vengeroff píše:1A je málo. Bude mi to svietiť ako predtým, potrebujem 2A. A asi to urobím tak, že jednu cievku odpojím, a bude naprázdno, alebo ak sa mi podarí opraviť bzučiak, tak ho tam zapojím

Odpojit jednu cívku JE možnost ale tím se sníží NAPETI a ne proud, že?! Ty cívky jsou do serie, né paralelně! Takže na dvě bude houkačka a na jednu bude to světlo... čili to musíš zapojit MEZI cívky neb jsou do serie ! Druhou věcí je že NEJDE měřit napětí střídavým voltmetrem BEZ zátěže! To je kravina...
Pokud tedy je vpředu žárovka 6V 15W a vzadu (má být) 6V 5W, celkový proud je 3,33A. Čili: na měření to musíš místo žárovek zatížit odporem 1.8 ohmů na 20W. Což se zhruba dá nahradit paralelním spojením dvou odporů 3,3 ohmu na 10W.
A na těch to napětí měřit!
Určitě tam pak nebude třeba 60voltů ani na plný otáčky! K tomu celýmu je dobrý pak vzít to, že při 9000 otáček (což babetta nedá), je kmitočet 150Hz.
Dejmetomu, žes naměřil podlevýše uvedeného návodu 20V na těch odporech. Potřebuješ srazit cca 8V. Pustíš pro začátek z hlavy blbiny s LED a Luxeony a hlavně se stabilizátory 78xx. Abys srazil 8V při proudu 3,33A potřebuješ "odpor" asi 2,4 ohm.
Ale né odpor jako takový, ale takový, co to srazí při střídavém napájení s těma cca 150Hz! Tlumivka zvyšuje svůj "odpor se zvyšováním frekvence střídavého proudu který jí prochází!
To by měla být tlumivka co je vinuta drátem co vydrží ty 3 A a má indukčnost 25mH čili milihenry! U Bučka v Brně se prodává tohle: Tlumivka 2x6.3mH 6.0A WN 68209 což by to mohlo řešit (nevím rozměry!).
A jak?
No takto: pokud se správně zapojí začátky a konce vinutí do serie, nebude to 12,6mH ale 25.2mH! Indukčnost dvojnásobného vinutí na jednom jádru je čtyřnásobná! (Když to zapojiš blbě tak se to odečte a nebude nic, že)
Výsledek: při otáčkách 9000 to bude pracovat jako odpor cca těch 2,4ohmů. Ovšem: pokud budou otáčky např 1500, frekvence klesne na 25Hz a bude to pracovat zase jako odpor, ale jen 6x nižší! Čili na tom spadne ne 8V ale 1,3V!!!
Což značí co? No v ideálním případě to, že žárovky svítí prakticky stejně na volnoběh i na plný točky a nehoří!!!
Což je to řešení co mám na Garelli neb na Babettě sem linej to předělávat dokud nějaká žárovka nezdechne a to nezdechla už pár let. (ale za to tosvítí potmě jak za dušičky, že, ovšem potmě na ní nejezdím takže je mi to fuk)
Doufám, že tímto bude jasný...hi?! Krysa