No zda sa ze si zas nerozumieme. Obaja piseme o tom istom a predsa kazdy o niecom inom. Nepisal som o pomedovani ojnic vo vyrobe. Kazdy vyrobca si voli svoj technologicky postup a tak niektore ojnice su a ine nie su pomedene. Mne neprislusi toto hodnotit.
Reagoval som ale na tuto odpoved
kubo HC píše:hneď ti to vysvetlím budeš ju mať vyleštenú a hneď okolo nej lepšie obteká zmes teda večšia rýchlosť zmesi ti zaručí vyššie otáčky a keď si to zoberieš tak celkovo lepší výkon samozrejme je to tak nepatrne že to skoro nespozoruješ ale keď to spojíš ž leštením kanálov, piestu atď. tak môžeš veľa získať ...
ktora bola uplne zbytocnou a naviac zmatocnou a zavadzajucou odozvou na tuto otazku
MartinFel píše:Ahoj, prosímtě k čemu pomůže když budeš mít vyleštěnou tu ojnici ?
kedze pred kubom uz Fajn-Tom vcelku rozumne odpovedal aj ked aj s drobnymi nepresnostami.
Snazil som sa uviest kubove tvrdenia na pravu mieru a napisal som, co som napisal. Nie su to veci vycucane z prsta, ale vychadzajuce z praktickych uprav motorov.
Prelestenie ojnice skutocne zvysi jej pevnost. Potrebne je ale podla moznosti upravovat nove ojnice. U starych je riziku vyskytu deformit a vzniknutych trhlin, takze uprava by sa pravdepodobne minula ucinkom.
Co sa tyka pomedenia ojnice, islo mi o pomedenie uskutocnene po jej vyhladeni a prelesteni.
butan píše:Na chlazení ta měď nemá žádný vliv.
Nuz s tymto tvrdenim si dovolim polemizovat. Ojnica sice nie je vystavena tak extremnemu tepelnemu namahaniu ako napr. piest, ale aj tak. Pri upravach motorov, kde boli prevádzané az extrémne odlahcenia pohyblivych casti motora, aby sa zabezpecil rychly prechod do otacok, bola pozorovana ista zvlastnost. Pri rozoberani motorov po zavodoch, odlahcene ojnice, ktore boli aj pomedene vykazovali menej deformacii nez ojnice, ktore boli iba lestene. Prisudzovalo sa to moznemu lepsiemu chladeniu pomedenych ojnic prudiacou palivovou zmesou. Nik sa nad tym nijako nepozastavoval, jednoducho sa to bralo ako fakt.
Neexistuju na to ziadne exaktne merania, vtedy stacilo ze ten motor pretek vydrzal, ak vydrzal a podla moznosti o nejaku desatinku to s nim islo rychlejsie nez konkurencii. Ak pre tento jav existuje ine vysvetlenie, prosim. Ja som sa podobne ako mnohi ini stotoznil s tymto.
Zaujimavy bol konecny efekt a ci to sposobilo lepsie chladenie pomedenej ojnice, alebo pecena klobasa, ktorú si dal ktosi pocas pretekov, nebolo absolutne dolezite. Len akosi nikoho nenapadlo tvrdit ze vitazne jazdy ma na svedomi zvyseny vykon motora dosiahnuty nasledkom hladsieho prudenia zmesi okolo lestenej ojnice. Az tak daleko sme sa v mysleni chvalabohu nikdy nedostali.