od Pavel » pon kvě 11, 2015 8:06:07
Jak se říká důvěřuj, ale prověřuj. Co si sám nevyzkouším, beru vždy s rezervou.
O Stage pružinkách vím už pár let od té doby, co se tu na ně založilo vlákno. Také mě samozřejmě zajímalo, jak by se to chovalo na ty bílé pružinky, protože mám řešený rozběhový buben tak, že si podobnou úpravu momentálně neudělám na jiný buben.
Tak jsem si řekl, zkusím ty bílé rozběhové pružinky a třeba to bude dobrý. Ridchey měl rozběhový buben osazený těmi bílými pružinkami, tak jsem si ho půjčil a nasadil na svoji závodní B215.
Mám na ní otáčkoměr. Přidal jsem plyn a nic, přidal jsem víc plynu, cítil jsem, že už tam trochu asi něco zabírá, ale rozjet se to se mnou nechtělo, přidal jsem plyn úplně na max a až pak tam byla nějaká snaha se rozjet. Žádné trhání řídítek, prostě šílený prokluz, nebýt na rovince, tak se ani nerozjedu. Až teprve při otáčkách kolem 6000 a víc spojky plně seply a přestaly prokluzovat. Na to se opravdu nedá jezdit, to je tak na brzké spálení bubnu. Možná že u B210 to není tolik patrné, ale u B215, kde se rozjíždíte na "dvojku", je toto řešení nepoužitelné.
Co se týče toho patentu, autor úpravy si výslovně přál, abych to nikde nezveřejňoval. Je to jeho know how a já ho respektuju. Technické řešení je takové, že je tam v těch spojkách ještě o jednu pružinu navíc. Jak to tam ale je namontovaný, nezveřejním.
Každopádně s tímto rozběhovým bubnem mi to krásně zabírá i na dvojku a do kopců pěkně vyjedu na mírný prokluz i to, co bych s origo rozběhovým bubnem dávno nevyjel.
Takže za mě bílé pružinky Stage příliš tvrdé na můj závodní stroj.
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý
