butan píše:...potřebuji někam umístit koncový spínač, který vyhodnotí povolenou rukověť plynu (rychlopal)...
Ja by som na rýchlopal skôr skúsil nejakým spôsobom umiestniť potenciometer. S natočenou rukoväťou by sa natočil aj potenciometer, tým by sa jeho odpor zmenil, a následne by "riadiaca jednotka" podľa odporu vyhodnotila ako veľmi je pridaný plyn. Ostatne tak to majú vyriešené dnešné autá, pokiaľ majú elektronickú škrtiacu klapku. Na plynovom pedále býva tiež potenciometer, jeho odpor sa mení a na základe toho riadiaca jednotka vie, ako veľmi má otvoriť škrtiacu klapku. Inšpiráciu beriem z tohto.
Starec: Osobne by som moc nekritizoval úpravy. Niektoré nápady sú celkom dobré. Na jednej strane, dokážem pochopiť názor, že Babetta má svoje čaro, keď je v originále, je to veterán a podobne a rýpať do nej elektroniku je hlúposť. Tá patrí do moderných skútrov a podobne atď. Niečo na tom bude.
Keď sa ale na to pozriem z druhej strany, respektíve budem hovoriť za seba. Moja Babetta má len 15 rokov, čiže vyhlásenie že to je veterán a teda by si zaslúžil originálny stav je v tomto prípade zbytočné.
Ďalšia vec, na Babette najazdím ročne dosť kilometrov (viac ako 4 000). Pri takomto počte kilometrov zákonite určité veci musím dolaďovať v kratších časových intervaloch. Poviem príklad(čisto orientačne, nehľadajte v číslach nič, čo by zodpovedalo dielenskej príručke)-nastavenie karburátora treba vykonať každých 2 000 km. Tak ja ho nastavím priemerne 2 razy za rok. Niekto kto najazdí na Babette 500 km ročne ho nastaví raz za 4 roky. No a hrabať sa každú sobotu v Babette a furt dačo dolaďovať, lebo najazdím veľa kilometrov, to človeka prestane baviť veľmi rýchlo. Preto určité veci, ktoré sú síce komplikované svojou konštrukciou, ale v konečnom efekte nastavujú niečo za teba sú dosť zaujímavé.
Ďalšia vec je, či chceme či nie, priznajme si že Babetta je konštrukčne zastaralá a skrátka v dnešnej premávke (dobe) už svojimi vlastnosťami nestačí. Slabé svetlo vpredu, absencia brzdového svetla či smeroviek, 6 V rozvody atď. Nevidím nič zlé, keď ju trošku zmodernizujeme a prispôsobíme dnešnej dobe, nech si drží krok s modernejšou technikou.
Teraz možno by sa dalo diskutovať o tom-keď chceš bezporuchový stroj, so silným svetlom, smerovkami, elektronikou...prečo si nekúpiš moderný skúter? No priznajme si, ani ten skúter neni dokonalý, diely ázijskej výroby, kvalita pochybná, keď sa na ňom niečo pokazí tak si to človek doma netrúfne ani rozobrať a keď zájde do predajne kde to kúpil, tak sa dozvie, že skúter budú musieť poslať niekde do Prahy do špecializovaného servisu a oprava bude stáť 18 000 korún. Samozrejme nový skúter, pokiaľ chceme aby vydržal viac ako jednu sezónu pod 50 000 korún ani moc nejde. Takže v tomto Babetta u mňa vedie. Dá sa opraviť doma, človek sa aj veľa na nej naučí a získa dielenský grif.