od Starec » úte čer 17, 2008 5:56:25
milda: tak trocha na tvojom tvrdení aj niečo pravdy je, ale ta dierka ako píše Bob tam skutočne na niektorých starších typoch je. V prevodovej skrini úplne hore v rohu a zvonka ju vidno tesne hore na ľavo pri nosníku statora. Neviem už o aké ročníky fakticky ide ale jeden čas tam skutočne boli. Mňa to niekedy tiež zaujímalo a tak trocha som po tom aj pátral a tu je odpoveď ktorú som dostal priamo od technika z ZMV Kolárovo. Jeden čas to technicky riešili takouto cestou, ale mali sťažnosti od zákazníkov, nakoľko im cez tú dierku vytekal olej, ktorý bol následne roztrekovaný na celí alternátor. ( pravdepodobne pri vyšších otáčkach motora, prehriatí motora alebo ak nebola dodržaná predpisaná hladina oleja, pri preplnení ) Tak to potom riešili tak, že už do prevodovky dierky nevrtali, ale do zátky nalievacého otvoru na olej. Ja osobne som sa stretol aj z takým typom kde originál boli dierky dve, jedna v prevodovke a aj na zátke. Asi toľko, ak som Vám pomohol rozlúštiť dilemu okolo dierky ovzdušnenia prevodovej skrini.
No a ak niekto neverí, tak nech ten čo má dierku ešte vedľa statora to odfotí a hodí sem foto. Ja tu možnosť nemám.
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....