od Pavel » ned bře 13, 2011 23:38:30
Zkus toto.
Oddělat kryt spojek a rukou točit se spojkovým bubnem ve směru otáček, jestli má motor nějakou kompresi. Mělo by to jít dosti ztuha přes kompresi. Jestli to protočíš lehce resp. slyšíš, jako to profukuje ve válci, tak buďto máš špatně utaženou hlavu válce nebo svíčku a nebo je válec zralý na výbrus.
Pokud máš kompresi a tudíž motor při protáčení klade odpor během komprese, tak sundej výfukové potrubí a podívej se, jestli to nemáš zanesené karbonem. Koleno výfuku je hodně náchylné na zanesení a pak to nechce jet. Rovněž bych zkusil i sundat výfuk a projet se bez výfuku. Budeš dělat rámus,ale aspoň poznáš, jestli to není ucpaným výfukem od karbonu. Ten také preventivně vyčisti. Když dlouho nebyl čištěn, tak je docela problém sundat vložku výfuku.
Dále bych se podíval, jestli máš správně seřízený karburátor. tzn 2-3 pulotáčky od dorazu.
Pak bych se podíval, jestli ti jde do karbecu dostatek paliva, jestli nemáš hadičku někde ohlou až se zlomí a tím pádem skoro neteče benzín a pak se to dusí. Tohle se mi také jednou stalo, že to nechtělo jet.
Dále pak kontrola všech gufer, jestli neprofukují. Pozná se to tak, že lítájí otáčky nahoru a dolů při stejném plynu. Nebo taková finta, jak se to zjistí je se zapalovačem. Nastartuješ moped, vytočíš na nějaké konstantní otáčky a přiblížiš zapalovač ke guferu a zmáčkeš zapalovač a pustíš tam plyn. Když otáčky stoupnou, máš špatné gufero. Já být tebou, říkáš 2 roky ležák, vyměnil bych preventivně všechny gufera. Stojí to pár kaček.
Svíčkou to není a elektrikou také ne podle mě. To by ti střídavě jelo nejelo a po vyšroubování svíčky by byla mokrá svíčka od benzínu.
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý
