od RomanR » pon čer 21, 2021 23:58:02
Trochu jsem pátral na googlu a včera jsem se do toho pustil. Nádrž jsem propláchl saponátem a vypláchl několikrát vodou. Pak jsem ohřál vodu asi na 70 st.C, rozpustil v ní tři sáčky potravinářské kyseliny citronové (každý 80 g, á 18,-Kč v Albertu), protože v horké lázni kyselina lépe rozpouští rez, nádrž jsem nechal na slunci a zítra dám nějaké matky, protřepu, ještě pár hodin nechám působit, pak kyselinu sleju do nějaké nádoby, protože s ní lze odrezovat třeba nářadí či jiné železné předměty. Nádrž propláchnu vodou od kyseliny, pak saponátem k neutralizaci kyseliny, a zase vodou. Vysuším např. vysavačem (ne horkovzdušnou pistolí - nebezpečí výbuchu), aby co nejdříve vyschla. Do suché odmaštěné nádrže naliju asi 2 deci HOSTAGRUND blokátor rzi U2161 bezbarvý (balení 0,4 l - 157,-Kč), rozleju po stěnách, přebytek nechám odtéci zpět do plechovky a nechám zaschnout. Pak budu opakovat do vyčerpání balení, tedy 2 až 3 vrstvy. Tento lak dle výrobce dobře odolává pohonným hmotám a olejům. Uvažuji o další vrstvě základní epoxidové dvousložkové barvy, ale není to dle informací nutné.
Ale pozor ! ! !
Před zahájením odrezování kyselinou citronovou vyšroubujte palivový kohout. Je ze slitiny, kterou by kyselina rozežrala. Namísto něho seřízněte korkovou zátku např od láhve s vínem (víno vypijte), zátkou zašpuntujte nádrž namísto výpustného kohoutu a kohout namontujte až bude blokátor rzi zaschlý. Pak nechte několik dní zatvrdnout a máte na řadu let klid od rezu v nádrži.
Koroze vzniká vylučováním vody z benzínu. K tomu se připojuje vzdušná vlhkost a dohromady to působí na vnitřní stěny nádrže. Ochranný lak aplikovaný na dokonale očištěný, odrezený, odmaštěný a suchý vnitřní povrch nádrže dokáže nejen zabránit další korozi, ale i ucpat drobné prasklinky a netěsnosti nádrže. Počítám, že během jednoho týdne budu hotov, nádrž naplním benzínem s olejem a ověřím odolnost laku.