Zdĺhavé (lenivé) radenie 2. stupňa

Spojky jsou kultovní součástí našich strojů. Zde mají samostatnou rubriku...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Příspěvekod igoreva » ned čer 10, 2007 0:11:39

Zajtra idem vložiť druhé čeľuste dvojky. Skúsim všetko ešte ras dokonale odmastiť.
Vlastne ja som už vymenil všetko za nové komponenty a stále mi radí dvojka lenivo.
Bude to asi tým výkonom motora.
Tiež som robil výbrus a dával nový piest a piestne krúžky. Mám pocit ako keby kompresia nebola taká ako predtým. Keď rukou pootáčam bubnom rozbehovej spojky tak odpor nie je tak veľký ako predtým. Vtedy som mal čo robiť aby som prekonal hornú úvrať a teras to ide ľahko.
Ešte ras tam dám nové piestne krúšky 1. výbrusu.
Babetta 210 je naozaj jednoduché a dômyselné približovadlo (jazdí mi max. 48 km). Pridal som jej brzdové svetlo.
Uživatelský avatar
igoreva
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 220
Registrován: čtv kvě 10, 2007 10:01:39
Bydliště: Zvolen, SK

Příspěvekod ben » ned čer 10, 2007 10:10:17

mozno to bude v tej kompresi ale to odmastovanie ti uz asi nepomoze, kamos ma babetu typu ze len nalieva benzin a vozi sa radi mu skvele a po jeho chabych protestoch som sa mu pozrel na spojky a po odmontovani krytu spojky som bol uplne zhrozeny, obe spojky su uplne blatove, aj trochu olejove a je v nich vsakovaky humus a radi mu to v pohode btw. ma tazku spojku
babetta je jednoducho genialny velkoobjemovy zavodny stroj :)


Neklikat!!!
Uživatelský avatar
ben
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 246
Registrován: stř kvě 09, 2007 13:37:56
Bydliště: PN

Příspěvekod igoreva » ned čer 10, 2007 12:35:06

Zaujímalo by ma v akej rýchlosti kamošovi preraďuje do dvojky a ako dlho radenie trvá.
Ozaj, "ben" nemáš vyfotené detaily tvojich čeľustí? Zaujímalo by ma ako máš odtlačené tie mosadzné plôšky na ľahkých čeľustiach. U mňa sú odtlačky dosť excentricky umiestnené (nie sú v strede), hoci na pôvodných boli pekne v strede (viď foto.).
Dokonca zub nového regulačného unášača je dosť odtlačený hoci na starom unášači je super pekne vyleštený. A to má pritom reg. unášač najazdených 10 000 km. Nechápem to, nový mi vydržal len 100 km a pôvodný je stále kvalitný. Bol zrejme lepšie zakalený, ten nový je mäkký, síce pekne pochromovaný ale je nahovno!
Asi vrátim starý unášač naspäť a uvidím čo to spraví. Posielam ti foto starého a nového zuba regulačného unášača a polohu odtlačku na čeľusti, terajšiu a pôvodnú keď Babetta super radila.
Asi platí pravidlo, "nekupuj za každú cenu nové súčiastky".

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Babetta 210 je naozaj jednoduché a dômyselné približovadlo (jazdí mi max. 48 km). Pridal som jej brzdové svetlo.
Uživatelský avatar
igoreva
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 220
Registrován: čtv kvě 10, 2007 10:01:39
Bydliště: Zvolen, SK

Příspěvekod ben » ned čer 10, 2007 13:03:47

hm zvlastne ja na novych celustiach po 400km nemam zatial ani naznak (su presne take ako po kupe) ziadneho odtlacku, ako keby unasac vobec nepracoval nechpem to, odfotim a hodim ta sem, vcera som skusil namontovat experimentalne stare celuste a nic ta nepomohlo, iba zhorsilo
babetta je jednoducho genialny velkoobjemovy zavodny stroj :)


Neklikat!!!
Uživatelský avatar
ben
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 246
Registrován: stř kvě 09, 2007 13:37:56
Bydliště: PN

Příspěvekod igoreva » ned čer 10, 2007 15:27:27

Asi ti dosadá zub regulačného unášača celou plochou (čo je dobre) a tak sa odtlačok a opotrebovanie mosadznej plôšky neprejavilo tak veľmi ako u mňa. Pozorne so pozri tie plôšky na čeľustiach (aj na starých).
Inak zub regulačného unášača musí pracovať lebo inak by si nejazdil. Totiš celý moment sa na hriadeľ prenáša len a len cez tie dve mosadzné plôšky!!!. A je jedno či máš zaradenú jednotku alebo dvojku (pozri kinematickú schému).
Regulačný unášač navyše svojim tvarom zdržuje čeľuste počas radenia dvojky aby dosadli na bubon "skokovo" trocha neskôr ako káže odstredivá sila otáčok a dvojka sa tak zaradila v správnom okamihu.
Prosím ťa odfoť mi tvoje odtlačky - urob makrosnímky s väčšou hĺbkou ostrosti (clonu aspom 5.5).
Idem robiť "výskum" tochto kinematického čuda.
Ďakujem
Babetta 210 je naozaj jednoduché a dômyselné približovadlo (jazdí mi max. 48 km). Pridal som jej brzdové svetlo.
Uživatelský avatar
igoreva
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 220
Registrován: čtv kvě 10, 2007 10:01:39
Bydliště: Zvolen, SK

Příspěvekod ben » ned čer 10, 2007 16:04:48

na strarych to je odtlacene asi tak spolovice ako na tvojich starych, ale na tych som ja nejazdil ten motor som kupil a zgeneralkoval (bolo na nom najazdene cca 6000km)
uf s tymi markasnimkami to bude problem na fotenie pouzivam len fotak so sony ericssonu w800i, foti skvele ale marko je dost biedne, v kazdom pripade to sem hodim aby si mal co skumat 8)
babetta je jednoducho genialny velkoobjemovy zavodny stroj :)


Neklikat!!!
Uživatelský avatar
ben
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 246
Registrován: stř kvě 09, 2007 13:37:56
Bydliště: PN

Příspěvekod ben » ned čer 10, 2007 16:36:52

tu je to slubene foto lepsiu kvalitu som uz z toho nevymackal
Obrázek
babetta je jednoducho genialny velkoobjemovy zavodny stroj :)


Neklikat!!!
Uživatelský avatar
ben
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 246
Registrován: stř kvě 09, 2007 13:37:56
Bydliště: PN

Příspěvekod igoreva » ned čer 10, 2007 22:54:21

Vypadá to že zub regulačného unášača ti dosadá na spodnu hranu mosadznej plôšky, čiže nie na plochu.
Preto asi zlé radi. Tie čeľuste sú nepresne zafrézovane a majú nevhodný sklon plôšky.
Škoda, že nemáš ostrejšie snímky, nie je to dobre vidieť.
Dnes je veľa výrobcov čeľustí a niektorí to flákaju.
Babetta 210 je naozaj jednoduché a dômyselné približovadlo (jazdí mi max. 48 km). Pridal som jej brzdové svetlo.
Uživatelský avatar
igoreva
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 220
Registrován: čtv kvě 10, 2007 10:01:39
Bydliště: Zvolen, SK

Příspěvekod ben » ned čer 10, 2007 23:52:44

celuste mam zo sim-ba.sk , co navrhujes ako riesenie??
babetta je jednoducho genialny velkoobjemovy zavodny stroj :)


Neklikat!!!
Uživatelský avatar
ben
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 246
Registrován: stř kvě 09, 2007 13:37:56
Bydliště: PN

Příspěvekod igoreva » pon čer 11, 2007 0:36:26

Cez víkend tam dám starý pôvodny unášač a nové čeľuste zapilnikujem tak aby zub dosadal na celú plochu.
Viem, že možno zničím čeľuste ale za ten experiment mi to stojí.
Kúpil som už aj tak tretí pár.
Musím prísť na to aká je závislosť radenia od prítlaku regulačného unášača.
Babetta 210 je naozaj jednoduché a dômyselné približovadlo (jazdí mi max. 48 km). Pridal som jej brzdové svetlo.
Uživatelský avatar
igoreva
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 220
Registrován: čtv kvě 10, 2007 10:01:39
Bydliště: Zvolen, SK

Příspěvekod ben » pon čer 11, 2007 15:37:03

igoreva píše:Cez víkend tam dám starý pôvodny unášač a nové čeľuste zapilnikujem tak aby zub dosadal na celú plochu.
Viem, že možno zničím čeľuste ale za ten experiment mi to stojí.
Kúpil som už aj tak tretí pár.
Musím prísť na to aká je závislosť radenia od prítlaku regulačného unášača.

treti par :shock: ty si ich zeres 8) za tie ti pary si uz fakt mohol mat tazku spojku
kazdopadne otestuj a hod sem vysledok
babetta je jednoducho genialny velkoobjemovy zavodny stroj :)


Neklikat!!!
Uživatelský avatar
ben
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 246
Registrován: stř kvě 09, 2007 13:37:56
Bydliště: PN

Příspěvekod igoreva » pon čer 11, 2007 18:21:56

Nežeriem, len s nimi expetimentujem. Jeden pár som pozabrusoval a dolaďoval tak dlho až to prestalo úplne radiť. :-(
Na druhom páre sa hrám so sklonom plôšok. Taktieš to viedlo len k horšiemu.
Tretí bude referenčný aby som vedel porovnávať.
A možno že zainvestujem aj do štvrtého páru ale od iného výrobcu.

Pokial ide o ťažké čeľuste tak niekdo mi tvrdil, že aj tie majú svoje muchy. Odchádza tam vraj regulačný unášač a sú menej vhodné na experimentovanie s cieľom zvyšovania rýchlosti.
Navyše mám Babču, čo je už kandidát na veterána a zrušením ľahkých čeľustí by som degradoval jej ročník výroby - 1985.
Babetta 210 je naozaj jednoduché a dômyselné približovadlo (jazdí mi max. 48 km). Pridal som jej brzdové svetlo.
Uživatelský avatar
igoreva
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 220
Registrován: čtv kvě 10, 2007 10:01:39
Bydliště: Zvolen, SK

Příspěvekod ben » pon čer 11, 2007 22:03:05

mimochodom s tym vykonom to moze mat nieco do seba, lebo ved obaja mame motor po vybruse, cize mozno az ked nam "sadne" motor zacne to idealne radit
a k tomu vetranu ja mam presne opacny nazor ja tuzim po babci r.v. 1995->a viac
babetta je jednoducho genialny velkoobjemovy zavodny stroj :)


Neklikat!!!
Uživatelský avatar
ben
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 246
Registrován: stř kvě 09, 2007 13:37:56
Bydliště: PN

Příspěvekod ben » čtv čer 14, 2007 17:04:31

igoreva ako pokracujes v spojke??
ja uz som to konecne vyriesil!! dal som stary unasac a nove celuste (mal si pravdu tie nove unasace su uplne nekvalitne) jazdil som na 35z. rozete, stale to nehadzalo rychlosti, ale s 35z. sa spojka velmi velmi namahala, bola neskutocne vreta, a tym padom sa akoby zabehla, a po vrateni 51z. rozety to uz pri prvej jazde radilo uplne v pohode!! uz to vobec neni lenive a ani v kopci to uz nesmyka, radi bez ubratia plynu v 20km/h, a ked pomozem ubratim plynu tak aj v 13km/h tym padom sa ziadna tazka spojka nekona 8) , zatial to uz v pohode fachci 200km
btw. uz som po GO najazdil 700km, co myslis uz to bude zabehnute?? mozem uz davat olej 1:50??
uz sa to tak nezohrieva, napr vcera po 50km jazde som mohol ruku udrzat na vyfukovom kolene?!? :lol: (v zabehu uz po 10s na volnobehu sa uz nedala udrzat) :lol: mozem tomu uz vytacat aj do vysich otacok?? len ma sere ze stale sa neeliminovalo klepkanie ktore ide pravdepodobne z valca a prestane to klepat az pri rychlosti 35 a viac
babetta je jednoducho genialny velkoobjemovy zavodny stroj :)


Neklikat!!!
Uživatelský avatar
ben
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 246
Registrován: stř kvě 09, 2007 13:37:56
Bydliště: PN

Příspěvekod igoreva » čtv čer 14, 2007 21:58:35

To klepkanie motora serie aj mňa. Neviem odkial sa šíri, buď naráža piest o stenu valca pri zmene z dolnej úvrate do hornej alebo klepoce posúvač v karburátore. Keď pridám plyn a posúvač je ťahaný hore tak to ustane. Po uvolnení bowdenu to zaklepoce znova.
Má niekdo skúsenosti s lokalizovaním tohoto záhadneho klepotania?
Babetta 210 je naozaj jednoduché a dômyselné približovadlo (jazdí mi max. 48 km). Pridal som jej brzdové svetlo.
Uživatelský avatar
igoreva
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 220
Registrován: čtv kvě 10, 2007 10:01:39
Bydliště: Zvolen, SK

PředchozíDalší

Zpět na Spojky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků