Únik splodin pod hlavou

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Únik splodin pod hlavou

Příspěvekod wzoras » pát zář 09, 2011 18:17:42

Tak předem bych rád ve svém prvním příspěvku pozdravil všechny babefandy :)
Rád bych se mezi Vás zařadil po tom co jsem statečně komplet rozebral a složil starou, 16 let nepoužitou 207 po dědečkovi z roku 70 :roll:

K mému problém - vše se kupodivu nějak sešlo a babeta funguje až na drobný detaily. Každopádně hrozně mi fičí výfukový splodiny z tý spáry mezi hlavou a tou částí odkud vylejzá válec(ček) (karter se tomu říká ?) - řekl bych že víc než z výfuku. Když jsem to rozbebral divil jsem se že mezi tím výstupkem kolem válce a zapuštěnou částí v hlavě které do sebe zapadnou není žádné těsnění. Nicméně jsem tak všeljak dohledal že tam teda nejspíš být nemá, někdo snad dokonce psal že mu kvůli tomu že ho tam dal praskla hlava. Tady na foru jsem se dočetl něco o té dirce ve výstupku zespod hlavy, která je tam kvůli dekompresoru, ale tam se spíš mluvilo o 210 a nějakých těch těsnících válcích. Dekompresor tam vůbec nemám a to kde má být je ucpané, můžu tedy tu dirku zespod hlavy ucpat - nestane se nic? Mohlo by to být tím ? Přijde mi že to hulí spíš z boku tý hlavy, ale tak ono tou spárou mezi tou hlavou a blokem to tam může proletět asi kdekoliv. Hlavu jsem utahoval křížově několikrát až fakt na doraz - vždy po zahřátí to ještě trošku šlo.

Předpokládám že když to tamtudy fičí, bude to tam i nasávat, takže to asi bude mít velkej vliv jak na výkon tak na spotřebu ?(přirovnávám k prdlýmu výfuku u auta). Ona do kopce to totiž neni žádná hitparáda :)

Ještě bych se rád rovnou zeptal jestli někdo nemáte nějakej nápad proč mi to po nastartování třeba první minutku, nebo prostě než se to zahřeje motor při otočení plynu spíš přidusí než roztočí. Po tý minutce je to uplně v pohodě. Zkoušel jsem ladit směs a to nepomohlo.

Díky moc za jakoukoliv odpověď, Michal.
wzoras
Právě začínám...
 
Příspěvky: 3
Registrován: pát zář 09, 2011 18:03:04

Re: Únik splodin pod hlavou

Příspěvekod Starec » pát zář 09, 2011 18:49:34

Dočastné riešenie je, z hrubšieho alobalu si urobiť otlačok dosadacej plochy, vystrihnúť tesnenie, natrieť trocha vazelinou a založiť. Ideálne , zhodiť valec, hlavu, natrieť dosadacie plochy brúsnou pastou za zabrusiť. Tak či tak by to malo fungovať.
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Re: Únik splodin pod hlavou

Příspěvekod melkin » pát zář 09, 2011 18:59:49

Udělal bych to co navrhuje Starec. Vzpomínám, že u kamarádovi Babetty jsme to taky řešili s pomocí alobalu.
Babetta 207.500
Uživatelský avatar
melkin
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 80
Registrován: pon zář 13, 2010 19:52:33
Bydliště: Pardubice

Re: Únik splodin pod hlavou

Příspěvekod wzoras » pát zář 09, 2011 19:23:33

Děkuju za reakce. Těsnění jsem si z toho alobalu udělat zkoušel, akorat jsem ho misto vazeliny potřel olejem ale fičí to furt. Takže to nebude fičet tou dirkou, ale prostě nejspíš nějak nesedí to zapuštění na hlavě s tim výstupkem kolem válce jo ? Když jsem to měl otevřený tak to vypadalo uplně v pořádku, žádnej zoubek tam nebo tak něco.
wzoras
Právě začínám...
 
Příspěvky: 3
Registrován: pát zář 09, 2011 18:03:04

Re: Únik splodin pod hlavou

Příspěvekod butan » pát zář 09, 2011 19:27:44

207 moc neznám, ale spaliny mohou utíkat kanálkem který vede ve válci z výfukového kanálu k dekompresoru v hlavě, který ty vlastně ani nemáš. Pokud je to tím, tak ten kanálek zaslep, třeba do něj vyřízni závit, a do něj dej šroub bez hlavy.
Lubor
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 911
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: Únik splodin pod hlavou

Příspěvekod wzoras » pát zář 09, 2011 19:47:08

Tak jo, zkusim ten kanalek. Ja nevěděl uplně přesně jakou funkci tam plní, takže jestli ho můžu zaslepit nebo tak. Díky díky.
wzoras
Právě začínám...
 
Příspěvky: 3
Registrován: pát zář 09, 2011 18:03:04

Re: Únik splodin pod hlavou

Příspěvekod colcino » pát zář 16, 2011 23:56:08

Mám podobný problém a nebudu zakládat další téma. Neustále mi podfukovala hlava. Prostě mezi válcem a hlavou mělo to zvuk jak čopr :D Tak jsem se jednoho dne naštval vzal ráčnu a šel jsem na věc. Šrouby byly docela dost volné, dotahuju poslední dolní napravo utahuju ráčnou a najednou rana jak hrom a vyndám kus toho šroubu :D Dá se ten šrou sehnat nový? Všude v manuálech jsme našel jenom- závrtná skrutka. Kamarád toto řešil taky akorát na 210 a vyřešil to tak že mezi hlavu a válec dal Paulín. A přestalo to. Mám to tam dát taky, když jsme hlavu sundával tak to tam bylo. Ale zase bych nerad kdyby se ten sajrajt dostal dovnitř motoru. Díky.
colcino
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 453
Registrován: pon srp 15, 2011 20:31:31

Re: Únik splodin pod hlavou

Příspěvekod Dejmal » sob zář 17, 2011 1:40:48

U pionýra jsem paulin používal běžně a nikdy nebyl problém. To co se dostalo do válce se bez problému vypálilo.Řekl bych ,že u babči by to taky vadit nemělo.
Nikdy neni tak špatně, aby nemohlo být hůře!!!
Uživatelský avatar
Dejmal
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 161
Registrován: čtv zář 01, 2011 11:48:11
Bydliště: Malenice

Re: Únik splodin pod hlavou

Příspěvekod miraSt » sob zář 17, 2011 21:58:12

Používám na všechna těsnění i pod hlavu silikonový vysokoteplotní tmel určený na utěsnění všeho možného v motorismu. Tím pádem opakovaně používám všechna papírová těsnění. Pod hlavu to dávám proto, že tam byl po čase vidět únik oleje. Funguje to výborně!
Zelená dříč; červena tahoun. Obě se dočkaly 12voltů. Od 7/2011má červená dálkové a tlumené světlo. Zelená je pryč a přibyla černá. Od 5/2013 má taky 12V a tlumené/dálkové.
miraSt
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 62
Registrován: úte říj 06, 2009 10:29:33
Bydliště: Fryčovice

Re: Únik splodin pod hlavou

Příspěvekod heslar » sob zář 17, 2011 22:03:35

Mam paulin silikon aj pod hlavou a tesni mi to.
Student STU FEI v BA odbor elektronika.
Uživatelský avatar
heslar
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 368
Registrován: sob úno 26, 2011 21:27:09
Bydliště: Topolčany

Re: Únik splodin pod hlavou

Příspěvekod colcino » ned zář 18, 2011 11:08:09

A ten šroub se dá sehnat? Teda spíš jestli se dá vyšroubovat z karteru. Popravdě jsme to ještě nezkoušel. Na fichtlkramku jsme našel toto http://www.fichtlkramek.cz/nahled/sroub ... lec22.html
colcino
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 453
Registrován: pon srp 15, 2011 20:31:31

Re: Únik splodin pod hlavou

Příspěvekod Angelo » ned zář 18, 2011 11:49:23

Jo to by měl být on(sice je tam vyfocená nějaká pásovina). Pokud se ti utrh jenom tadyten šroub, tak je dobrý, buď našroubuješ na zbytek závitu dvě matky a vytočís to z karterů, nebo to chytíš třeba sikovkama. Horší by bylo, kdyby si utrh ten závit v kartrech, to by se musel vyřezat novej a udělat speciální šroub.
Černá Babetta 210/100, rv.1991, max 55km/h, po výbrusu -> konečně zajeto :)
Ať vám to jezdí!
Uživatelský avatar
Angelo
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 843
Registrován: pát srp 21, 2009 17:15:52
Bydliště: Beroun

Re: Únik splodin pod hlavou

Příspěvekod Citr0nik » ned zář 18, 2011 11:50:22

jo su to tie 4sroby .. a daju sa vysrobovat nej extra nedrzia .. jemne som po nom tukol kladivom .. a potom zakontril 2matice a vysroboval tie sroby von . ziadna veda :lol: :lol:
Citr0nik
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 614
Registrován: ned led 30, 2011 19:14:35

Re: Únik splodin pod hlavou

Příspěvekod colcino » ned zář 18, 2011 11:56:25

problém je že jsme ten šroub ulomil takže na zbytek matka našroubovat nejde, proto ten novej koupím ten z toho odkazu a dám vědět, ještě když to budu kupovat- jakou zkušenost máte s tímto- http://www.fichtlkramek.cz/nahled/cisti ... icka2.html nebaví mě pořád čistit karbec a ještě- co se stane když dám do karburátoru větší trysku? jakej to má význam?
colcino
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 453
Registrován: pon srp 15, 2011 20:31:31

Re: Únik splodin pod hlavou

Příspěvekod Angelo » ned zář 18, 2011 12:01:22

Toto sítko používám několik let na všech strojích, jsem s nim opravdu spokojenej. Když jsem ho neměl, tak šel všechen bordel rovnou do karburátoru a čistil jsem každej tejden. Někdo ho nemá rád protože tam v nádrži trochu benzínu zůstane(nic hroznýho). Vetší tryska nemá u sériového motoru smysl.
Černá Babetta 210/100, rv.1991, max 55km/h, po výbrusu -> konečně zajeto :)
Ať vám to jezdí!
Uživatelský avatar
Angelo
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 843
Registrován: pát srp 21, 2009 17:15:52
Bydliště: Beroun

Další

Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků