Ahoj, nevím zda to patří přímo sem, ale je to prakticky jediná věc, kterou nemám hotovou.
Stroj: Babetta 210/000 r.v. 84 najeto 8600Km - tachometrových. Koupil jsem ji na podzim v B.Bystrici od prvního majitele včetně všech orig. dokumentů. Jediné, co prý na ni bylo měněno je to, že pán na ni dojížděl daleko, tak na ni dal 39z rozetu z 207ičky. Koupil jsem ji jako moped 6 let nepoužívanej, ale do poslední chvíle funkční. Po převezení domů jsem zahájil rehabilitaci:
Vypláchnutí a vyčištění nádrže, rozebrán a vyčištěn pal. kohout, nová hadička včetně příd. pal. filtru, vyčištěn karburátor a vypálen celý výfuk (koleno zkráceno) v převodovce vyměněn olej, sundaná hlava i válec. Válec i píst v "A" stavu (vše originál píst TZV 'A' ) hlava i vrch pístu očištěn a dekarbonizován, s předstihem nehýbáno, nová svíčka i s kabelem. zapalování bezkontaktní s cívkou uvnitř té plastové krabičky.
Spojky: start. orig. pěkné vyměněny pružiny za nové. Rozběhové čelisti nové včetně pružinek a podložných plíšků, řadící čelisti originál - pěkné, řemen měněn.
Problém: Po prvních cca 200Km začíná motor přeřazovat z 1 na 2 razantně (moc to tam kope) poprvé jsem to nečekal a málem mi vytrhla řídítka z rukou. Další k tomu návazný problém je, že jak se tam takto kopne dvojka, tak babetta pak odmítá podřadit zpět na 1. stupeň vždy úplně zastaví (v kopci)tak, že babeta zpomalí pod úroveň "tažitelnosti" dvojky, ta začne klouzat a babetta zastaví. Musím ji dát na stojan, nastartovat, vyhnat ji do obrátek, zaseknout z.brzdu a tím dojde k odblokování 1.stupně.
Problém je, že toto babetta nedělá pravidelně (studená, teplá, na rovině i z kopce) prostě si postaví hlavu, čutne dvojku a je vymalováno.
Nyní mám koupenou repas sadu (gufera česká, ložiska slovenská a sadu všech těsnění) Nerad bych to ale udělal, seskládal a byl nemile překvapen. Mám v plánu i výměnu třecích pouzder v převodovce a chci se zeptat, zda mám vyměnit i píst. kroužky, nebo se to samostatně bez výbrusu nedělá? Vyměněno bude i jehlové ložisko pod pístem. Klika bez vůlí.
Babeta na svůj věk a orig. stav jede pěkně. Já (90Kg) babetta převod 13/39 řadí v rozmezí 20-30Km/h (podle plynu) Vmax na rovině 55Km/h z kopce lehce nad 60 - žádná křeč mám ji rád. Po repasi tam ale stejnak pude orig. rozeta popř. 47z.
Dotaz zní: Co s tím zatraceným kopáním dvojky

a jestli někdo může, ať prosím vysvětlí rozdíl v olejích do převodovek? Leju tam předepsanou SAE30 ale jaký je rozdíl třeba oproti SAE 60 ve vyskozitě? V prov. teplotách? Děkuji Ondřej