Ak má jazdený piest rozmer 39,90 mm v oblasti triedacieho priemru t.j. cca 13 mm od spodku piesta, tak mohol mať ako nový rozmer 39,95+0,01 mm.
To je normálny rozmer piesta pre vŕtanie 40,00 mm po 4. výbruse, ktorý zabezpečuje vôľu medzi piestom a valcom.
Jazdením sa opotreboval, na rozmer 39,90 mm, čo je normálne.
Ak dáš nový piest, alebo nové krúžky na otvor 40,00 mm tak odporúčam dať pod valec tesnenie do plusu oproti normálu. Štandard je 0,4 mm. Treba pridať 0,2 mm, lebo piestne krúžky vybehali vo valci v hornej časti malé osadenie a pri opätovnom zložení motora sa môže stať, že nové krúžky budú doňho narážať a zbytočne sa zničia. O zmenu kompresie sa báť nemusíš, lebo aj tak je tam už vŕtanie 40,00 mm
