Olej (M2T vs. syntetika Husqvarna)

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Olej (M2T vs. syntetika Husqvarna)

Příspěvekod lukee159 » čtv kvě 23, 2013 10:01:30

Ahojte, přes zimu jsem kompletně renovoval dvě 210ky Babettky (komaxit, skoro všechny díly nové), včetně motorů a pán z moto servisu, co mi dělal motory mi říkal, že za vylágrované ložiska na klikách může především M2T olej, který nemaže jak by mazat měl. Doporučil mi zelenou syntetiku Husqvarna, která se dává do motorů v pilách, sekačkách atd. Jde mi o to, že mi zbylo z minulé sezony cca 10-15 litrů už namíchaného naturalu s M2T olejem a nevím co s ním. Jestli ho vyjezdit, nebo někomu darovat a jezdit jen na Husqvarnu? Nedokážu totiž odhadnout, jestli tohle množství může těm novým ložiskám uškodit nebo ne (15 litrů na 2 Babety = cca nájezd 300km na jednu Babettu). Taky bych nerad, abych měl hned karbon v nových výfucích. Co poradíte? Někomu darovat a začít jezdít na nový nebo tohle množství vyjezdit?
Jedna stopa: 2x Jawa Babetta M210 (Arctic White)
Galerie a informace
Dvě stopy: Alfa Romeo 159
Uživatelský avatar
lukee159
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 36
Registrován: úte zář 11, 2012 8:12:12

Re: Olej (M2T vs. syntetika Husqvarna)

Příspěvekod kopr » čtv kvě 23, 2013 12:32:42

Já osobně myslím že benzín z loňské sezóny je vhodný tak na omašťování nebo smíchat s novým benzínem a vyjet v autě. Rozhodně doporučuji polosyntetiku. Maže lépe nezanáší výfuk. Nevím jestli je ideální olej do pily, přece jenom pila má úplně jiné otáčky než babetta. Já používám Mogul TSF a naprostá spokojenost. Koukni do sekne "Benzín a Oleje" je tam o olejích celé téma.
Uživatelský avatar
kopr
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 199
Registrován: pon kvě 31, 2010 21:19:43
Bydliště: České Budějovice

Re: Olej (M2T vs. syntetika Husqvarna)

Příspěvekod ridchey » čtv kvě 23, 2013 13:54:50

jestli delal i nove vybrusy,tak to s klidem vyjezdi , pri zabehu to 2T nevadi, navic by stejne po zabehu byl vyfuk cisten....
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: Olej (M2T vs. syntetika Husqvarna)

Příspěvekod lukee159 » čtv kvě 23, 2013 15:10:15

Válce i písty byly OK, motory byly jen přeložiskovány, a přetěsněny. Vlivem vylágrovaných ložisek na tom jednom motoru akorát byla chytlá ojnice, ta byla taky vyměněna. Jinak ten druhý motor byl krom ložisek zcela OK. Takže ten TSF je taky dobrý a nekarbonuje výfuk?
Jedna stopa: 2x Jawa Babetta M210 (Arctic White)
Galerie a informace
Dvě stopy: Alfa Romeo 159
Uživatelský avatar
lukee159
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 36
Registrován: úte zář 11, 2012 8:12:12

Re: Olej (M2T vs. syntetika Husqvarna)

Příspěvekod Azor » čtv kvě 23, 2013 16:23:29

Ta zelená Husqvarna je zcela super, sám jsem na to jezdil 2 roky, ale byl to pro mě trochu drahý špás (pod 219.- Kč za litr jsem to nesehnal). Já bych ten namíchaný benzín nelikvidoval, ale přidával tak 1 : 4 k novému. Ono dle zkušeností takto ředěný M2T nenapáchá takové zasrání jako když je provozován samostatně. M2T už je samozřejmě naprosto OUT, ale já jsem už starý pes a pamatuju doby, kdy to byla naprostá novinka a pokrok proti tehdy používaným mazům. A to je taky odpověď pro ty, kteří se stále ohánějí doporučením výrobce v dobových prospektech (převodovka), doba pokročila a kdo nedůvěřuje novinkám (samozřejmě ne slepě), ten si časem může akorát nadávat. Kdysi, ještě na webu Aleše Marka, nejeden odborník brojil proti syntetice, že má malé molekuly a babeťácký motor správně mazat nedokáže, ale zkušenost a čas prokázaly naprostý opak. :)
Korupce je nejodpornější způsob parazitování na společnosti.
Uživatelský avatar
Azor
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1038
Registrován: stř led 24, 2007 9:15:09
Bydliště: Domažlicko

Re: Olej (M2T vs. syntetika Husqvarna)

Příspěvekod lukee159 » čtv kvě 30, 2013 10:55:08

Tak Husqvarnu jsem u nás ve městě nesehnal, ale máme tam prodejnu zahradní techniky Stihl, tak jsem koupil litr červeného Stihlu v odměřovací bandasce. Tak ho příští týden vyzkouším.

http://www.stihl.cz/vykonny-motorovy-olej-stihl-hp.aspx

Možná pak sáhnu i po tom zeleném Stihl HP Ultra.
Jedna stopa: 2x Jawa Babetta M210 (Arctic White)
Galerie a informace
Dvě stopy: Alfa Romeo 159
Uživatelský avatar
lukee159
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 36
Registrován: úte zář 11, 2012 8:12:12

Re: Olej (M2T vs. syntetika Husqvarna)

Příspěvekod colcino » sob čer 01, 2013 0:51:09

Víte já už viděl spoustu babet které si chroupaly M2T od původního výbrusu přes 10 000 anic jin mebylo- spíš bych to odhaadl na špatně nalisovaní ložiska. Jinak navíc ten olej není zrovna nejlevnější
colcino
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 453
Registrován: pon srp 15, 2011 20:31:31

Re: Olej (M2T vs. syntetika Husqvarna)

Příspěvekod arid » sob čer 01, 2013 22:17:17

červené stihl olej používám taky. A že by to vycházelo nějak draho ? No nevím. Používám ho do pily, do křoviňáku. Měl sem teďkaj rozdělané véfuk, krásně čisťóčké, žádny usazování karbonu. Babča skoro nekóří, jenom chvilku dyž je studená.
Žena je jako kaktus, čím je starší, tím je pichlavejší.
Muž je opakem ženy, čím je starší, tím méně píchá.
arid
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 37
Registrován: ned kvě 23, 2010 10:15:31
Bydliště: Moravské kras

Re: Olej (M2T vs. syntetika Husqvarna)

Příspěvekod lukee159 » ned čer 02, 2013 20:28:47

Dneska jsem obě nakopl na ten červený Stihl + čerstvý Natural a super. Žádný smrad, jen vůně benzínu, dým žádný. Akorát mám na obou menší problém s rozladěným karbecem. V rámci renovací jsem oba karbece rozebral, vyčistil a poskládal. Betky jdou nakopnout krásně, a v první půlce plynu krásně akcelerují ale za půlkou plynu se začnou dusit (moc vzduchu?) a chcípají. Když uberu, tak se chod zase zklidní. Na obou jsem to zkoušel s otevřeným sáním (bez filtru vzduchu), ale to si myslím by nemělo mít vliv. Nevíte někdo, co by to mohlo způsobovat?
Jedna stopa: 2x Jawa Babetta M210 (Arctic White)
Galerie a informace
Dvě stopy: Alfa Romeo 159
Uživatelský avatar
lukee159
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 36
Registrován: úte zář 11, 2012 8:12:12

Re: Olej (M2T vs. syntetika Husqvarna)

Příspěvekod Pat » ned čer 02, 2013 21:13:03

bez toho filtru vzduchu to ma jednoznacne nejvetsi vliv, ten prave omezuje prutok vzduchu, kdyz to oddelas a dal bys drobet vetsi trysku tak ti to pojede 50 v pohode :)
Uživatelský avatar
Pat
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1338
Registrován: stř zář 12, 2012 18:58:56
Bydliště: Brno

Re: Olej (M2T vs. syntetika Husqvarna)

Příspěvekod lukee159 » ned čer 02, 2013 22:05:29

Tak jak nahodím na obou sání, tak to potáhne i v druhé půlce plynu a nebude to mít tendenci chcípat? Nevím co by to mohlo způsobovat, karburátory jsou čisté a mají na komoře i kolínku nová těsnění, výfuky i kolena výfuků nové, motory přeložiskované a přetěsněné, svíce zánovní...
Jedna stopa: 2x Jawa Babetta M210 (Arctic White)
Galerie a informace
Dvě stopy: Alfa Romeo 159
Uživatelský avatar
lukee159
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 36
Registrován: úte zář 11, 2012 8:12:12

Re: Olej (M2T vs. syntetika Husqvarna)

Příspěvekod Pat » ned čer 02, 2013 22:11:11

dej to sani tak jak ma byt a melo by to prestat ty problemy, protoze ted mas chudou smes
Uživatelský avatar
Pat
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1338
Registrován: stř zář 12, 2012 18:58:56
Bydliště: Brno

Re: Olej (M2T vs. syntetika Husqvarna)

Příspěvekod lukee159 » pon čer 03, 2013 9:05:05

OK, v týdnu je snad už konečně doskládám takže nahodím sání a vyzkouším. Chci už o víkendu vyrazit na cesty a udělat nějakou 60-80km projížďku, tak bych to chtěl mít cajk. Pokud by to sání nepomohlo, na co se mám ještě zaměřit?
Jedna stopa: 2x Jawa Babetta M210 (Arctic White)
Galerie a informace
Dvě stopy: Alfa Romeo 159
Uživatelský avatar
lukee159
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 36
Registrován: úte zář 11, 2012 8:12:12

Re: Olej (M2T vs. syntetika Husqvarna)

Příspěvekod Pat » pon čer 03, 2013 9:47:53

Zkontrolovat trysky, kouknout na barvu svicky po chvilce na pul plynu (samozrejme vsechno na zahratym motoru) a pak kdyztak laborovat s polohou jehly, sroub bohatosti mas jen na volnobezny otazky, pri plnym plynu nema vliv
Uživatelský avatar
Pat
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1338
Registrován: stř zář 12, 2012 18:58:56
Bydliště: Brno

Re: Olej (M2T vs. syntetika Husqvarna)

Příspěvekod lukee159 » úte čer 04, 2013 22:10:22

Tak jsem to dneska vyzkoušel - po nahození sání (plastové víko + hadica do rámu + hliníkové těleso s drátěnkou) a patřičném zahřátí na volnoběh jdou obě Betky krásně za plynem a mají příkladný odpich :) Nikdy by mě nenapadlo, že to chcípání ve vysokých otáčkách může způsobit otevřený karburátor :wink:
Jedna stopa: 2x Jawa Babetta M210 (Arctic White)
Galerie a informace
Dvě stopy: Alfa Romeo 159
Uživatelský avatar
lukee159
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 36
Registrován: úte zář 11, 2012 8:12:12

Další

Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků