Max. Výdrž

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Příspěvekod Duro » stř úno 11, 2009 9:25:19

Kubik: Myslim, ze ked tam das funkcnu Brisk N15C alebo NGK B7HS, tak to bude chodit ako s tou N15YC. To vysunute iskriste N15YC oproti N15C nehra vo vykone rolu. Skusal som obidve a funguju rovnako. Ked som skusil N17C, tak to bolo o poznanie horsie, o N19C ani nehovoriac. To su teplejsie sviecky a ked sa motor trochu zahreje sviznejsou jazdou, tak s nimi dost straca na vykone /aspon u mna/. Ale ako Starec upozornil, neda sa spoliehat na kvalitu sviecok Brisk.

P.S. Ja ale musim povedat, ze dosial akukolvek Brisk sviecku som kupil, mne fungovala.
Babetta 207 ... co k tomu dodat ?!
Uživatelský avatar
Duro
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 202
Registrován: pát úno 22, 2008 9:02:58
Bydliště: Ružomberok, SK

Příspěvekod Kubík » čtv úno 12, 2009 17:11:51

Já teda skusím přesedlat na N15Y... Jak myslíte že by se to chovalo na N14Y Zahřívalo by se to víc nebo mín? a Jelo by to hůř nebo líp?
Kubík
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 44
Registrován: úte led 27, 2009 19:10:20

Příspěvekod milda » čtv úno 12, 2009 18:11:40

Asi myslíš N15C, to je studenější než předepsaná N17C, ale má normální délku. Y jsou prodloužené. Co by tam dělala N14C nevím, možná se někdo najde kdo už to zkoušel a odpoví ti. Podle mně by se mohla zanášet a vynechávat.
milda
Globální moderátor
Globální moderátor
 
Příspěvky: 552
Registrován: čtv led 18, 2007 16:55:10
Bydliště: Třinec

Příspěvekod llap » čtv úno 12, 2009 19:23:25

Starec.
Ty jako zkušený babeťák nechceš tady udělat hlasování jakou kdo používá svíčku? Nechci to zakládat já. Jsi zkušenější a máš daleko větší rozhled.

Luk
Babetta??? - Důmyslné přibližovadlo
Uživatelský avatar
llap
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 253
Registrován: ned čer 22, 2008 17:21:48
Bydliště: Dlouhá Loučka

Příspěvekod Starec » čtv úno 12, 2009 19:35:56

llap píše:Starec.
Ty jako zkušený babeťák nechceš tady udělat hlasování jakou kdo používá svíčku? Nechci to zakládat já. Jsi zkušenější a máš daleko větší rozhled.

Luk


Nie nezaložím hlasovanie, ja už Babettu nemám vyše päť rokov, tak nemám prehľad aké sviečky by boli výhodné. Jazdím na škodovke a tie sviečky do babči nie sú dobre. No ale sa už toho popísalo tu, aj umňa na fóre okolo tých sviečok, tak nech si z toho každý vyberie. Jedno je isté, že ak dáš z babči sviečku ktorá išla perfekt do druhej babetty tak tam sa už môže chovať celkom ináč. Tak ťažko radiť, komu akú. Nie sú až také drahé, tak si treba kúpiť viac druhov, no a potom sa uvidí ako sa jednotlivé budú chovať.
OK.
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Příspěvekod Duro » čtv úno 12, 2009 21:35:19

Kubik: N14C je uz dost studena a tiez myslim, ako pise milda, ze sa uz bude zanasat. Ale ak chces, vyskusaj a daj vediet.

Tiez si netreba namyslat, ze ked sa da studensia sviecka, motor sa bude lepsie chladit. To nie je pravda. Tu ide o to, v akom teplotnom rezime pracuje motor a ta sviecka musi na ten rezim presne sadnut.

Dokonca teraz v zime /podla avarovej informacie/ by bolo mozne pouzit o stupen teplejsiu t.j. N17C. Ja vsak stale pouzivam N15C, N14C som neskusal.
Babetta 207 ... co k tomu dodat ?!
Uživatelský avatar
Duro
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 202
Registrován: pát úno 22, 2008 9:02:58
Bydliště: Ružomberok, SK

Příspěvekod Kubík » pát úno 13, 2009 7:47:32

ano spletl jsem se.myslel jsem N15C a N14C.Dnes tedy koupim tu patnactku a uvidime.Vezmu jednu i do pionyra protoze jsem blb... a mam tam tez YC... Dekuji za dobre rady
Kubík
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 44
Registrován: úte led 27, 2009 19:10:20

Příspěvekod Duro » pát úno 13, 2009 8:31:02

Do pioniera by som skusil prave tu N14C, kedze je chladnejsia a pionier toci viac /6500 ot./min./ako babetta /5000 ot./min./, tam by mohla sadnut.

Inac kvoli tej N15YC sa netrap, kludne ju mozes mat v rezerve, ten piest by zase tak rychlo neznicila ... Ja som na nej tiez nejaky cas jazdil a nemal som problem. A je nieco malo teplejsia ako N15C, prave kvoli tomu vysunutemu iskristu.
Babetta 207 ... co k tomu dodat ?!
Uživatelský avatar
Duro
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 202
Registrován: pát úno 22, 2008 9:02:58
Bydliště: Ružomberok, SK

Příspěvekod LADAIII » pát úno 13, 2009 10:13:05

Aaha, myslel jsem ze je to naopak, jak jted startyuju v zime, tak tam mam N15C v domeni ze j to na zimu lepsi, takze pujde zpet N17C.
LADAIII
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 385
Registrován: sob led 06, 2007 23:47:40
Bydliště: Brno

Příspěvekod llap » pát úno 13, 2009 15:55:29

Starec píše:
llap píše:Starec.
Ty jako zkušený babeťák nechceš tady udělat hlasování jakou kdo používá svíčku? Nechci to zakládat já. Jsi zkušenější a máš daleko větší rozhled.

Luk


Nie nezaložím hlasovanie, ja už Babettu nemám vyše päť rokov, tak nemám prehľad aké sviečky by boli výhodné. Jazdím na škodovke a tie sviečky do babči nie sú dobre. No ale sa už toho popísalo tu, aj umňa na fóre okolo tých sviečok, tak nech si z toho každý vyberie. Jedno je isté, že ak dáš z babči sviečku ktorá išla perfekt do druhej babetty tak tam sa už môže chovať celkom ináč. Tak ťažko radiť, komu akú. Nie sú až také drahé, tak si treba kúpiť viac druhov, no a potom sa uvidí ako sa jednotlivé budú chovať.
OK.


Dobře, tak tedy nejlepší svíčka pro tebe? Studená typ, teplá typ

Luk
Babetta??? - Důmyslné přibližovadlo
Uživatelský avatar
llap
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 253
Registrován: ned čer 22, 2008 17:21:48
Bydliště: Dlouhá Loučka

Příspěvekod milda » pát úno 13, 2009 16:29:18

Tepelná hodnota svíčky je dána konstrukcí té vnitřní elektrody, tedy její schopností odvádět z hrotu svíčky teplo a tím se udržovat na optimální teplotě. Svíčka studená to teplo odvádí rychleji a obecně je tedy určená pro motory pracující ve vyšším teplotním režimu (dá se tedy říct výkonnější, s vyššími otáčkami). Hrot svíčky se totiž po krátké době zahřeje na určitou teplotu a tu si pak udržuje. Vzniká rovnováha mezi teplem přiváděným od hořící směsi a teplem odváděným do těla svíčky a dále do bloku motoru. Pokud ta teplota je příliš nízká (svíčka typově moc studená), tak se na elektrodách svíčky usazují nespálené usazeniny, které samozřejmě zhoršují přeskok jiskry, a zapalování je nespolehlivé. Pokud je naopak hrot svíčky příliš horký (moc teplý typ), dochází k samozápalům i mimo okamžik přeskoku jiskry, což snižuje výkon motoru a může vést k jeho zničení. Tak to byla trocha teorie, abyste věděli s čím vlastně experimentujete :lol:
milda
Globální moderátor
Globální moderátor
 
Příspěvky: 552
Registrován: čtv led 18, 2007 16:55:10
Bydliště: Třinec

Příspěvekod Duro » pát úno 13, 2009 21:33:26

milda: Presne a po lopate vysvetlene ! 8)
Babetta 207 ... co k tomu dodat ?!
Uživatelský avatar
Duro
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 202
Registrován: pát úno 22, 2008 9:02:58
Bydliště: Ružomberok, SK

Re: Max. Výdrž

Příspěvekod henco » sob čer 13, 2009 8:14:28

na babete 60? moja ide na plný plyn takých 50km/h viacej neda a to mam tu malu rozetu... ja mu fakt zavydim 60 na babete? hmmm
babeta stela 134
som amatér
henco
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 13
Registrován: pát čer 12, 2009 17:18:59

Předchozí

Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 4 návštevníků