michalku píše:Čiste teoreticky, dekompresor by mal fungovať pri vyšších otáčkach ako motorová brzda, pretože keď je prívod vzduchu šupátkom na karburátore prívod vzduchu zatvorený, tak piest vykonáva pri otvorenom dekompresore viac práce. Musí totiž nasať vzduch z okolia a potom ho vytlačiť. to je princíp motorovej brzdy. Ale pri malých otáčkach - rozjazd - plní skôr funkciu mäkšieho rozbehu.
Mimochodom, brzdiť dekompresorom dlhšie, ako pár sekúnd, je pre motor určite škodlivé. Do valca sa totiž cez dekompresor nenasáva zmes s olejom, ale len čistý vzduch z okolia. Takže styčné plochy piest - valec nie sú mazané olejom, nie je totiž nasávaná zmes s olejom, ale čistý vzduch...
Dokonca aj pri dlhšej jazde z kopca, keď sa brzdí motorom, sa dopručuje radšej pribrzďovať brzdou a občas pridať plyn, aby sa do vlaca dostala zmes s olejom.
Fajn-Tom píše: A o co že při zapnutým dokompresoru píst nevykonává víc práce??
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků