od Pavel » sob bře 14, 2015 11:26:34
Většina lidí si neumí seřídit karburátor Jikov. V literatuře jsou zavádějící postupy, jak seřídit správnou hladinu paliva tak,že se ohýbá plovák tak, aby byl v rovině s vrchem emulzní trubice. Je to velmi nepřesné, protože se v dnešní době vyrábí díly z druhovýroby a každý plovák váží trochu jinak a ani u originálního plováku nelze počítat s tak hrubým nastavením.
Je třeba si vyrobit nějaké udělátko, kde budete nalívat benzín a sledovat výšku hladiny, kdy jehlový ventil zavře a až podle toho ohýbat plovák.
Navíc každý doma nevlastní kompresor, aby si mohl ideálně profouknout všechny kanálky a trysky a v neposlední řadě to většina amatérů ani neumí pořádně smontovat a někde jim to pak drhne, apod. Hřebíček do rakve je pak sání, kdy je třeba si pohrát s kovovým sítkem sání a najít ideální polohu, kdy to táhne od spoda a zároveň do otáček a zároveň plastovou hadičku nasávání deformovat tak, aby přes ní šlo co nejvíc vzduchu.
Zato Dellorto, tam opravdu není co nastavovat. Máte tam jen šroub na nastavení volnoběžných otáček a toť vše. Jediná nevýhoda je, že nemá odkapovou mističku a tak přebytečný benzín končí na válci.
Kdo chce, aby mu Babetta jezdila dobře a umí seřizovat karburátor, šáhne vždy po Jikovu, protože tam má víc možností, jak poladit a lze to vyladit líp, než Dellorto při troše snahy. Kdo se v karburátorech nevyzná, šáhne raději po Dellortu a tam nemůže udělat chybu. Proto mu to pak jede líp na Dellorto než na neseřízený Jikov.
Já osobně mám na obou svých závodních Babettách Jikov. Dellorto bych tam nikdy nedal, protože daň za jednoduchost je zase nemožnost elaborovat, takže tam maximálně tak můžete měnit trysky.
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý
