Ľahké čeľuste 2. stupňa - foto

Spojky jsou kultovní součástí našich strojů. Zde mají samostatnou rubriku...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Re: Ľahké čeľuste 2. stupňa - foto

Příspěvekod mhi » stř bře 30, 2016 17:44:37

Mam podezreni, ze za moje problemy muze axialni vule na vystupni hrideli (lita mi to cca 3mm kdyz zaberu silou za buben). Vystupni hridel mam novou, ta puvodni mela jeste radialni vuli. Mate to taky tak, nebo mam nejak poskozeny karter ci nekompatibilni dil? Segrovky/podlozky mam uvnitr podle vykresu spravne, nerekl bych ze nektera z nich vyskocila, protoze by to litalo jeste vic.

Update: dosel jsem k Babette, rozebral napojeni na retez a zjistil, ze tato vule je zpusobena tim, ze axialne vymezena vule u loziska 6202/C3 (u retezu na vystupni hrideli) je jen 1 segrovkou v prevodovce - potom lozisko - potom gufero - mezera - segrovka axialne vymezujici ozubene kolecko. Teoreticky kdyz zaberu hodne velkou silou, tak tou segrovkou u ozubeneho kolecka rozdrtim gufero. Nemam-li nekde chybu, tak axialni vuli nikdy nevyresim... nebo mi neco nedochazi? Proc konstrukteri nestrcili jeste jednu segrovku mezi lozisko a gufero a tim zajistili pohyb obema smery ?!?!

Babetta 210.000 1983/4.
mhi
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 547
Registrován: úte říj 20, 2015 14:18:14
Bydliště: V chatrci u Prahy [Babetty 207.200+210.000 "kanibalky" a jeji kamosky, Jawa 50 21]

Re: Ľahké čeľuste 2. stupňa - foto

Příspěvekod ridchey » stř bře 30, 2016 21:49:55

co bolo,to bolo....
ale da se to vyresit podlozkou mezi gufero a segrovku
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: Ľahké čeľuste 2. stupňa - foto

Příspěvekod mhi » stř bře 30, 2016 23:19:55

ridchey píše:co bolo,to bolo....


Spis zacinam mit pocit, ze Babettu navrhovali nejaci zhulenci. Nejsem strojar, ale tech uplne zbytecnych problemu na Babette vidim hned nekolik, vyresit by sly s minimalni investici, stacilo jen pouzit tu ucpavku krku. Zacina me dost mrzet, ze tyto problemy nemaji snadne "finalni" reseni, potom je ta prace s pocitem, ze ji clovek dela stejne zbytecne.

ridchey píše:ale da se to vyresit podlozkou mezi gufero a segrovku


O to jsem se pokousel, jenze ta podlozka bud' bude drit gufero, nebo bude drit tu segrovku, nebo se na ni segrovka bordelem prilepi a pak zrejme neprezije -> nasledky daleko horsi. Pote co jsem si tu podlozku vyrobil jsem ji zase zahodil. Jestli budu nekdy pulit motor, necham vysoustruzit do hridele jeste drazku pro druhou segrovku u loziska.

Vuli jsem prilis nevyresil, vypodlozil jsem to ale jinde a po prvni testovaci jizde mastnota zadna. Tak uvidime, zjevne jsem si vzdy zlikvidoval gufera, zrejme tou axialni vuli jak to tam litalo.

Moc presvedcive to dvojku neradi, alespon mohu pokrocit v dalsi praci, tedy nebude-li to dale mastit. Nyni musim zjistit proc motor po chvilce (500m) jizdy a zastaveni nechce jit znovu do otacek. Starty / volnobeh mam OK, svicka je tmave cihlova, rozjedu se bez potizi az nekam k 50ce (dle tacho). Dela to i s vysroubovanym vickem nadrze, karburator se nepocurava (a delal to same i pred poladenim kdyz se preplavoval -> hladinou to asi nebude).
mhi
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 547
Registrován: úte říj 20, 2015 14:18:14
Bydliště: V chatrci u Prahy [Babetty 207.200+210.000 "kanibalky" a jeji kamosky, Jawa 50 21]

Re: Ľahké čeľuste 2. stupňa - foto

Příspěvekod kolos » čtv bře 31, 2016 10:20:23

Konstruktéři nebyli při vývoji Babetty zhuleni úplně. K něčemu lehčímu si možná občas přičichli, ale v tom tvém konkrétním případě, bude chyba určitě někde na tvé straně. Axiální vůle výstupní hřídele, je zajištěna jedním směrem segerovkou uvnitř u ložiska pastorku a druhým směrem, tedy ke spojkám, přes sestavu: distanční kroužek(který v něktérých případech není použit a je jen mezera mezi segerovkami),segerovka,podložka a dvě ozubená kolečka.to celé se pak opírá o ložisko bubnu dvojky. Když se při skládání motoru vloží ozubené kolečko s jednostranně zkoseným ozubením opačně, převodovka normálně funguje, ale vznikne tady ta nepochopitelná axiální vůle a s ní spojené další problémy, jako je únik oleje, nebo drhnutí bubnu dvojky o buben rozběhový. Tak ještě než ze zoufalství vyskočíš z okna, koukni na to kolečko. Správná poloha kolečka je zkosením ke spojkám, což už na složeném motoru není moc vidět, ale když vytáhneš dvojkový buben, mělo by být vidět vybrání v kolečku pro hřídel bubnu.
Fotka napoví :wink:
hnaci-ozubene-kolo-babetta-type-p-7-4993.png
hnaci-ozubene-kolo-babetta-type-p-7-4993.png (130.42 KiB) Zobrazeno 10592 krát
Babetta 210, Simson S51, Jawa 50/20, Yamaha XJR 1300, Citroen Xantia 2.0 HDi
kolos
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 488
Registrován: úte lis 08, 2011 22:42:46
Bydliště: Orlová

Re: Ľahké čeľuste 2. stupňa - foto

Příspěvekod ridchey » čtv bře 31, 2016 15:41:42

pripadne mohla,pokud to mas slozene dobre, nastat soucinnost nekolika veci :
- tluste tesneni mezi kartry
- vyrajbovane loziska- jak na vystupni hrideli,tak i na tom velkem bubnovem
-nedal jsi tam tu vymezovaci podlozku mezi segrovku a velke ozubene kolo
anebo ten nejhorsi scenar...v pripade ze tam mas ten zminovany distancni krouzek mezi segrovkami muze byt segrovka vyskocena mimo drazku a navalena nekde bokem,nebo -nedejboze- praskla a lita nekde v prevodovce

(a pak se rekne,ze udelat GO je sranda... :-) )
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: Ľahké čeľuste 2. stupňa - foto

Příspěvekod mhi » čtv bře 31, 2016 16:11:25

kolos píše:Správná poloha kolečka je zkosením ke spojkám,


Co si pamatuju tak opacne to ani nejde slozit (je tam tusim i nejaka podlozka, ktera to komplikuje, nebo tam nejde dat spravne buben) ... a na 99.9% to mam dobre. Ted' jsem nasel dokonce i fotku :).

Otocenim toho kolecka (pokud by tam vubec slo dat) by naopak ta vule "zmizela", resp. ... nezmizela, protoze kolecka tam jsou navolno - nespojene s VH (tlaci do nich akorat spojkovy buben). No a ten muze byt ruznymi materialovymi nepresnostmi, nebo jednoduse tim, ze neni dost utazeny, bez axialniho vymezeni vule.

Ad ridchey: loziska nova, hridel taky, papirove tesneni kupovane take nove a kartery velmi peclive ocisteny od tmelu-nic netece, vse slozene podle diagramu/vykresu.

Je samozrejme mozne, ze nektery z dilu nema dodrzenou vyrobni toleranci, ale tezko to sam zjistim. Porad si myslim, ze jedna segrovka navic z druhe strany mensiho loziska by problem krasne resila.
mhi
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 547
Registrován: úte říj 20, 2015 14:18:14
Bydliště: V chatrci u Prahy [Babetty 207.200+210.000 "kanibalky" a jeji kamosky, Jawa 50 21]

Re: Ľahké čeľuste 2. stupňa - foto

Příspěvekod kolos » čtv bře 31, 2016 16:50:28

Kolečko opravdu jde vložit opačně. Potvrzeno vlastní zkušeností :oops: Ale když jsi si jistý, že ho máš správně... Hřídelka prostě nesmí příliš axiálně vaklovat, ani když je vymontovaný dvojkový buben. Rozhodně ne tolik, aby segerovka za pastorkem přišla do kontaktu s guferem. Pokud jo, tak je uvnitř něco dost špatně. Třeba ta vyskočená segerka, jak psal Ridchey, ale to obvykle i vypadává ze záběru kolečko jedničky.
Babetta 210, Simson S51, Jawa 50/20, Yamaha XJR 1300, Citroen Xantia 2.0 HDi
kolos
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 488
Registrován: úte lis 08, 2011 22:42:46
Bydliště: Orlová

Re: Ľahké čeľuste 2. stupňa - foto

Příspěvekod mhi » čtv bře 31, 2016 18:05:26

Vy me nahlodavate :). Kdyby bylo otocene kolecko s tim vybranim, sla by vubec slozit radici spojka? Vybrani si pamatuji ze je docela hluboke a mne to krasne v oblasti podlozek a O-krouzku pasuje dohromady! Puvodne tam ale ty podlozky VUBEC nebyly (jen O-krouzek podle fotek), musel jsem je dokupovat (po GO to teklo uplne proudem :) ).

Jednicka funguje 100%, segrovka se nedostane az ke guferu, ale tesne pred. Kazdopadne jsou tam zemedelske vule, rozjeti vytlaci hridel smerem k bubnu, o segrovku gufero nedre a radici/dvojkovy buben nedre o rozbehovy. Zvlastni jeste bylo, ze z tesneni jsem musel kousek odriznout (tvarove tam bylo neco navic), mozna mam nejake divne kartery? Vyst. hridel jsem srovnaval s tim co jsem tam mel puvodne, to sedelo presne. Velke lozisko na VH predpokladam bude OK, tak zbyvaji jen kartery nebo ta kolecka uvnitr.

Nemohl byste mi nekdo prosim zmerit ta kolecka z prevodovky, jake maji mit rozmery a pro kontrolu kolik maji zubu? Idealne nakreslit od ruky vykres. Verim tomu, ze se to bude hodit i nekomu dalsimu. Jestli tam nahodou nemam neco jineho... Pokud si udelam nalisovavaci pripravek abych si nenicil klikovku, tak to klidne nekdy zase rozeberu, s pripravky to je prace na chvili.

Jeste jeden dotaz, jak mam nabrousit ty dvojkove celisti? Nekdo mi napsal na moji fotku "Na řadící čelisti není náběhová hrana", ale bez dalsiho vysvetleni (pry je na to potreba pripravek) ... ocekavam, ze zde se dozvim i bez pripravku jak ma to oblozeni vypadat.
mhi
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 547
Registrován: úte říj 20, 2015 14:18:14
Bydliště: V chatrci u Prahy [Babetty 207.200+210.000 "kanibalky" a jeji kamosky, Jawa 50 21]

Re: Ľahké čeľuste 2. stupňa - foto

Příspěvekod mhi » sob dub 16, 2016 21:17:54

Tak jsem nakoupil nova kolecka do prevodovky a rozpulil motor, abych zjistil jestli nejsem deb*l a nedal jsem tam to jedno kolecko spatne + jaky maji rozmer. Ta co tam mam jsou trosku jina, zjevne to nekdo odsoustruzil nebo ubrousil. Takze jsem zajasal, vymenil a vse naskladal jak ma byt, jeste jednou zkontroloval, motor dal dohromady. Zase tak jednoduche to nebylo (prodali mi zrejme spatna gufera), ale povedlo se. Jenze jsem nasledne zjistil, ze tam je stale nejaka vule, sice trosku mensi, ale stale je. A krome toho nemuzu nohama couvat (dela to dvojkova spojka kdyz je blbe slozena, uz jsem to zazil). Rikam si, proc jsem se do toho poustel, mam vlastne uplne novou prevodovku (uz driv jsem menil komplet predlohovou hridel a vystupni hridel) a horsi stav nez byl na zacatku. Grrrrr! Ted' bych asi mel koupit dvojkovy buben a ten vnitrni dil, protoze oboji je zrejme nejak lehce upravene aby to chodilo s puvodnimi kolecky. To tam snad radsi dovnitr vyrobim nejakou podlozku!

Krome toho mi navic nejak drhne nove gufero na klice u spojek. Klika se toci OK, kdyz tam dam spojkovy buben, ma to docela slusne treni. Nejsem si uplne jist, zda jsem tam nedal jedno z tech vadnych gufer (rozmerove byly totalne mimo a velmi trvde), resit to budu zitra. Pomalu mne to ale prestava bavit, mam skoro vsechno na Babette vymenene a stale se to nijak vyznamne nelepsi, spis vyrabim (resp. objevuji) nove problemy.
mhi
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 547
Registrován: úte říj 20, 2015 14:18:14
Bydliště: V chatrci u Prahy [Babetty 207.200+210.000 "kanibalky" a jeji kamosky, Jawa 50 21]

Re: Ľahké čeľuste 2. stupňa - foto

Příspěvekod ridchey » pon dub 18, 2016 16:58:10

pokud je novy remen prilis tesny,pak muzou nastat ruzne problemy, co vim,tak se na trh pred casem dostaly prave tyto gumove remeny a je otazka,kdo si je zrovna koupi, kolikrat i prodejci sami to nevi co prodavaji.

proto mam radsi remeny z motoru uz lehce ojete.... nestahuji kola k sobe a jeste najedou mraky km... :mrgreen:
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: Ľahké čeľuste 2. stupňa - foto

Příspěvekod mhi » ned kvě 29, 2016 21:34:38

Vcera a dnes jsem byl provetrat B210. Nejak uz jezdi, ale moc dobry pocit z toho nemam. Nyni nejvetsi neznama jsou dvojkova oblozeni, ktera se pres zimu casto valela v oleji (viz ta axialni vule, urcite za to mohla). Asi pred tydnem jsem ji vycistil v acetonu. Pri vcerejsi jizde radila tragicky, musel jsem ji premlouvat ubiranim plynu, aby dvojku vubec zaradila. Dojel jsem domu a v bubnu trosku smiru. Otrel jsem hadrem, cistic na brzdy, a nakonec tam namatlal trosicku kalafuny. Dnesni projizdka byla doprovazena vetsinou razeni kopancem. Stale z toho leze trosku smiru, mastnotu jako takovou ve vetsim mnozstvi nepozoruji. Tak co s tim? Mam tomu oblozeni dat sanci, nebo kdyz to proslo nekolika olejovymi laznemi, je to naveky KO ?
mhi
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 547
Registrován: úte říj 20, 2015 14:18:14
Bydliště: V chatrci u Prahy [Babetty 207.200+210.000 "kanibalky" a jeji kamosky, Jawa 50 21]

Re: Ľahké čeľuste 2. stupňa - foto

Příspěvekod Azor » pon kvě 30, 2016 9:01:52

Především je třeba odmašťovat rozpouštědly, která degradují tuky, tedy nikoliv benzínem, acetonem nebo různými ředidly, ale chlorovanými rozpouštědly typu perchloretylen, tetrachlor ap., dobré jsou i některé čističe brzd ve spreji. Ale naložení přes noc do perchloretylenu se podle mých zkušeností nic nevyrovná. S tou kalafunou opatrně, ta způsobuje ty kopance, které jsou schopné roztrhnout řemen. Kalafuna je řešení nouzové a krátkodobé, které nenahradí dokonalé a trvalé odmaštění. I bezchybnému obložení přitom musíme dát čas, aby si sedlo, tj. přizpůsobilo se konkrétnímu bubnu.
Korupce je nejodpornější způsob parazitování na společnosti.
Uživatelský avatar
Azor
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1038
Registrován: stř led 24, 2007 9:15:09
Bydliště: Domažlicko

Re: Ľahké čeľuste 2. stupňa - foto

Příspěvekod mhi » pon kvě 30, 2016 9:53:48

Kde treba ten tetrachlorethylen kupujete? Pocital bych nejake barvy-laky nebo drogerie ... ale ty v Praze jsou takove ... no koupite tam dneska uz snad vse mozne i nemozne vc. jedlych veci, ale ruzne "nebezpecne" chemikalie uz ne.

Z laboratornich potreb bych mohl koupit na firmu, ale pak by se nekdo mohl zeptat, jak jsme to zlikvidovali...
Naposledy upravil mhi dne pon kvě 30, 2016 10:36:45, celkově upraveno 1
mhi
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 547
Registrován: úte říj 20, 2015 14:18:14
Bydliště: V chatrci u Prahy [Babetty 207.200+210.000 "kanibalky" a jeji kamosky, Jawa 50 21]

Re: Ľahké čeľuste 2. stupňa - foto

Příspěvekod Azor » pon kvě 30, 2016 10:28:30

Téměř v každé drogerii, kde mají víc než šminky, v barvy-laky určitě. Cena v poslední době dost stoupla - 0,5 litru něco přes stovku, ale na odmaštění je to v této cenové kategorii bez konkurence. :mrgreen:
Korupce je nejodpornější způsob parazitování na společnosti.
Uživatelský avatar
Azor
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1038
Registrován: stř led 24, 2007 9:15:09
Bydliště: Domažlicko

Re: Ľahké čeľuste 2. stupňa - foto

Příspěvekod mhi » pon kvě 30, 2016 10:44:30

Nerikejte, ze nekdo ma Babettu jako ekonomicky prostredek dopravy a musi takhle hledet na cenu. U mne to je tedy na kilometr ten nejdrazsi dopravni prostredek. A to ani nemusim pocitat svuj cas. Pravda tedy je, ze uz mam 3 Babetty a na kus materialove vysly docela levne. Az me prekvapilo, ze druhou Babettu jsem uschopnil jen z novych lozisek/gufer/etc a naplni, vsechno ostatni jsem bud' mel nebo si vyrobil na koleni, takze radove za stokoruny. Treti byla vylozene na dily, ale i ta uz jde nakopnout a da se na ni i popojet; a to ji vlastne neopravuji, jen obcas na ni hrabnu.
mhi
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 547
Registrován: úte říj 20, 2015 14:18:14
Bydliště: V chatrci u Prahy [Babetty 207.200+210.000 "kanibalky" a jeji kamosky, Jawa 50 21]

PředchozíDalší

Zpět na Spojky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků