Vyváženie kľukovky

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Re: Vyváženie kľukovky

Příspěvekod kompressor33 » pát bře 18, 2011 15:14:48

Máš pravdu. Moja skúsenosť je, že netreba zameniť medzi sebou čeluste a tlmiče záberu pod nimi, lebo sú spolu do seba sadnuté a akonáhle sa zamenia, tak to začne cukať, kým sa znova nezabehnú.
kompressor33
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 54
Registrován: čtv úno 03, 2011 15:46:14

Re: Vyváženie kľukovky

Příspěvekod milda » stř dub 13, 2011 16:54:14

Chlapi že si nedáte pokoj :roll: Ten aspirín byl jen příklad, šlo mi o to že ne každý má představu co jsou dva gramy, někdo si může myslet že jde o špendlíkovou hlavičku...
milda
Globální moderátor
Globální moderátor
 
Příspěvky: 552
Registrován: čtv led 18, 2007 16:55:10
Bydliště: Třinec

Re: Vyváženie kľukovky

Příspěvekod martin110r » stř dub 13, 2011 17:25:38

Myslím že je táto téma už pasé :lol: .
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Vyváženie kľukovky

Příspěvekod PeterYAMAHA » pát kvě 13, 2011 11:47:46

aj vám sa hýbe kľukovka keď zhodím spojkový koš vlastne bubon štartovací tak chytím koniec kľukovky B225 hýbe sa horizontálne (v osi kluky keď sedíte na babete tak do lava do prava)asi 2-3mm. Je to normal, alebo tam mám kľuku z 210siny?
babeta 207, 210, 225
YAMAHA XT350
JAWA 50/21
ČZ 250/513
JAWA 175
dirtbike a štvorkolka 250-ky 4T
Uživatelský avatar
PeterYAMAHA
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 39
Registrován: stř kvě 11, 2011 9:53:52
Bydliště: Púchov

Re: Vyváženie kľukovky

Příspěvekod Starec » pát kvě 13, 2011 16:35:21

To je jedno akú tam máš kľukovku, v prdeli sú ložiská. Paradá :D neostáva nič iné ako poliť motor a vymeniť.
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Re: Vyváženie kľukovky

Příspěvekod PeterYAMAHA » pát kvě 13, 2011 17:49:11

to mám takú vôľu v ložiskách? presne je to 2mm! 11ooo km asi sú pôvodné okik, chcel som počkať, či schvália tie ŠPZ-ky a podľa toho spravil GO motora + reťazový kit a chýbyjú mi tam aj tie 2 podložky už sa tu o tom písalo na kľukovke v spojke. A nakopávačka mi roztočí hriadeľ každé tretie šlapnutie asi mi chýbajú zuby na koliečku
babeta 207, 210, 225
YAMAHA XT350
JAWA 50/21
ČZ 250/513
JAWA 175
dirtbike a štvorkolka 250-ky 4T
Uživatelský avatar
PeterYAMAHA
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 39
Registrován: stř kvě 11, 2011 9:53:52
Bydliště: Púchov

Re: Vyváženie kľukovky

Příspěvekod martin110r » pát kvě 13, 2011 18:35:55

Ložiská vymeň čo najrýchlejšie. Keď budeš s takýmito ložiskami jazdiť ďalej a odkladať ich výmenu, tak sa ti jedného krásneho dňa seknú, motor roztočený na 6 000 otáčok sa ti náhle a prudko zastaví a ty sa tak zmasakruješ, ako nikdy.

Čo sa týka registrácie. Ten zákon už platí. Už teraz máš možnosť Babettu prihlásiť. No od 1.1.2013 to bude povinné. Ale ložiská vymeň bež ohľadu na to, či registrácia bude alebo nebude povinná.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Vyváženie kľukovky

Příspěvekod PeterYAMAHA » sob kvě 14, 2011 17:42:58

martin110r píše:tak sa ti jedného krásneho dňa seknú


Tak budem jazdiť iba v daždi :D zajtra na nej ešte musím do práce, potom ich vymením. Na Yamahe som zapichol v lese predné koleso do jamy a preletel ponad riadidlá vtedy som mal 5o km/h ja viem padať :D nádrž deravá a mne nič, akurát mi nezapnutá prilba vyletela z hlavy a utrhla mi náušnicu

A ja že už od 2o12 VIN číslo má byť 14 miestne však? keď zrátam všetky čísla a znaky na techničáku tak ich je presne 14 heh
babeta 207, 210, 225
YAMAHA XT350
JAWA 50/21
ČZ 250/513
JAWA 175
dirtbike a štvorkolka 250-ky 4T
Uživatelský avatar
PeterYAMAHA
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 39
Registrován: stř kvě 11, 2011 9:53:52
Bydliště: Púchov

Re: Vyváženie kľukovky

Příspěvekod PeterYAMAHA » pát kvě 20, 2011 11:33:39

no ložiská sú OK to kľuka je akási vybitá skúšal som aj nové ložiská a majú vôľu na uložení na kľuke :shock: preto mala vôľu :(
babeta 207, 210, 225
YAMAHA XT350
JAWA 50/21
ČZ 250/513
JAWA 175
dirtbike a štvorkolka 250-ky 4T
Uživatelský avatar
PeterYAMAHA
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 39
Registrován: stř kvě 11, 2011 9:53:52
Bydliště: Púchov

Re: Vyváženie kľukovky

Příspěvekod michalku » sob čer 04, 2011 5:31:38

Nechcem byť chytrý, ale myslím, že také 4 gramy majú už značný vplyv na chvenie motora. Uvžujem tak preto, že pri jarnom prezúvaní zimných pneumatík na letné mi technik v pneuservise lepil na moje Al disky na auto pri vyvažovaní celého kolesa 2 gramové závažia. A to má koleso pri rýchlosti 130 km/hod len niekoľko stovák otáčok/min. A kľuka sa točí niekoľko tísíc otáčok za minútu. Takže ako u kľukovky, tak aj u čelustí to asi bude na chvení a nerovnomernom namáhaní už určite poznať.
Niekto tu už písal, že na elektromotore vysávača by tie 2 gramy urobili poriadnu paseku. Preto sa rotor po navinutí vyvažuje odbrusovaním, alebo odvrtávaním železného jadra rotora. Takže to asi nejaký význam predsa len má... Ale je to len môj názor a ja by som sa to určite rozhodol vyvážiť.
michalku
Začátečník...
 
Příspěvky: 7
Registrován: sob čer 04, 2011 3:45:32

Re: Vyváženie kľukovky

Příspěvekod Fajn-Tom » sob čer 04, 2011 9:41:05

michalku píše:Nechcem byť chytrý, ale myslím, že také 4 gramy majú už značný vplyv na chvenie motora. Uvžujem tak preto, že pri jarnom prezúvaní zimných pneumatík na letné mi technik v pneuservise lepil na moje Al disky na auto pri vyvažovaní celého kolesa 2 gramové závažia. A to má koleso pri rýchlosti 130 km/hod len niekoľko stovák otáčok/min. A kľuka sa točí niekoľko tísíc otáčok za minútu. Takže ako u kľukovky, tak aj u čelustí to asi bude na chvení a nerovnomernom namáhaní už určite poznať.
Niekto tu už písal, že na elektromotore vysávača by tie 2 gramy urobili poriadnu paseku. Preto sa rotor po navinutí vyvažuje odbrusovaním, alebo odvrtávaním železného jadra rotora. Takže to asi nejaký význam predsa len má... Ale je to len môj názor a ja by som sa to určite rozhodol vyvážiť.

lehce si spočítáš že při rychlosti 130 km/h za hodinu jsou otáčky kola přes 1000 za minutu, bral jsem 17palcový kola. Ale hlavní rozdíl je ten, že to závaží u kola máš na velkém poloměru kružnice (u 17 kol skoro 200mm), proto má velký vliv, kdežto klika u babetty má poloměř asi 50mm
Uživatelský avatar
Fajn-Tom
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1039
Registrován: sob kvě 08, 2010 9:04:35

Re: Vyváženie kľukovky

Příspěvekod pdp28 » pon čer 06, 2011 8:05:26

V tejto teoretickej debate okolo vyvažovania kľukového mechanizmu je už popísaného dosť. Skúste niekto popísať, ako by sa to malo urobiť prakticky a na aké hodnoty sa má človek dostať. Napr. či sa to robí na ložiskách alebo v prizme, či s namontovaným piestom a krúžkami alebo bez, atď.
pdp28
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 92
Registrován: čtv čer 02, 2011 12:54:42

Re: Vyváženie kľukovky

Příspěvekod butan » pon čer 06, 2011 10:02:38

Hlavní problém jednoválcového motoru je, že se ideálně vyvážit nedá. Je poměrně široké rozmězí vyvážení kliky, kde se mění směr házení. Kdyby klika sama byla vyvážená, píst bude házet v ose svého pohybu. Když ho trochu vyvážíme klikou, bude píst méně házet v ose, ale zase ta klika zažne házet nahoru a dolů. Takže kompromis je aby to v obou osách házelo zhruba stejně, a dál už pomůže jen pružné uložení celého motoru. Na Babettě je ale i to pružné uložení nerealizovatelné, třeba gizmo má motor v silentbloku. Netuším zda při návrhu rámu babetty někdo uvažoval jeho tuhost z pohledu tlumení vibrací motoru tam by možná rezerva byla, ale nový rám si stejně nikdo projektovat nebude.
Lubor
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 911
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Předchozí

Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků