To je teda masakr

, samozřejmě je nutné všechen ten humus odříznout příp. odbrousit až tam, kde bude zdravý nespálený materiál. No a pak se musí vytvořit ten konec nově např. jako svařenec z páskoviny nebo z tlustého plechu a to nejlépe tak, aby těsně zevnitř zapadal do té části, co zbyla po odřezání. A pak to kápneš - ono v tomto případě půjde spíš o spoj přeplátovaný, s různou tloušťkou materiálu, ale vlastnostma při vaření je to obdobné jako u toho podloženého svaru (jak jsem psal výše, jedeš po tom silném plechu tak, aby svařovací pole zasahovalo do toho plechu tenkého). V těchto případech se podložka neodstraňuje, je trvalou součástí svařence (tady ji ostatně tvoří ta nová část rámu, která tam musí zůstat). A to vlastní svařování neber tak vědecky, raději si to prakticky vyzkoušej na nějakém zkušebním vzorku - to je nad všechny teorie (ostatně odborník si poradí a tomu, kdo to dělá prvně stejně návod v druhé ruce nepomůže). Jedná o krátké svary, kde nehrozí vznik výraznějšího pnutí, takže nějaká důsledná technologická kázeň není myslím nutná. Jo a volil bych rovné linie svaru, prostě to původní uříznout rovně, to mimo jiné i proto aby to bylo esteticky přijatelné, protože takto provedená úprava nepůjde zabrousit do neviditelna. Pokud bys to ale chtěl mít nerozeznatelné od originálu, nezbývá než najít zkušeného karosáře (autoklempíře), ale většinou se jim do takovýchto sračiček moc nechce a když už, tak si to nechají fest zaplatit (tady sebešikovnější laik nemá šanci).