Tohle jsem našel, neni to z mojí hlavy, takže to berte jako citát:
,, Tepelná hodnota je nejdůležitější parametr zapalovací svíčky. Zvolí-li se svíčka příliš „teplá“ pro daný motor (svíčka o vysoké tepelné hodnotě), může dojít ke zničení motoru. Zvolí-li se svíčka příliš „studená“ (o nízké tepelné hodnotě), dojde ke snížení elektrického izolačního odporu povrchu špičky izolátoru zapalovací svíčky a svíčka přestane zapalovat směs benzínu a vzduchu ve spalovacím prostoru.
Obecně platí, že svíčky „studené“, tedy svíčky s nižšími tepelnými hodnotami se používají v motorech s vysokým kompresním poměrem, kde vznikají vysoké teploty a tlaky. Vyniká rychlejší přenosem tepla a dobře se ochlazuje.
Naopak svíčky „teplé“, tedy svíčky s vysokými tepelnými hodnotami se používají do méně namáhaných motorů s nižším kompresním poměrem a menšími tlaky, do motorů pracujících v nižších otáčkách a zatížení.
Při použití svíčky o příliš velké tepelné hodnotě dochází k jejímu přehřívání nad 850-900°C, což je hranice vzniku samozápalů. Svíčka pracuje jako žhavicí svíčka a palivo na ní hoří dříve než dojde k zapálení (tzv. samovznícení). Dochází k detonačnímu hoření a samozápalům.
Použití svíčky o příliš nízké tepelné hodnotě způsobuje, že se svíčka nezahřeje na potřebnou „samočisticí“ teplotu (je studená), čímž se zanáší úsadami z nekvalitního hoření a na elektrody se nanáší zbytky nevyhořelého paliva a oleje. Svíčka po čase nedává kvalitní jiskru. "
odkaz na dokument, ze kterého je citát:
http://www.ladaklub.com/www/faq/zapalovaci_svicky.doc