačit nejde, okamžitě spíná. Tahle závada /pasklý pérko u startovací spojky/ vypadá dost děsivě pro nováčky a taky je většinou hodně vyrasí. Ale v podstatě je to triviální zívačka. Nakopnout to jde, řadí to normálně a jede v podstatě taky normálně, pouze pokud chceš tlačit tak vypnout pastorek. Pokud se ti to stane na cestě a máš sebou stahovák a nový pérko, je to zpestření kuřácký pauzy...