Je možné, aby motor nebyl zajetý ani po 600km?

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Je možné, aby motor nebyl zajetý ani po 600km?

Příspěvekod Pavel » úte zář 21, 2010 16:10:24

Zdravím,
chtěl bych se zeptat na vaši zkušenost, jak dlouho jste zajížděli motor po GO, než začal jezdit svižně. Po GO motoru jsem už najezdil 600km a nezdá se mi, že by za tu dobu nějak postupně stoupal výkon. Je to pořád líné, do kopců, které jsem dříve v klidu vyjel na 2, to netáhne a podřazuje a občas má co dělat, aby to utáhlo i na tu 1. Jo a žere mi to tak 2.8-3L/100 při 35kmh průměr rychlosti. Kola nebrzdí, všechno se pocitově hladce protáčí, i komprese se mi zdá dobrá, výfuk čistý dokonale, nové těsnění všude.

Už jsem si s tím nevěděl rady,a tak jsem s tím zajel za místním expertem na Babetty a ten mi řekl, že jsem měl mírně ohlou hlavu válců,že mi to tam nepatrně podfukovalo(trošku oleje na žebrách). Tak mi ji vyměnil za novou, seřídil ještě předstih a jak jsem to projel, tak je to pořád stejný. Dle něj se to prý ještě tak dalších 500km musí zajet...Což by už znamenalo 1100km. Nevím, už jsem z toho pomalu zoufalý, investoval jsem už do opravy víc, než kdybych si někde koupil ojetou Babettu, která jezdí líp.
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: Je možné, aby motor nebyl zajetý ani po 600km?

Příspěvekod martin110r » úte zář 21, 2010 16:19:20

Normálka. Tých 600 km čo píše výrobca znamená, že je Babetta z najhoršieho von. Ale u týchto maloobjemových motorov platí, že úplne zabehnutý motor je zhruba po 1 200 km. Po 600 km je motor viacejmenej zabehnutý tak nahrubo. Akože už to nechodí všetko úplne natesno, krúžky a piest si sadli. Potom ešte ďalších 500 - 600 km skutočne trvá, kým sa motor zabehne úplne do detailu.

Napríklad u benzínových motorov v autách sa udáva zábeh 1 000 km, pričom motor je úplne zabehnutý zhruba po 3 000 km. To je to isté.
Naposledy upravil martin110r dne úte zář 21, 2010 16:35:51, celkově upraveno 1
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Je možné, aby motor nebyl zajetý ani po 600km?

Příspěvekod Pavel » úte zář 21, 2010 16:26:01

Martin:
Aha, tak díky za info, trošku si mě uklidnil, protože já pořád nevěděl, jestli to není způsobené šmejd dílama.
Budu jezdit vesele dál a tak doufám, že do měsíce už tam budu mít těch 1200km. A když nic, tak se zas ozvu :)
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: Je možné, aby motor nebyl zajetý ani po 600km?

Příspěvekod martin110r » úte zář 21, 2010 16:35:31

Ja som tiež motor generálkoval. Touto dobou mám tiež cca 600 km, takže doslova počujem ako sa motor zabieha. Napríklad keď mal motor cca 200 km tak sa mi pri rýchlosti cca 35 km/h ozývali z kľukovky divné zvuky. Jazdil som pomalšie, do 30 km/h a teraz už zvuky prestali. Jednoducho sa potrebujú jednotlivé diely zabehnúť. U každého to funguje malinko inak. Niekomu sa dajme tomu ozýva kľukovka, inému napríklad nedosahuje motor plný výkon, inému môžu hučať ložiská a podobne. To je individuálne. Ale časom sa to všetko ustáli a utíchne.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Je možné, aby motor nebyl zajetý ani po 600km?

Příspěvekod Starec » úte zář 21, 2010 20:52:06

Máš síce úplnú pravdu, ovšem po 600 km, by babča už dáky ten kopček mala vybehnúť a nie že ešte aj 1 nevládze. Mám dojem, že tam niečo nie je v poriadku.
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Re: Je možné, aby motor nebyl zajetý ani po 600km?

Příspěvekod martin110r » úte zář 21, 2010 21:06:56

Hm, to je fakt, súhlasím. Moja Babetta bola v kopcoch zo začiatku tiež dosť lenivá ale po 600 km driape aj do strmých kopcov na dvojke. A inak aký zvuk má pri chode motora dajme tomu na voľnobeh? Nepočuť niekde dáke prefukovanie?
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Je možné, aby motor nebyl zajetý ani po 600km?

Příspěvekod Starec » stř zář 22, 2010 7:21:39

Pavel: i keď síce píšeš, že výfuk je komplet čistý, ja by som to skúsil prehnať bez toho výfuku. Narobíš síce trocha toho rámusu, ovšem mohlo sa stať, že si niečo prehliadol. Zvykne ostať karbon v kolene, ako sa koleno lomí, tak isto aj vo výfuku, asi v strede je prepážka a na nej dva dierky, tie tiež málokto prečistí. Tak to budeš mať istotu, že to nie je výfuk. Ak by ani to nepomohlo, odporúčal by som zhodiť valec a premerať piest a valec, pozrieť či nevidno stopy po zadieraní, či si niečo nezamenil. Mal som taký prípad z praxe, že chlapík do orginál valca dal piest z 1 výbrusu a akonáhle sa mu motor čo i len trocha nahrial, tak mu to tesnilo, samozrejme výkon žiadny. Ak by ani to nepomohlo, tak rozhodiť celý motor, dosadacie plochy poloblokov vyrovnať jemným zabrúsením, dať nové tesnenie, všetko prekontrolovať a znova poskladať. Po najazdených 200-300 km po GO, babča by mala svižne reagovať na pridanie, akcelerovať, samozrejme nie až tak intenzívne. Bežné kopčeky by už tiež mala zvládať bez väčších problémov. Môžu sa síce objavovať akési pazvuky, ale ako píše martin tie postupne zmiznú.
Takže môj názor, motor niečo tlmí, alebo tesní. Urobiť dôkladnú kontrolu, prípadne celé rozhodiť a nanovo po kontrole poskladať.
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Re: Je možné, aby motor nebyl zajetý ani po 600km?

Příspěvekod Pavel » stř zář 22, 2010 12:57:58

No právě, já sice Babettu mám už dlouho, ale nikdy jsem ji nezajížděl od GO nebo od novoty, tak nevím, co můžu od toho čekat. Zkušenosti s náhradními díly mám spíš žalostné, třeba ty 4 šrouby, co drží válec, to je takové bláto oproti originálním válcovaným, že si jich vždy musím koupit víc, protože se strhává závit. Uvažuju, že seženu širší matky.

Koupil jsem sadu píst, kroužky, válec na motokrámku.cz, podle prodejce prý polský výrobek, takže se nemohlo stát, že bych použil píst z prvního výbrusu, jak píše Starec a pak to zadíral. Motor se zcela určitě nezadírá, nemá divný zvuk, všechno krásně klape jak v otáčkách, tak na volnoběhu, žádný slyšitelný profuk, startuje zastudena na první pokus.

Výfuk jsem vypaloval, měnil jsem tlumící vložku i koncovku, i ty 2 díry jsem pořádně prošťoural, takže je to skoro, jako by to bylo nové. I koleno výfuku bylo čištěné po celé délce, i v ohybu, ale můžu zkusit jízdu bez tlumiče, to jsem ještě nezkoušel.

Komprese se mi zdá dobrá podle toho, jak to zkouším pocitově s druhou Babettou, která jezdí jak drak.

Včera jsem měnil hlavu válců po doporučení, možná trošku pocitově to má trošku větší výkon v referenčním kopci, počkám, až na tom ujedu dalších 100km, abych viděl, jestli mi tam v tom spoji hlava-válec někde neuniká olej(předchozí hlava byla křivá, po 100km jsem měl zaolejované spodní část žeber).

Uvažuju, že bych chvíli jezdil na obyčejný M2T, aby bylo vidět nějaké znečištění(úniky kolem gufer např.), takhle s těma kvalitníma olejema to vůbec nekouří a spalovací prostor je úplně čistý i po 100km.

Píšu to sem proto, protože už fakt nevím, co bych vyzkoušel. Zatím budu jezdit a pokud ani po těch 1000km to nebude lepší, tak to asi celé rozeberu a podívám se tomu na střeva. Možná ještě zkusím dát původní válec s původním pístem, pak by to bylo jasný.
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: Je možné, aby motor nebyl zajetý ani po 600km?

Příspěvekod martin110r » stř zář 22, 2010 13:47:17

No či neni kameň úrazu v tej polskej druhovýrobe. Ja osobne sa týmto druhovýrobám z Polska, Maďarska, Číny, Indie vyhýbam na diaľku. Pri prvej GO motora bol motor poskladaný z druhovýroby (piest, krúžky, atď) a zabiehalo sa to fakt dosť na prd. Tiež tá Babetta nebola dáko extra živá. Keď som nedávno robil GO, tak som tri mesiace nerobil nič iné, iba zháňal diely z prvovýroby, a rozdiel poznať. Motor sa zabehol ani som nevedel ako. Takže druhovýrobu by som si už do motora v živote nedal.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Je možné, aby motor nebyl zajetý ani po 600km?

Příspěvekod Pavel » stř zář 22, 2010 14:33:20

Martin:Hele a co kdybych si teď do toho nového válce po 600km dal nový píst a kroužky z prvovýroby? Nebo by se musel udělat 1.výbrus válce a pak až píst a kroužky z prvovýroby na 1.výbrus?
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: Je možné, aby motor nebyl zajetý ani po 600km?

Příspěvekod martin110r » stř zář 22, 2010 15:37:03

Tak pokiaľ je aj valec druhovýroba, tak neviem, či tomu moc pomôžeš. Kvôli čomu si vlastne kupoval nový valec?
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Je možné, aby motor nebyl zajetý ani po 600km?

Příspěvekod Pavel » čtv zář 23, 2010 9:36:46

Martin:
Babetta je ročník 84, byla střídavě ležák v garáži, pak to někdo z naší rodiny vytáhl, jezdil s tím, pak zase do garáže, atd...Poté, co to měla u sebe ségra a já viděl, že na to serou slepice, tak mi to bylo tak líto, že jsem se rozhodl, že si tu Babettu od našich odkoupím a budu se o ni starat líp. V době koupě v roce 2007 to mělo najeto asi 5000km. Chtěl jsem na tom začít jezdit do práce, na nákupy a na větší trasy (až 200km). Jenže se tam neustále něco kazilo-není se čemu divit, klasika gufera, uklepaný držák výfuku, spojky, elektrika, ložiska a já to neuměl tenkrát spravit, tak jsem to dával někomu spravovat. No a spousta z těch rádobyopravářů používala hrubou sílu, ztrácela podložky, šroubky, apod, takže si asi dokážeš představit, jak ta Babetta vypadala. Nakonec jsem už na to neměl nervy a tak jsem ji odstavil v garáži až do letoška, kdy jsem se rozhodl, že ji konečně zprovozním do perfektního stavu a udělám si všechno sám a pořádně. Výkon motoru v té době stejně nebyl nic moc, na klice byla citelná vůle v ložiskách a jak jsem viděl píst, byl celý černý i za kroužkama, po rozpůlení celý motorový prostor černý až na uhel. Tak jsem si říkal, že udělám komplet generálku, všechno z nových dílů. Nová klikovka s ojnicí byla jasná volba, píst samozřejmost, nevěděl jsem v té době, kde se dělá výbrus a nechtěl jsem čekat, tak jsem si objednal rovnou kit válec, píst, kroužky. Nakonec v podstatě jen kartery a kolečka v převodovce jsou původní, jinak vše nové. Pak jsem se s tím mořil 2 týdny po večerech, až se to podařilo složit a po zkušebním projetí jsem byl hodně zklamán, nechtělo se to skoro ani rozjet, jak to všechno šlo ztuha. Měnil jsem vše, včetně spojek, bubnů, takže ani spojky, převodovka, apod nebyly zajeté a nechtělo to řadit na dvojku. Po prvotním rozčarování jsem si řekl holt budu na tom jezdit, snad se to zlepší. Postupně se všechno zajelo, spojky, převodovka krásně řadí na dvojku, jen ten výkon po ujetí 600km je pořád stejný, jak byl před GO. Po rovince jsem spokojen, jede to max těch 40kmh, pořád mám ale takové klepavé zvuky ve válci kolem 35kmh a když tomu přitnu, tak to přestane. Do kopců se tomu ale moc nechce. Mám takový referenční 12% kopec a ten vyjedu z půlky oproti tomu, co předtím, než to podřadí. Pořád doufám, že to chce ještě víc zajet. Včera jsem sundál válec a podíval se dovnitř. Až na 1 větší rýhu to je krásně hladké, píst téměř bez karbonu, nepouští za 2.kroužek. Spojení hlava válec nikde neprofukuje. Mám ještě původní válec i původní píst schovaný. Počítám s tím, že bych rád na Babettě jezdil hodně dlouho (např. dalších 30 let) a bůhví, jak to pak bude s dostupností ND, tak je vždycky dobré mít do zásoby důležité díly, ať pak nemusím čekat, než mi někde udělají výbrus a než seženu ND. Vzhledem k tomu, že tady lidé psali, že pokud válec a píst není origoš, tak do další GO to bude tak 5000-10000km, tzn. při mém ježdění to bude za 2-3roky. Uf to jsem se rozepsal, ale teď už víš v podstatě vše. Někdy sem na fórum hodím fotky, ať se můžeš pokochat.
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: Je možné, aby motor nebyl zajetý ani po 600km?

Příspěvekod martin110r » čtv zář 23, 2010 10:53:07

Dlhý článok je v pohode, ja tiež nepíšem zrovna najkratšie :lol: . Čo sa týka referenčného kopca s 12 % stúpaním, zrovna v takom strmáku by som Babettu v zábehu netrápil. Zábeh nie je len o nízkej rýchlosti/nízkych otáčkach motora, ale aj o nízkom zaťažení motora (Mimochodom, spomínaš si na príručku z fichtla? Tam sa dokonca písalo, že v zábehu môže na ňom jazdiť iba jedna osoba. To je vlastne to zaťaženie motora). To znamená jazda klíďo píďo po rovinke. Samozrejme malé stúpania tomu nevadia. To máš podobné, ako keby si sa chcel s novým nezabehnutým autom rozbiehať na trojke. Rozbehnúť sa rozbehneš, ale dáš tomu motoru taký záhul, že pokiaľ to budeš robiť často, tak sa motor s tebou po 50 000 km rozlúči. Takže rozhodne prudké kopce na nezabehnutej Babette nie. Vo všeobecnosti platí, ako kvalitne urobíš zábeh, tak kvalitný bude potom motor. Ak zábeh zmrvíš, tak už ten motor nikdy nebude dosahovať nejaké vynikajúce parametre. Obávam sa, že kombinácia druhovýroba + podľa mňa zlý zábeh je dosť pádny dôvod na to, že Babetta ani po 600 km nedosahuje také parametre, ako iná po 600 km. Inak ako si uviedol, že motor poskladaný z druhovýroby vydrží 5 000 - 10 000 km je pravda. No mne vydržal 4 000 :twisted: . Pričom už po 2 000 km klepal piest. Na voľnobehu sa z motora ozývalo také ostré kovové klepanie. Teraz po generálke si motor len tak ševelí.

Skús s tým pojazdiť ale ak sa to naozaj nezlepší, asi by som ten motor zgenerálkoval nanovo. Ja viem, zamrzí to keď si človek pomyslí, koľko peňazí dal do tejto generálky a ža by mal po 1 000 km robiť ďalšiu, ale ak sa to nezlepší, myslím, že nič iné neostáva. Hlavne sa v zábehu vyhýbať kopcom. Tieto malé 50tky sú strašne citlivé na zábeh. Motor s veľkým výkonom ti odpustí aj nejaký ten prešľap (kopec a tak). Ale tieto malé 50tky, tie pokiaľ nezabiehaš vyslovene na rovinke, tak je prúser. A skús pozháňať veci z prvovýroby. Piest nemusíš zháňať z prvovýroby. Odporúčam firmu ALMET Hradec Králové. Je to v podstate druhovýroba, ale kvalitná. Ja mám v Babette tiež Almet piest, a som s ním maximálne spokojný. Ale iné veci. Napríklad čo sa týka kľukovky, tak ti poviem, že viacej by som veril repasovanej prvovýrobovej kľukovke, ako novej druhovýrobovej.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Je možné, aby motor nebyl zajetý ani po 600km?

Příspěvekod Pavel » čtv zář 23, 2010 14:10:43

Martin:
Jó, o Almetu si tady už kdysi psal, že ti poslali špatně odlitý píst a pak si ho vyreklamoval. To si normálně objednával telefonicky nebo jak? Píst stojí tak 200-300Kč, to mě nezabije.

Co kroužky, odkud si je koupil?

A ten původní origo válec, asi by nebylo špatné nechat udělat první výbrus a pak to smontovat s ním. 400Kč nebo kolik to stojí, mě také nezabije.

Ještě kdybych někde sehnal válcované svorníky válce (ty 4 šrouby), to by bylo také fajn. Nebo alespoň delší matice, až se netrhne závit při utahování.

Ostatní věci bych nechal tak. Ložiska jsou ZKL, klika a ojnice se přece nemůže po 600km zničit.

Já to beru tak, že chybami se člověk učí a ačkoliv jsem si ještě tak před 2 měsíci říkal, že vyměnit píst, kroužky a válec musí zvládnout každý průměrně zručný kutil, tak teď začínám věřit tomu, že to je docela věda a že asi fakt záleží na dílech a způsobu zajetí. Zrovna u těchto mopedů záleží na každém tření a vůli, protože to má prd výkon. U auta je ti už fuk, jestli to má maximálku 160 nebo 190kmh.

Co se týče zajíždění, prvních 300km jsem se snažil do 30kmh, ale dával jsem tam i kopce a pak už jsem postupně přidával na 35 a teď už i na plný výkon. Nechám tomu ještě těch 400-500km a uvidím.

Stejně si asi nechám udělat výbrus válce a seženu ten píst a kroužky, až napíšeš a budu to mít připravené pro další "poloGO".
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: Je možné, aby motor nebyl zajetý ani po 600km?

Příspěvekod martin110r » čtv zář 23, 2010 15:15:36

Keďže si otázky položil v jednotlivých bodoch, odpíšem rovnako. Takže po poriadku:

Čo sa piestu týka, ja som to vtedy riešil cez Matrixa. On mi piest vyzdvihol osobne a s ním som sa finančne vyrovnal. Nechcel som to riešiť priamo s firmou cez dobierku, lebo dobierka zo zahraničia býva strašne predražená. Keďže si z Česka, u teba to neplatí, čiže kľudne si môžeš objednať piest mailom a firma ti ho pošle dobierkou. To že som natrafil na zlý odliatok, holt stane sa. Ako som už spomenul, firma si závadu priznala, reklamáciu uznala a poslala mi bezplatne nový piest. Čiže nemám nič proti tejto firme.

Piestne krúžky som kupoval vo firme STING 2000. Mali by byť prvovýroba. Fakt je že mi pasovali bez úprav, takže mohla by to byť prvovýroba. Na druhovýrobe som musel odbrúsiť trochu zo zámkov, mali malú vôlu v zámkoch. Tu opäť platí to, čo som spomínal v predchádzajúcom odseku ohľadom dobierky zo zahraničia. Takže to by sa ti neoplatilo. Jedine, že by si pohľadal v nejakom českom obchode a opýtal sa, či sú z prvovýroby. Ale české obchody zmáknuté nemám, ktorý čo predáva, keďže od nich nekupujem prakticky nič.

Ak máš origoš pôvodný valec, tak ho jednoznačne nechaj vybrúsiť. Hlavne výbrus zver nejakej kvalitnej firme. Nie že to dáš do rúk dákemu dedinskému opravárovi "Františkovi Pilníkovi", ktorý ti spraví výbrus za veľmi výhodnú cenu 150 Kč. Na výbruse sa šetriť neoplatí. Zmrvený výbrus=zmrvený zábeh=nižšia životnosť motora. Mňa napríklad výbrus stál 15 eur, čiže cca 400 Kč. A to bola len cena za výbrus, bez piesta, bez krúžkov.

Valcované štefty zháňať nemusíš, pokiaľ nemáš tieto pôvodné zničené. Mám s nimi takú skúsenosť, že vydržia dosť veľa v uťahovaní. Samozrejme s mierou. Uťahovanie metrovou tyčou to samozrejme nevydrží. Ale keď to doťahujem malou "štvrtinkovou" ráčňou, tak závity nestrhnem, pritom valec drží. Keď máš dobré, nové tesnenie, tak neni dôvod aby to podfukovalo.

Ložiská ZKL? Píšeš že najazdíš dosť kilomotrov. Na ZKL by som sa vykašlal, pokiaľ nechceš za rok zase poliť motor. ZKL sú dobré pre starých dedkov, ktorí jazdia na Babette do obchodu a späť, pričom ročne najazdia 300 km. Radšej zainvestuj a kúp SKF. Sú síce drahšie (mňa 4 ložiská vyšli myslím na 25 eur/cca 600 Kč), ale kvalitou sú niekde inde.

Kľukovku a ojnicu máš síce druhovýrobu, ale na to sa asi naozaj vykašli a nemeň ich. To už sú dosť drahé položky. Neodídu ti hneď. Skrátka životnosť klukovky z druhovýroby predpokladám aspoň na 20 000 km. Časom si možno zoženieš prvovýrobu, ale teraz to nemá cenu riešiť.

Zábeh
Podľa popisu v poslednom príspevku si ten zábeh naozaj zmrvil. Prvých 300 km a už aj kopce, to sa na Babette nerobí. Až si zgenerálkuješ motor, tak po zložení namiešaj zmes 1:25, naštartuj a nechaj ho aspoň hodinku len tak bežať na voľnobehu. Stráž si teplotu motora. Ja som tam dal ventilátor a viacej som sa nestaral. Nechal som motor pre istotu bežať dve hodiny na voľnobehu.

Potom začni opatrne jazdiť. Žiadne kopce. Prvých 100 km je motor strašne citlivý, takže jazdiť iba večer, alebo skoro ráno, keď je ešte zima, a hlavne po rovinke. Rýchlosť záleží na prevode. Ja mám prevod 14/51, a jazdil som do 30 km/h. Hlavne pozor na jazdu s vetrom v chrbte. A počúvaj motor. Keď je prehriaty tak začne byť "tupý", horšie ide do otáčok a keď ho prehreješ ešte viac, tak začne kovovo klepať, a ak ani vtedy nezastavíš tak sa motor hryzne a zablokuje ti zadné koleso. Potom musíš sundávať valec a zadreté miesto prebrúsiť pilníkom. Aspoň prvých 400 km sa vyhýbaj kopcom.

Po 400 km môžeš prejsť na zmes 1:33 (ja som prešiel na 1:40 a tiež sa nič nestalo, len som musel jazdiť ešte opatrnejšie) a pokračuj opäť v opatrnom jazdení. Motor síce má pár km za sebou, no má menej oleja tak bacha aby si to neprehnal. Už môžeš skúsiť aj menšie kopce, ale zase nie že sa s Babettou budeš šplhať na Ještěd :lol: . Ešte stále sa vyhýbaj 12 % stúpaniu. Rýchlosť môžeš malinko zvýšiť. Ja som po 400 km jazdil do 35 km/h.

Po 600 km je motor prakticky z najhoršieho von, ale na plný výkon má ešte čas. Maximálku môžeš zvýšiť na 40 km/h. Úplne zabehnutý je zhruba po 1 200 km. Potom už možeš Babettu využívať normálne.

Ešte by som podotkol k tým zábehovým rýchlostiam. Ja som ich udával podľa svojho prevodu. Vpredu mám 14 zubové koliesko, vzadu 51 zubovú rozetu. Ak máš vpredu 13 zubové koliesko, odpočítaj si z každej rýchlosti cca 5 km/h.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Další

Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků