od kolos » pon kvě 26, 2014 20:36:54
Ještě mě napadlo, nemohl si tam tu boční dírku otec dodatečně vrtnout sám z venku? Starší ročníky tohle boční odvětrání převodovky neměly a větralo se právě tou dírkou ve šroubu. Ta boční dírka totiž není jen provrtání boku karteru, ale vede k ní uvnitř otvor průmeru asi 10mm, dlouhý od dělící roviny karteru. Slouží jako labyrint, aby se rozvířený olej v kanálu "uklidnil" a taky k tomu, aby při převrácení babetty na pravý bok, olej nevytékal odvzdušením ven. Takže pokud by někdo, ve snaze udělat si toto vylepšené odvzdušnění pouze vrtnul dírku z venku, bez toho rozšířeného vnitřního "přivaděče", velice pravděpodobně by se mu olej dostával ven.
Babetta 210, Simson S51, Jawa 50/20, Yamaha XJR 1300, Citroen Xantia 2.0 HDi