babetta 207 originál převod?

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Re: babetta 207 originál převod?

Příspěvekod Pat » stř čer 25, 2014 5:43:20

Pokud bys chtel zvednout vykon tak dobry ohlasy jsou na ten dellorto karbec (pripadne z 210ky) a pouzit i valec a hlavu z 210ky (ma vetsi kompresi a jiny casovani)
Uživatelský avatar
Pat
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1338
Registrován: stř zář 12, 2012 18:58:56
Bydliště: Brno

Re: babetta 207 originál převod?

Příspěvekod Koby » stř čer 25, 2014 14:04:11

Myslím že důležitější je stav motoru.Mám 207(naj.cca 8tis)stejný převod,karb Dellorto,zkrácené koleno(6cm)a zvětšené dírky v tlumiči.Po rovině jsem dosáhl max 45km při mých 85kg.Ovšem dlouhodobě se cítí bába nejlépe při 35-37km.Při výletech s kolegou Pavlem s jeho orig.207 bez úprav jsem neviděl nějaký extra rozdíl až na stoupání ale tam hrála roli vyšší váha kolegy.
Pomozte vymítit smrt z našich silnic! Jezděte po chodníku!!!
B207-300 Hellbetta
B215 Hujda
B225 Stella-Střella
Koby
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 536
Registrován: ned úno 10, 2013 1:52:48
Bydliště: Frog city,Brno venkov

Re: babetta 207 originál převod?

Příspěvekod Pavel » stř čer 25, 2014 15:42:34

Vyladit Babču 207, aby jela alespoň papírově, je umění. Základ je motor ve velmi dobrém technickém stavu a dobře seřízený karburátor, jinak to přes 33km/h (kritické otáčky motoru) nepojede. Mluvím z vlastní zkušenosti, kdy jsem vloni jezdil asi týden kolem komína se šroubovákem v ruce a neustále sundával a nandával karburátor, než to začalo jezdit těch 40 max a 35 cestovních a to byl motor zajetý čerstvě po GO 1000km. Je jasné, že pokud vytahuješ nějakou starší stodolovku po pradědovi, tak z toho prostě tolik nevymačkáš, ani kdyby ses rozkrájel.

Babča 207 je dobrá na retro krátké vyjížďky (do 150km), na delší cestování bych raději doporučil B210. U 207 vibruje motor do řídítek a bolí z toho pak ruce. Do kopcovitých terénů to také není vhodné, pokud nevážíš 60kg. Má ale své kouzlo v krásném zvuku motoru a své spolehlivosti, to na tomto modelu miluju.

Koby má svoji Hellbetu dobře poladěnou, jezdí mu fakt dobře na 207čku. Má tam plášť výfuku z 228čky, Delorto a díry ve vložce výfuku, takže jde slyšet už z 1km vzdálenosti :) Já zůstávám věrný originálu, ale za cenu nižší rychlosti. Prostě když to jede 36 po rovině, tak jsem spokojen.
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: babetta 207 originál převod?

Příspěvekod ronin10 » pát čer 27, 2014 18:20:33

ted jsem mel na stojanu nastartovanou b207 a dělá to tohle když dám plnej plyn tak se kolo točí a při těch nejvyšších otáčkách kolísá ubere přidá ubere přidá čím to může byt? tyristor mam nový. svíčka je do cihlově červena,při jízdě se nedusí ovšem nad 3/4 plynu za jizdy uz nechce jít do otáček do 3/4 v pohodě bez problémů. jako by tam byl mrtvý chod :?:
Uživatelský avatar
ronin10
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 434
Registrován: pon bře 31, 2014 0:21:51
Bydliště: Prostějov

Re: babetta 207 originál převod?

Příspěvekod ridchey » pát čer 27, 2014 19:29:59

tady bych zkusil malinko vetsi trysku
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: babetta 207 originál převod?

Příspěvekod Pavel » pát čer 27, 2014 22:20:57

>ronin Tohle je zcela normální chování u origo Babetty. Tohle dělá i u B210.
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: babetta 207 originál převod?

Příspěvekod ronin10 » sob čer 28, 2014 7:02:38

jaké je označení origo karburátoru b207 a jaké (čísla) jsou v ní trisky? ty trisky by byly možné ridchey protoze benzinu ma byt max 1 a pul otacky na karbecu a ja uz jsem vcera povolil o 3 otacky a svíce furt palila do cihlova co z se mi nezda mela by se spise uchlastavat si myslim
Uživatelský avatar
ronin10
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 434
Registrován: pon bře 31, 2014 0:21:51
Bydliště: Prostějov

Re: babetta 207 originál převod?

Příspěvekod Pavel » sob čer 28, 2014 8:13:56

Do 207ček se většinou dával Jikov DC2909 a trysky se dávaly 58(63),35

Při ladění výkonu a maximálky ale záleží i na dalších skutečnostech, na které je obzvláště 207 hodně citlivá.

Záleží na velikosti difuzoru, každá Babetta preferuje něco jiného. Některé vyhovuje víc ten originál DC2909 s difuzorem 9mm, některým DC2912 s 12mm difuzorem.

Dále pak záleží i na těsnění, které dáš mezi kolínko a válec. Já tam dávám to tlusté pertinaxové těsnění.
Občas bylo lepší dát plastový kryt karburátoru z 210 a na něj to jelo líp než když se dal ten velký origo plastový kryt z 207.

Další porod je vychytat optimální odpor sání s kovovým sítkem sání. Některé Babetty jezdí lépe bez něj, některé vyžadují sítko, ale ono se musí ještě různě zkoušet poohýbat.

Vyladit Babettu 207 ke spokojenosti mnohdy vyžaduje týden ježdění kolem komína se šroubovákem v ruce a 30x sundat a nandat karburátor a zkoušet nastavovat různou hladinu paliva :) O tom by ti tady mohli poreferovat majitelé B207 :)

Pak by to už mohlo jezdit těch 40kmh, pokud je jinak motor v bezvadném technickém stavu a nemáš žádné tření v zadním či předním kole.

Good luck.
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: babetta 207 originál převod?

Příspěvekod ridchey » sob čer 28, 2014 9:19:05

no kdyz se podivas poradne na konstrukci karburatoru,tak tim,ze povolujes ten sroubek bohatosti,tak vlastne do smesi pridavas vic vzduchu, tedy ji ochuzujes....

jestlize tedy ma vzduch tzv na max. a vynechava,pak bud pridusit malinko sani - to je o cem tu pise Pavel - laborace s krytkama sani, podlozkama,pod karbec a vubec naladeni delky sani, sitka atd.
anebo zkusit malinko pridat na trysce,jetli je tam 63,tak zkusit 65 co to udela, ale ne zas moc,aby nebyla pak zas moc bohata....laborovat,laborovat,laborovat
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: babetta 207 originál převod?

Příspěvekod ronin10 » sob čer 28, 2014 10:26:07

ok chlapy budu laborovat nedá se :D každopádně díky vám se mám už čeho chytit :wink:
Uživatelský avatar
ronin10
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 434
Registrován: pon bře 31, 2014 0:21:51
Bydliště: Prostějov

Re: babetta 207 originál převod?

Příspěvekod wenca084 » sob čer 28, 2014 11:53:08

Vyzkoušej při tom plným plynu trochu zacpávat sání prstem ( myslím ten hliníkovej tlumič co je vněm drátěnka) , když otáčky vylítnou a nebude se dusit , tak je to stopro bud nízkou hladinou v karbecu nebo malou hlavní tryskou. Vyzkoušej a dej vědět.
Babetta 207/500 , Simson SR 70
wenca084
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 359
Registrován: úte led 14, 2014 3:09:14
Bydliště: Středočeský kraj

Re: babetta 207 originál převod?

Příspěvekod denis15 » úte črc 08, 2014 18:15:59

Sice furt zajíždím, ale v sobotu jsem jen na chvíli zkusil co to dá a jsem na 38 dle radaru s 207/500 (já 103kg :D ). Možná by se na více ještě po nějaké době dostala, ale trápit jí zatím nebudu. Vidím to teda na těch 40+- jako normální stav. S vibracema do řídítek musím bohužel souhlasit. Po cca 35km mě brněly ruce tak, že jsem musel dát pauzu :D . Jinak jsem koukal na zdroj vibrací a předpokládám, že většina 207ček má důvod stejný-házející setrvák. Mám tam vyosení cca 1,5mm a v těch točkách to je opravdu znát... :cry:
denis15
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 47
Registrován: čtv led 23, 2014 3:39:33
Bydliště: Opava

Re: babetta 207 originál převod?

Příspěvekod miraspk » úte črc 08, 2014 18:47:58

ronin10 : To kolísání otáček, dělá to i bez světel? Mně se přesně takhle projevovala vadná zapalovací cívka (ta malá na statoru) :wink: Se zapnutými světly to kolísalo, když se světla zhasla, tak šla vytočit do plnejch. Zkus ji proměřit, odpojená by měla mít odpor cca 220Ω.
miraspk
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 53
Registrován: čtv čer 26, 2014 3:16:37
Bydliště: šumperk

Re: babetta 207 originál převod?

Příspěvekod ronin10 » stř črc 09, 2014 0:15:50

miraspk zkusim pak dam vedet dik
Uživatelský avatar
ronin10
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 434
Registrován: pon bře 31, 2014 0:21:51
Bydliště: Prostějov

Re: babetta 207 originál převod?

Příspěvekod Stefanxxx1 » stř črc 09, 2014 13:42:23

zavařený výfuk je docela pakárna... na babette jsem ho už tak koupil a první co mě zradilo byla právě tato maličkost. Když jsem měl jako kluk první babuši tak stačilo mít v ruksaku 10/8 klíč, plochý šroubovák šestku a svíčák a dojeli jste všude. tak při koupi tohoto ďábelského stroje jsem se vybavil stejným vercajkem a hned po týdnu jsem visel 5 km od vsi na ucpaným vejfuku. Pěkně jsem ho ošrouboval z držáku a z motoru a baf zavaříno - no a tohle pak vyčistit na ulici :-))). Ale jsem holka šikovná a po 10ti minutách klepání, třesení a různého otáčení byl karbon fuč a domu se netlačilo. nicméně teď budu kupovat výfuk rozebiratelný.
Stefanxxx1
Více pokročilejší...
 
Příspěvky: 27
Registrován: stř črc 09, 2014 1:20:45

PředchozíDalší

Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 10 návštevníků