guffera na klikovce?

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

guffera na klikovce?

Příspěvekod ronin10 » pát bře 06, 2015 0:02:27

Zdravím ,mám tu jeden problémeček v celku jsem si jistý ale raděj se chci na 100% přesvědčit.

Již delší dobu sleduji že mi kape olej s babetty 207 na zem,mam doma kartery právě z ní navíc tak sem si je akorát složil a zadumal jsem že to kape ze středu karteru jak je klikovka se závažíčkama,problém je ten že ten olej tam ve své podstatě nemá co dělat přeci klikovku maže směs benzínu a oleje pokud se nemílím. podle čichu jde o olej z převodovky tudíš převodák. tak mám právě pocit že bych měl co nejdříve vyměnit guffera na klice,jinak babetta jezdí jako vítr ale startování na nášlap jakoby klouže tak na 5 pokus se podaří nastartovat, ty guffera jsou jediný co jsem neměnil a vizualním pohledem na prazdne kartery by to neměl byt problem jen mě mrzí že když sem přeguferovaval spojky tak sem to mohl udělat jedním vrzem. Jinak ty od spojek byli totálně tvrdý tak si myslím že na klikovce budou ještě tvrdší,a ještě bych poprosil jakou metodou či jakým udělátkem je nejlíp dostanu ven když nechci rozdělávat kartery. díky za cenné info :)
Uživatelský avatar
ronin10
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 434
Registrován: pon bře 31, 2014 0:21:51
Bydliště: Prostějov

Re: guffera na klikovce?

Příspěvekod Azor » pát bře 06, 2015 8:05:15

Gufera na klice, to je přece odpočinková práce na pár minut. :) Ale mírně hromadit se to může v prostoru klikovky i ze směsi benzín/olej, zvláště při poměru pod 1:40. Jinak příliš nechápu jak může výměna gufer na klice zamezit pronikání oleje z prostoru převodů.
Korupce je nejodpornější způsob parazitování na společnosti.
Uživatelský avatar
Azor
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1038
Registrován: stř led 24, 2007 9:15:09
Bydliště: Domažlicko

Re: guffera na klikovce?

Příspěvekod Pavel » pát bře 06, 2015 8:17:32

To je typická nemoc B207ček. Mě kapou oba motory převoďák.

Olej neprolíná skrz to středové gufero bubnu (15x24x7), co je pod ním ta segerovka, na pakny, ale prolíná přímo od gufera levého krytu převodovky a vykapává pod bubnem dolů. Není třeba měnit gufero klikovky v převodovém prostoru, ale jen to gufero víka.

Další varianta, když sundáš buben, tak se podívej zezadu, jestli jsou ty styčné plochy s guferem hladké, případně to nějak zabrousit.

Dále to může být i nepatrnou axiální vůlí bubnu. Když ho chytneš do ruky a hýbeš s ním sem a tam, tak je tam třeba 1-3mm vůle. To by chtělo třeba nějak vypodložkovat, aby byla menší než 1mm.

V poslední řadě to může být příliš moc oleje v převodovce. Je dobré se podívat na rozebraném motoru na ty převodovkové kolečka a dát tam jen tolik oleje, aby bylo ponořené jen jedno a to trochu a to pak rozcáká olej na ostatní. Rozhodně ne vždy odpovídá rada v návodu pro obsluhu realitě, to už jsem se mockrát přesvědčil právě při tom měnění oleje.

Co se týče startů, také mi to prokluzuje, že to mnohdy také nakopnu až napopáté, ale od toho tam máme dekompresor, abychom si přece ulehčili starty ne? :)
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: guffera na klikovce?

Příspěvekod ronin10 » pát bře 06, 2015 9:18:32

Děkuju za cenné rady,přiznám se že mi to už v ranních hodinách nedalo a pustil jsem se do toho snad jen kdybych byl více opatrnější neškodilo by to naštestí to dobře dopadlo :D mimo to jsem měl bábu 228 a mám stažen graf motoru tak sem si řekl že to bude stejné s 207. přeci jen se mi jevil motor plně zamněnitelný s b207 krom kontrolního šroubku převodovky. Tak sem si myslel že mám guffera na celou výměnu doma.

Napřed jsem udělal guffero pod magnetem to šlo poměrně pěkně na něj sem trochu bral první dojem prolínání oleje ale před demontáží jsem na prázdných blocích na 100% věděl že tam se žádný převodák nemůže dostat snad jedině z druhé strany a že by to od klikovky vyhazovalo olej pod altík,páč jsem měl kryt altíku potečen,no výměna provedena ok.

Při rozdělávaní bubnu spojek mi už něco říkalo že to s tím guferem jak je pod ním ta segrovka nebude sranda(již sem měnil a tušil jsem že se mu nebude chtít ven) nechtělo :/ ,boužel jsem byl chytřejší až po onom incidentu,kdy jsem v kleku měl zabodlý šroubováček v onom gufferu a vší silou jsem ho nějak páčil ven kdy mi sjel šroubováček z guffera mě přímo čučícího v pokleku zajel šroubovák pod levý oko :? tj pod okem pod dolním výčkem hned jsem měl džuznu jako prase nastoupila velká horkost vzájemně se studeným potem jo no šok,(pro příště si beru přilbu :D no nějak se to zacelilo a chvíli budu mít skobičku pod okem díky bohu že to minulo oko 8) no a o pár minut bych si naliskal vzal jsem samořezku šroubek provalil gufero zapáčil sikovkama a gufero bylo venku do 15sekund :D Pravdou je že tento způsob daného guffera mohly promyslet neba či snad ségrovku pod ním - hold v roce 1980 nepřemýšlely že na tom budou jezdit ještě kapitalisti :D

no vyměnil jsem od klikovky obě gufera ty páčené taktéž ovšem jsem se zasekl na guferu mezi výkem převodovky a bubnu spojek kde u b228 se píše 25x35x7 která mám ale u b207 je 28x38x7 což se mě bez podívání či přirovnání zdálo divný ,ještě si říkám to není možný aby nový mělo takovej fuk :D a on to byl špatný rozměr takže jsem jen opucoval důkladně spojky a zabalil to ,dneska koupím nový simering a budu skládat dále. pak napíši co se změnilo atd :) díky za rady kluci :wink:
Uživatelský avatar
ronin10
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 434
Registrován: pon bře 31, 2014 0:21:51
Bydliště: Prostějov

Re: guffera na klikovce?

Příspěvekod Pavel » pát bře 06, 2015 10:05:26

Velmi zajímavá informace je pro mě to, že víko převodovky B228 a B207 má jiný rozměr gufera. Koukl jsem do katalogu ND a máš pravdu. Myslel jsem si, že už vím vše kolem B207/228 motorů - takové ty drobné niance všech koleček a pérek v převodovce, podložek, tvaru válce, kontrolní otvor, atd., ale tohle fakt ne :) Schválně se na to v brzké době podívám. Vlastním obě víka do náhrady, tak vezmu šupleru a změřím rozměry otvorů.

No a co se týče 15x24x7 gufera, tohle fakt konstruktéři nedomysleli. Každé sundání bubnu znamená zničit gufero. Mě se stalo to, že se mi podařilo ulomit pacičku segerovy podložky, takže pak už nešlo použít segerovy kleště. Sám víš, jak je ta segerka zapuštěna v tom bubnu, že se k tomu nedá pořádně ani dostat. Tak jsem se s tím půl hodiny drbal se 2 šroubováky, než se mi podařilo tu segerovku vyndat ven. Dělal jsem to před 2 týdny, tak to mám živě v paměti.
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: guffera na klikovce?

Příspěvekod ridchey » pát bře 06, 2015 20:04:35

nedomysleli.... no mozna uz ani nechteli a sli rovnou na vyvoj 210
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: guffera na klikovce?

Příspěvekod Pavel » pát bře 06, 2015 21:01:01

Motor 207 se vyráběl 13 let (1970-1983). Kdyby chtěli, měli dost prostoru na to to vylepšit :)
Motor 210 se vyráběl také 13 let, jediná inovace bylo přidání startovací páky a vylepšení na 225tku :)
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: guffera na klikovce?

Příspěvekod adam2 » pát bře 06, 2015 21:06:22

ešte niaké drobné úpravy ako tažké čeľuste/ľahke, bubny(zotrvačníky) atď.
Babetta 207 rv. 82
Babetta 210 rv. 86-aktualne
Honda CG 125-aktualne
Uživatelský avatar
adam2
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 60
Registrován: čtv bře 06, 2014 3:28:15
Bydliště: Košice

Re: guffera na klikovce?

Příspěvekod ronin10 » sob bře 07, 2015 2:56:36

tak dneska respektive včera vyměněny veškerá gufera a nejspíše to bylo i zbytečné. snad jen už se přestalo protáčet kolo na volnoběh,jinak startování stále klouže nevím čím by to už mohlo být bud konstrukční chyba a nebo spojky z druhovýroby či snad pístní kroužky,ale komprese se zdá být dobrá i do kopců jezdí pěkně ,jediné čeho jsem si všimnul tak rozběhovky nezabíraj po celém obložení ale jen z poloviny na každé ze tří. po výměně gufer jsem musel znovu seřídit karbec a vzduch a jede to uplně stejně jako před výměnou,napřed se nechtěla rozjet z místa zdichala a podobně až sem si říkal člověk chce si pomoct a ještě si výměnou uškodí,ve spoji karteru z klikového ústrojí stále cosik kape tak bud se dostává ven zbytek co tam ulpěl a nebo guffera ničemu nepomohly,od spojek není ani filmek mastnoty tam nic neprotéká. no asik to už tak nechám být nechť slouží babetta až do rozpadnutí :D Až se začne hroutit tak se udělá zas nějaká oprava ale jak moudří lidé ZDE říkají nedrbej do věcí které fungují :) je dobré se toho začít držet,hold staré mašinky si prostě ukápnou - jinak hlavně jsem měl strach z toho abych nezapekl kroužky pokud se tam dostává navíc ještě převodák. Hold již to nechám na osudu :D ale kdyby někdo měl typ alespon na start to našlápnutí aby neklouzalo tak by to bylo super (jeste ve spojkach sem menil pruzinky a nepomohlo to) díky za cené info :)
Uživatelský avatar
ronin10
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 434
Registrován: pon bře 31, 2014 0:21:51
Bydliště: Prostějov

Re: guffera na klikovce?

Příspěvekod Pavel » sob bře 07, 2015 8:16:20

Převoďák se nedostává do motoru.

Obložení je třeba vzít i s bubnem, nesundávat čelisti, jen je trochu a rovnoměrně roztáhnout (strčíš pod ně něco), upevnit na soustruh a srovnat obložení ve správném radiusu, ať to má ideální styk s bubnem. Pak už ti to bude dobře startovat.
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: guffera na klikovce?

Příspěvekod Azor » pon črc 11, 2016 15:45:12

Oživím starší téma - o víkendu jsem se u 207 pustil do výměny gufer na klice (sice už jsem to před časem u jiného stroje dělal, ale člověk snadno zapomíná). A hned mě napadlo, jak blbý komentář jsem, viz výše, k tomuto tématu dal. Zmlsán jednoduchostí výměny u 210 jse si myslel, že budu hotov do půlhodinky. Už jsem si totiž nepamatoval, jaký je to u 207 opruz - pro pobavení obecenstva se přiznám, že se konalo i hledání jehliček v trávě za pomoci magnetu :mrgreen: a nadávání na nepřesně vyrobená těsnění. Ale to není ta hlavní myšlenka, po vyndání toho gufera ze strany spojek jsem zjistil, že nevypadá vůbec špatně, asi vlivem toho, že běhá v oleji - břit byl pěkný, guma pružná, takže jsem si říkal, že byla vlastně blbost ho měnit. To na straně magneta na tom bylo mnohem hůř, zato však vyměnit jde raz dva. Takže závěr: je to moc kacířská myšlenka, vykašlat se na to u spojek a měnit jen to "suché" ? Jaký na to pánové máte názor ?
Korupce je nejodpornější způsob parazitování na společnosti.
Uživatelský avatar
Azor
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1038
Registrován: stř led 24, 2007 9:15:09
Bydliště: Domažlicko

Re: guffera na klikovce?

Příspěvekod Pavel » pon črc 11, 2016 16:17:31

To jsem se škodolibě zasmál u těch jehliček :)

V podstatě pokud se nepotřebuješ dostat do převodovky a nemáš problémy s únikem oleje skrz mokré gufero, tak je sundávání mokrého gufera zbytečné. Říkal jsem si už mockrát, proč to mokré gufero nedali z druhé strany a před něj nějakou podložku, po které by klouzaly jehly a z vnější strany by byl buben zajištěný jen segerovkou. Je to porod to gufero odtamtud dostat, protože je k tomu špatný přístup.
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno


Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků

cron