Po ďalších X hodinách strávených v garáži je Babetta konečne plne pojazdná a funkčná

Elektrika je v poriadku, rýchlosti radí tak ako má po výmene riadiacich čeľustí a veľkého unášača. "Obmedzovač" sa mi tiež podarilo odstrániť. Najskôr som vyčistil každý milimeter karburátora zvnútra aj zvonka, vymenil som trysky, tesnenie, ihlu "šupátka", dal som si záležať aby boli plaváky dobre nastavené a aby sa voľne hýbali. Po opätovnom zložení to bolo zase to isté. Tak som sa nasr...toto a kúpil som karbec Dell Orto. Chvíľu som bol trocha skeptický, lebo sa to babči nejak nepáčilo, no hneď ako som správne nastavil voľnobežné otáčky a trochu som sa pohral s vedením a polohou novej palivovej hadičky tak sa mi vyčaril úsmev na tvári, pretože babča ťahá ako sprostá

Ak by sa niekto rozhodoval pre kúpu karburátora Dell Orto, uvediem nasledovné postrehy, ktoré môžu pri rozhodovaní pomôcť, avšak nemusia platiť všeobecne pretože
každá babetta je originál (ako tu už niekto písal).:
• Oproti jikovu má babetta teraz oveľa lineárnejší ťah v celom spektre otáčok. S Jikovom v mojom prípade babetta najlepšie ťahala v rozmedzí 35-42km/h (14/51 zubov) a pri 40-45km/h (14/47 zubov ). Teraz to ťahá stále rovnako a hlavne lepšie. Aj pri rozbehu a v nízkych otáčkach cítiť nárast výkonu.
• Maximálna rýchlosť sa zdvihla z 50km/h na 55km/h (74kg jazdec) a už ju nič neobmedzuje pri jazde z kopca.
• Voľnobežné otáčky sa teraz dajú nastaviť na tak nízku hodnotu, že motor takmer nepočujem pri zastavení na semaforoch a aj vibrácie sú podstatne menšie. Niekedy mám až pocit, že motor zhasol

Nehrozí, že by motor skapal na voľnobehu ani keď je studený. S jikovom bolo treba nastaviť asi raz tak vysoké otáčky, pretože motor inak skapal. Aj prechod na voľnobeh je taký plynulejší. S Jikovom pri prudšom zastavení klesli otáčky a potom znova mierne stúpli, keď nastúpila voľnobežná tryska.
• Čítal som, že Dell Orto je hlučný. Asi som hluchý

Určite je nepatrne hlučnejší ale možno to je len dojem spôsobený tým, že babča má teraz viac basový a bublavý zvuk. Mne osobne sa to páči. A v otáčkach by som povedal, že to je hlasitosťou to isté ako Jikov.
• Spotreba - zatiaľ som meral len raz. Nalial som presný liter paliva (1:50 polosyntetika 2T) a jazdil som polovicu celkovej vzdialenosti po meste, polovicu do dlhého stúpania mimo obce a naspäť z kopca, rýchlosť konštantne 45, občas cez 50 a dojazd na 1 liter paliva bol niečo málo cez 45 km. Všetko merané cez GPS/Glonass. Som si istý, že pri normálnej jazde okolo 40tky, pri mojom sprevodovaní sa dá dosiahnuť okolo 1.8l / 100km.
• Nový karbec pravdepodobne spotrebuje všetko palivo (vrátane výparov

), pretože ide ešte hodnú chvíľu na plný plyn aj keď už z nádrže nič netečie. Oproti Jikovu je tu ten rozdiel, že Jikov začne vynechávať a cukať, keď mu začne klesať hladina paliva a Dell Orto skrátka na krátku chvíľu stratí výkon (dosť času bezpečne zastaviť pri krajnici) a potom motor zhasne.
• Kvalita konštrukcie - veľa dielov je z plastu, čo je podľa mňa dosť veľké mínus oproti Jikovu. No na druhú stranu materiály pôsobia kvalitne a odolne. Som zvedavý ako dlho prežije bez nutnosti výmeny dielov. Na 30 rokov ako originálny karbec to ale netipujem ani zdaľeka. Veľmi sa mi ale páči, že z neho nič netečie a poskytuje viac priestoru nad motorom pre nepatrne lepšie chladenie

Pridávam ešte zopár fotiek mojej babči

