) Popíšem vyrobenú úpravu, ktorá bola odskúšaná. Na valci sa upraví horná hrana výfukového kanála z 30,5 mm na 30 mm a jeho šírka zo 17,5 na 19 mm. Dolná hrana sacieho kanála sa upraví z 59,6 mm na 60,6 mm. Šírka sa nemení. Zraziť hrany kanálov 0,3 mm pod 60 stupňami. Hlavu valca upraviť na kompresný pomer 13:1. Karburátor JIKOV s priemerom 17 mm z Pioniera. Upraviť dosadaciu plochu pre koleno sania na valci. Nezávislé sanie. Urobiť na valci plynulý prechod od výfukového otvoru vo vložke na otvor s priemerom 25 mm. Výfuk: popis: prvá trubka s priemerom (písané priemery sú vnútorné priemery) 25 mm dĺžky 340 mm, prvý kužeľ s priemermi 25 a 80 mm a s dĺžkou 380 mm, valcová časť výfuku s priemerom 80 mm a s dĺžkou 80 mm, protikužeľ s priemermi 80 a 18 mm a s dĺžkou 105 mm, trubka pred tlmičom hluku s priemerom 18 mm a s dĺžkou 120mm. Otvory v tlmiči by mali byť minimálne 18 mm.
Výkon: 2,85 kW pri 5800 rpm. Max otáčky 9500 rpm. Spotreba 2,6 l/100 km.
Valec Babetty má v sebe viac ako si niektorí dokážu predstaviť. Len ho treba nakŕmiť.
Podrobnejšie teda
Nasledovnú úpravu som robil s karburátorom z Pioniera, ktorý má difúzor 17 mm (tryska 68) ako viete. Teraz by som použil niečo kvalitnejšie, napr. DellOrto s difúzorom 18 mm. Použil som robený výfuk (popíšem nižšie).
V prvom kroku netreba meniť rozvod, teda kanály vo valci. Stačí upraviť prechod cez hliník od výkového kanála vo vložke po jeho napojenie na prírubu výfuku. A to tak, že pri vložke ostane pôvodný tvar a pri napojení na prírubu výfuku bude mať priemer 26 mm. Stačí trocha citu pre plynulé napojenie
Hlavu valca treba upraviť na sústruhu tak, aby mal objem spaľovacieho priestoru pri polohe piesta v HÚ hodnotu 4,2 ccm alebo 4,1 ccm (originál má asi 5,9 ccm). Teda bude mať hodnotu kompresného pomeru 13:1 namiesto 9,2:1.
Teraz k výfuku. Vstupná rúra má byť 28x1 (vnútorný priemer 26 mm), prvý kónus rezonátora je dlhý 340 mm a napája sa na valcovú časť s priemerom 80 mm. Protikónus rezonátora je dlhý 105 mm a napája sa výstupnú rúrku 20x1 (vnútorný priemer 18 mm), ktorá je dlhá 120 mm.
Predstih 1,5 mm v osi sviečky.
Ostatné poznámky:
Po odskúšaní tejto úpravy ľahko môžete meniť rozvod pre sanie a výfuk. Sanie: 61,5 mm, šírka séria. Výfuk: 29,5 mm, šírka 21 mm.
Do prednej časti výstupnej rúrky (blízko konca protikónusu) vkladajte neskôr reštriktor dĺžky 20 mm (treba ho tam fixovať) s rôznymi priemermi od 16 do 14 mm. Na doladenie priebehu krútiaceho momentu (ťahu motora) a otáčok.
Je vhodné využiť silu motora montážou správneho sekundárneho reťazového prevodu, ktorý zohľadní charakter trate, váhu jazdca, .... atď.
) Popíšem vyrobenú úpravu, ktorá bola odskúšaná. Na valci sa upraví horná hrana výfukového kanála z 30,5 mm na 30 mm a jeho šírka zo 17,5 na 19 mm. Dolná hrana sacieho kanála sa upraví z 59,6 mm na 60,6 mm. Šírka sa nemení. Zraziť hrany kanálov 0,3 mm pod 60 stupňami. Hlavu valca upraviť na kompresný pomer 13:1. Karburátor JIKOV s priemerom 17 mm z Pioniera. Upraviť dosadaciu plochu pre koleno sania na valci. Nezávislé sanie. Urobiť na valci plynulý prechod od výfukového otvoru vo vložke na otvor s priemerom 25 mm. Výfuk: popis: prvá trubka s priemerom (písané priemery sú vnútorné priemery) 25 mm dĺžky 340 mm, prvý kužeľ s priemermi 25 a 80 mm a s dĺžkou 380 mm, valcová časť výfuku s priemerom 80 mm a s dĺžkou 80 mm, protikužeľ s priemermi 80 a 18 mm a s dĺžkou 105 mm, trubka pred tlmičom hluku s priemerom 18 mm a s dĺžkou 120mm. Otvory v tlmiči by mali byť minimálne 18 mm.
Výkon: 2,85 kW pri 5800 rpm. Max otáčky 9500 rpm. Spotreba 2,6 l/100 km.
Azor píše:Prostě ho tam vraž zvenku, ne dovnitř.
Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 4 návštevníků