dnes se mi dostala do rukou k servisování jedna z nejmodernějších Babett 225 z roku 1992, která se prodávala pod značkou Jawa a i na výfuku to má vyražené. V manuálu i v techničáku je psané místo moped mokik. To jsem v životě neslyšel a tak jsem pátral netu a po delším hledání jsem zjistil v dokumentech ministerstva dopravy, že rozdíl mezi mopedem a mokikem je jen v tom, že moped má pedály, kdežto mokik nožní startovací páku a stupačky.
Začal jsem postupně mokik rozebírat a koukal, co je stejné a co je jiné oproti klasice 210. Nebudu vám povídat, že od roku 1992 (najeto 4400km) se pravděpodobně na mokiku neměnil olej v převodovce, protože z toho vyteklo černé želé a že obložení na řadících čelistích bylo totálně sjeté a v bubnu se čelist opírala o železo. Jinak je mokik ve velmi zachovalém stavu a není třeba nic měnit.
Nejvíce mě ale překvapil výfuk. Poté, co jsem z něj vykydal "půl kila sajrajtu" a odstranil vložku výfuku, tak jsem si všiml, že v přepážce výfuku jsou 4 díry (standardně tam jsou 2), přičemž tou prostřední se prostrčí dlouhý šroub, na kterém je vložka výfuku, takže stále tam jsou 3 díry poté. A u vložky výfuku jsou 4 dírky zepředu i zezadu (u 210 žádné). Je to originál, tohle nemohl nikdo tunit. Majitelé tomu prd rozumí a za celou dobu ta Babetta snad nikdy nebyla v servise.
Přikládám fotky.



Moje otázka k diskuzi zní. Co si o tom myslíte? Má tahle úprava vliv na výkon mopedu? Máte to někdo také ve své Babettě? Vím, že se dělala verze 1.75kW a 2kW. Zvuk z výfuku je takový hlubší. Zdá se mi, že tato úprava by teoreticky mohla přidat nějaké watty navíc ve výkonu.