Zdar fachmani,
koupil jsem druhý motor do mé 207. Chci na něm udělat GO. Je pěkný, komplet i s karbecem a i elektrikou. Což ani nepotřebuju, ale budiž. Důležitý je, že krom válce, ho asi nikdo jinak nerozebíral. Je tam původní výbrus. Ale ložisko (respektive jehly a futro) na klikovce už má své za sebou.
Zkrátka chci si s tím pohrát a udělat si takový "pěkný" motor.
Žádné tuningové blbinky, ale poctivě udělanou GO.
Ložiska asi řešit nebudeme. Je jich 6 - budou SKF anebo ZKL, myslím, že lepší asi nemají zásadní význam. Ty SKF jsou často padělány a stojí dvoj násobek a upřímně, nevím kolik tenhle motor má naběháno, ale karterový ložiska ZVL jsou ještě použitelný. Ale už jsou venku. Pokud bude ZKL alespoň jako kvalita tehdejší ZVL, tak není co řešit. Jinak pro všechny co řeší jak vyndat ložiska ze slepých děr. Tak asi nejjednodušší léty ověřený postup je položit rozpůlený karter s ložisky na plotýnku el. vařiče mírně podložený třeba kouskem kulatiny, či pásoviny a ložiska po několika minutách vlivem gravitace samy vypadnou (rozdílná tepelná roztažnost různých kovů).
Poslední výbrus jsem dělal v roce 1996 (B210) a tehdy se kvalita dílů neřešila. Byly kamenné mototechny a díly ještě socialistické. Dnes tápu. Nechci žádnou atrapu, ale skutečně kvalitu a k tomu kroužky. Kde vzít? Má smysl jít dejme tomu třeba do vyšších výbrusů? Láká mne to kvůli výkonu. Má to někdo z Vás odzkoušené?
Klikovka s ojnicí. Klikovku mi opět udělá kolega. Akorát potřebuji poradit, ohledně ojnice. Rád bych nechal původní. Dnes se prodávají různé tuningové kusy. Je to k něčemu?
A co ložiska na ojnici. Pokud dám místo futra ložisko, je to přínos? Lze dát ložisko do té původní ojnice? Opět chci kvalitu. O čepech platí to stejné. Respektive třeba http://www.fichtlkramek.cz/nahled/ojnic ... k_r22.html vypadá jako snadné řešení. Vydrží?
Gufera jsou jasný a co víc? Co případně ještě pořešit?
Převodový kola vypadají dobře, to asi nechám původní. Zkrátka rád bych zachoval maximum původních kvalitních dílů a ty opotřebené opět nahradil kvalitou.
Díky.