Princip řazeni

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Příspěvekod Starec » ned úno 01, 2009 22:33:43

Duro píše:Pozri http://www.babetta.eu.sk/6.JPG, dalsie info najdes vo fore - pozri prispevky okolo toho od Starca ...
Naposledy upravil Starec dne pon čer 13, 2011 21:17:20, celkově upraveno 2
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Příspěvekod Kubík » pon úno 02, 2009 16:18:45

Dobrý,už mě to řadí...Sice dlouhavě ale řadí a to je náznak že je vše v pořádku. Dám tam tu kalafunu a uvidíme. Ono v tom může byt třeba i špatné tření
Kubík
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 44
Registrován: úte led 27, 2009 19:10:20

Příspěvekod milda » úte úno 03, 2009 0:14:50

Nové řadící čelisti si potřebujou sednout, vždy zpočátku řadí hůř, i když tak brutální průběh zajíždění nových čelistí jako popisuješ ty jsem nezažil. Možná je to tím že jsi je zpočátku namastil, ten olej vsáknul dovniř a ven se těžko dostává. Mám takovou zkušenost ze starých škodovek, tam často protékal olej z poloosy do brzdového bubnu a i když se čelisti všemožně odmašťovaly, stejně už tu nebylo ono a na válcích se to poznalo. Jediným řešením bylo nové obložení, jenže to se zase špatně shánělo a muselo se nalepovat, protože celé čelisti byl ještě větší problém sehnat. To jen tak pro zpestření, hlavně že se ti to zlepšuje a kalafuna by mohla pomoct. Dá se výborně rozpustit v acetonu nebo nitroředidle, já s tím natírám plošné spoje a velmi to zvyšuje tření třeba u řemenových převodů. Do Babetty jsem to nikdy nepoužil, ale když to mají jiní odzkoušené.. :wink:
milda
Globální moderátor
Globální moderátor
 
Příspěvky: 552
Registrován: čtv led 18, 2007 16:55:10
Bydliště: Třinec

Příspěvekod LADAIII » úte úno 03, 2009 1:44:08

On existuje primo sprej na ty remeny, ktery by sel pouzit i na spojku,ale asi bude vyrazne nakladnejsi nez ta kalafuna,tak jsem ho ani nezminoval, navic to nemam odzkousene..
Co se tyce Babetty, je nutne to nechat poradne vyschnout, jinak to prokluzuje. Ja to delam tak, ze to natru po jizde, aby to bylo rychlejsi, na studenem motoru bych pockal aspon tak 1-2.
Jinak jeste jedno varovani, uplne ze zacatku nez se to po aplikaci kalafuny "zajede", to pri prerazeni na 2st nepreradi plynule,ale diky vysokemu treni to tam chce druhou rychlost hned "kopnout", tak to vevnitr zadrnci. Cca po 10-20 prerazeni z 1 na 2 to zmizi, aspon to tak dela na mem stroji.
Jinak jeste jedna zkusenost s kalafunou, zkousel jsem ji pouzit i na brzdy (neni to primo napad z me hlavy, prisel s tim nekdo jeste na webu Alese Marka), tusim dokonce ten stejny clovek nam radil kalafunu pouzit na spojku a ucinek je dost agresivni, predni kolo je na zabiti, rsp. to konstrukce Babetty tezce snasi a zadni kolo jde do smyku, coz je na Babette sice euforie, ale vydrzi to chvili a brzdi to zase jako driv.
Navic se mi zda ze na brzdach to oblozeni doslova zere, sice jsem to nemeril na jeho tloustce, ale musel jsem po hodne kratke dobe 2x utahovat lanko od zadni brzdy. U oblozeni spocek toto opotrebeni nepozoruju, rozhodne ne zavratnym zpusobem.
Takze do brzd jsem s tim skoncil, do spojky urcite doporucuju..
LADAIII
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 385
Registrován: sob led 06, 2007 23:47:40
Bydliště: Brno

Příspěvekod Kubík » úte úno 03, 2009 14:36:23

Díky...Dneska jedu do kyjova toš se pokusím někde sehnat kalafunu a nějaký rozpouštědlo...Pak vám napíšu jak to dopadlo
Kubík
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 44
Registrován: úte led 27, 2009 19:10:20

Příspěvekod Kubík » stř úno 04, 2009 19:02:57

Tak to je fakt paráda.Natřel jsem buben kalafunou,pakny odmastil a vysušil a řadí to jedna radost. O takém žezaní se mě ani ve snu nezdálo.
Kubík
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 44
Registrován: úte led 27, 2009 19:10:20

Příspěvekod LADAIII » stř úno 04, 2009 22:53:54

Tak to mam radost i za tebe. Neni spatne to tak 2x do roka preventivne pouzit. Ja to delal i v dobe kdyz mi poustelo gufero a nemel jsem cas a hlavne naladu ho menit, to bylo ale cca jednou za mesic :)
LADAIII
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 385
Registrován: sob led 06, 2007 23:47:40
Bydliště: Brno

Re: Zdravím kolegu a děkuji za jím položený dotaz .

Příspěvekod brtníkář » pon čer 13, 2011 14:35:26

Kubík píše:Tak to je fakt paráda.Natřel jsem buben kalafunou,pakny odmastil a vysušil a řadí to jedna radost. O takém žezaní se mě ani ve snu nezdálo.


Mám na svém stroji to samé . Protože teprve začínám snažím se dělat vše podle příručky . Babetu jsem nastartoval a rozhýbal po pětiletém spánku v uhelně mého tchána . Nejdřív nešla nastartovat , potom špatně řadila jedničku a na závěr když jsem vyměnil startovací čelisti a uvolnil čelisti prvního stupně ( díry čelistí prvního stupně jsem protáhl vrtákem 6,5 )
tak jednička řadí supr ale dvojka ne a né . Dal jsem nové čelisti 2st a nic . Uvidím co dokáže kalafuna .

S pozdravem brtníkář
brtníkář
Začátečník...
 
Příspěvky: 8
Registrován: pon čer 13, 2011 12:37:47

Re: Princip řazeni

Příspěvekod Angelo » pon čer 13, 2011 17:55:32

Vyměnil jsi všechny gufera v motoru(6)?
Černá Babetta 210/100, rv.1991, max 55km/h, po výbrusu -> konečně zajeto :)
Ať vám to jezdí!
Uživatelský avatar
Angelo
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 843
Registrován: pát srp 21, 2009 17:15:52
Bydliště: Beroun

Re: Princip řazeni

Příspěvekod brtníkář » úte čer 14, 2011 10:42:23

Zdravím , gufero jsem neměnil žádné . "Ó" kroužek v unašeči ano . Dotaz - mají tam být dva v pořadí ó kroužek kovové pouzdro a další ó kroužek ? Já tam mám jenom jeden koužek v unašeči a na něm kovové pouzdro .Spojky jsou suché a vyčištěné obě .
brtníkář
Začátečník...
 
Příspěvky: 8
Registrován: pon čer 13, 2011 12:37:47

Re: Princip řazeni

Příspěvekod Angelo » úte čer 14, 2011 15:32:35

Tak by jsi měl ty gufera vyměnit, tady máš Martinův fotonávod: viewtopic.php?f=4&t=1037&start=15
, protože tak po 100km ti to bude propouštět olej do spojek a Babetta bude přestávat táhnout. Správně pořadí od motoru ven je: 2 podložky -> O-kroužek ->vymezovací kroužek.
Černá Babetta 210/100, rv.1991, max 55km/h, po výbrusu -> konečně zajeto :)
Ať vám to jezdí!
Uživatelský avatar
Angelo
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 843
Registrován: pát srp 21, 2009 17:15:52
Bydliště: Beroun

Re: Princip řazeni

Příspěvekod brtníkář » stř čer 15, 2011 8:14:04

....dík za radu . Pořadí od motoru : DVĚ PODLOŽKY , pouzdro , ó kroužek ??
Já tam žáné podložky nemám . Možná sem je ztratil . Díval jsem se do dílenské příručky ,ale tam je nakreslen unašeč na těžké čelisti . Já mám lehké čelisti a strojovnu 21O - tku z roku 84 .
Včera jsem koupil gufero k "zubatému" bubnu a unašeče vnitřní i venkovní .
V sobotu na to vlítnu . Jaký máš názor na použití kalafuny ? Jinak děkuji za trpělivost .
brtníkář
Začátečník...
 
Příspěvky: 8
Registrován: pon čer 13, 2011 12:37:47

Re: Princip řazeni

Příspěvekod butan » čtv čer 16, 2011 6:08:30

Kalufuna je v pohodě na řemeny, ale teplotní poměry na spojce ji znehodnotí, může dokonce sama začít klouzat. Takže odstraň únik oleje, odmasti. K odmaštění mimo ředidel je dobrý i mastek, nebo obložení vypálit. Ale při vypalování zase může povolit lepidlo.
Lubor
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 911
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: Princip řazeni

Příspěvekod Angelo » pát čer 17, 2011 20:45:09

Nevim sice, čemu řikáš pouzdro. Ale nejdřív to máš 2 podložky, O-kroužek a pak ten vymezovací. Jak jsem ti to psal. Doufám, že to stejný u lehých i u těžkých.
Černá Babetta 210/100, rv.1991, max 55km/h, po výbrusu -> konečně zajeto :)
Ať vám to jezdí!
Uživatelský avatar
Angelo
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 843
Registrován: pát srp 21, 2009 17:15:52
Bydliště: Beroun

Re: Princip řazeni

Příspěvekod brtníkář » pon čer 20, 2011 7:58:23

....tak jsem v sobotu vyměnil gufero ( velké , v motoru )pod velkým ozubeným kolem , vyměnil jsem oba unašeče za nové a
čelisti 2 st. jsem omyl acetonem a nakřídoval . Stav řazení se drobně zlepšil , ale není to ono . Při jízdě do kopce ( a to je mě kus ) Babeta táhne ok . Dokáže jet v kopci cca 30st úhlu 20km/h. Kopec má tak kilometr a vše v pohodě . Z kopce se rozjedu na 30 km/h a řazení 2 st. proběhne plynule a Babeta uhání až 50km/h . Problém je na rovině . To se Babeta rozjede na 25 - 27 a řazení 2 st. nic .Motor je ve vysokých otáčkách a samozřejmě řve a občas si i zaklepe .Pak musím ubrat a spokojit se s jízdou na jedničku . Nedalo mi to a znovu jsem rozebral obě spojky . Zdálo se mi podle otěru , že plošky čelistí jedničky nesedí úplně po celé ploše . Doladil jsem je smirkem tak aby sedly a zdá se že to bude zase o chlup lepší . Dokoupím poslední gufero které neměli ( 28/38/7 ) a pak už budu jenom zajíždět čelisti jak 1 tak 2 . Taky jsem se dočetl , že výkon motoru může omezit utěsnění palivové nádrže a jednička pak nedokáže rozjet babetu tak , aby přeřadila protože
v nádrži vznikne podtlak a beznín plynule neprotéká . Jinak jsem najel za víkend si 15 km , starování na první drc , vše svítí
a funguje . Kolik km najedeš za týden .
S pozdravem všem Brtníkář .
brtníkář
Začátečník...
 
Příspěvky: 8
Registrován: pon čer 13, 2011 12:37:47

PředchozíDalší

Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků

cron