Vše kolem rychlosti - aneb jízda z větrem o závod...

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Příspěvekod Tragi » úte úno 20, 2007 0:31:10

Zdravim, někde jsem na netu viděl, jak nějací maníci dávají cosi pod karburátor. Nějakou membránu... Nevíte o tom něco? Případně nešlo by to namontovat na BABETTU? Teda jestli to k něčemu je... :?:
Tragi
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 35
Registrován: úte úno 20, 2007 0:24:25

Příspěvekod Jenda » úte úno 20, 2007 0:43:16

Membránový ventily /lidově klapky/. Podrobně se o tom píše na webu o tunění mopedů Stadionů pro závody, ze kterejch dostávají tunneři neuvěřitelný výkony, kdy není vzácností rychlost u Stadionu okolo 100 km/h. Ale mám dojem že se tady membránový ventily neprobíraly. Je to poměrně vyšší dívčí a souvisí to s dalšíma úpravama, výměna karburátoru za speciální, leštění a úpravy sacího kanálu, přebrušování vpustí, laděnej vejfuk a tak...
Uživatelský avatar
Jenda
Site Admin
Site Admin
 
Příspěvky: 487
Registrován: pát led 05, 2007 18:24:56
Bydliště: Vlašim

Příspěvekod bmk » úte úno 20, 2007 12:54:43

tak to by mně zajímalo jak by museli vypadat spojky na babku,která valí 100km/hod :roll: :?: :?:
bmk
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 118
Registrován: pon led 08, 2007 10:51:13
Bydliště: Krnov

Příspěvekod Tragi » úte úno 20, 2007 18:42:27

Tak to díky za info. Já jen, že mě teď čeká zprovoznění babetty po cca 3 letech odstávky v garáži, tak že bych ji nějak "vytunil" :-)
Ale už se na to těším. Zažil jsem s ní spoustu pěknejch cest. Mám sice silný auto, ale BABETTA je BABETTA!!! :twisted:
Tragi
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 35
Registrován: úte úno 20, 2007 0:24:25

Příspěvekod Ondrassek » úte úno 20, 2007 20:58:48

bmk píše:tak to by mně zajímalo jak by museli vypadat spojky na babku,která valí 100km/hod :roll: :?: :?:


bmk: každopádně by ta spojka byla po rozjezdu bez obložení :lol: :lol:
Ondrassek
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 188
Registrován: ned úno 04, 2007 20:39:56
Bydliště: Vyškov

Příspěvekod bmk » pát bře 09, 2007 10:43:47

a ještě by se na ni dalo uvařit kafe...
bmk
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 118
Registrován: pon led 08, 2007 10:51:13
Bydliště: Krnov

Re: Pre BMK

Příspěvekod LADAIII » čtv bře 22, 2007 2:41:41

Jurajc píše:Tak si asi tomu nerozumel co som pisal, ked pises ze ctes vse. Tam som aj napisal kolko papa moja babenka. :D je to od 2 do 2.5 lit. podla toho ci tomu kurim rychlejsie alebo sa len prepravim domov v klidku.


Ale kolik zrala predtim ?????
LADAIII
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 385
Registrován: sob led 06, 2007 23:47:40
Bydliště: Brno

Re: spotřeba...

Příspěvekod schamann » pát dub 20, 2007 16:13:50

čéče, jednou jsem mel mustanga 23 Jawáka,tam jsem jednou resil tenhle problem. stratil jsem totiz ten konec z vejfuku a dost to pak rvalo. Urizl jsem pulku hlinikový plechovky od cocacoly ze svý milovaný zbírky. ( je to už aspon 20let:o)) Nadelal jsem do dna asi 5 dírek šroubovákem a nasadil... Vís co se stalo? Ten prdák najednou jezdil asi polovinu méně hlučně. Téměř jsem nebyl slyšet:O) Moc se mi to líbilo. Jinak si myslím to na rychlost nemělo příliš vliv. Ale možná se ti to bude hodit na zkoušku. Ta plechovka mi tam vydrzela, dokud jsem to neprodal...aspon 5 let. :shock:
schamann
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 12
Registrován: stř dub 18, 2007 18:27:05

Příspěvekod IGI » ned čer 03, 2007 20:42:53

No dneska som skusal zaujimavu vecicku. Vymenil som sviecku origo za Brisk 4-kontaktovu s kruhovym iskriskom. Typ si nepamatam, ale ide to do Favorita. Vypodlozil som to, aby nenarazal piest, zosteloval karburator a davaj.... Verte ci nie, rychlost sa zvysila o "skvelych" cca 3-5Km.h-1 :lol: . Len to ma niekolko hacikov:

1) Ked vam predtym behala babetta v pohode, po vymene za tuto sviecku to musite absolutne prenastavit /karburator/
2) Mne to na studenom motore nehorazne neochotne startuje. Mozno to je len elektrikou, ktora je slabinou mojej babbci, ale mozno to je vseobecny problem sviecky. Ak je motor teply, ide to v pohode.

Cize komu chybaju tie cca 4km, nech to skusi. No odporucam nastavit vyssiu bohatost zmesi /zatiahnut srubku/ a zvysit otacky volnobehu, aby vam to moc nezdochynalo. No podla mna to v kombinacii s mojou babettou a tym typom sviecky/mozno ina podobna by bola lepsia/ urcite nie je vhodne na prevadzku v meste. Ak vam to zhasne na krizovatke, moze byt problem z fleku nastartovat....

Ja som to tam zatial nechal, uvidime co bude dalej 8)
IGI
Globální moderátor
Globální moderátor
 
Příspěvky: 331
Registrován: pát led 05, 2007 23:03:49

Příspěvekod Woozie » pon čer 04, 2007 20:55:54

No az na to ze zmes obohacujes povolenim srobiku ale ina v poho :D
Babetta = Legenda Česko-Slovenkého motoristického priemyslu!!!
It's all just about motorbikes.Always has been, always will be!
Uživatelský avatar
Woozie
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 210
Registrován: sob led 06, 2007 13:20:25
Bydliště: Trenčín SK

Příspěvekod avar » pon čer 04, 2007 22:31:43

"IGI"
Asi ťa sklamem. No nemyslím, že tento druh sviečok je práve vhodný pre babettu. Pokiaľ si dobre pamätám sviečky s viacerými elektródami, prípadne s kruhovým iskrišťom sú prednostne určené pre vysokonapäťové zapaľovacie systémy. V danom prípade ide zrejme o sviečky rady Brisk Premium s kruhovým iskrišťom a chladiacimi otvormi buď kruhovými, alebo v tvare zárezu.
Vo všeobecnosti sa traduje, že tieto sviečky zvyšujú výkon motora, pretože umožňujú súčasný preskok viacerých iskier pri jednom impulze zapaľovania. Iskrište zasahuje hlbšie do zapaľovacieho priestoru a zlepšuje sa tak horenie zmesi. Tým sa dosahuje dokonalejšie spaľovanie, zvyšuje sa rýchlosť horenia, znižuje možnosť nedokonalého zapálenia a stúpa výkon motora. Dokonalejšie spaľovanie znamená zároveň menej škodlivých splodín.
Lenže.... Všade totiž býva nejaké lenže. Motoru babetty môžeme dať všelijaké prívlastky, ale v žiadnom prípade sa o ňom nedá tvrdiť, že ide o najnovší výkrik techniky s vysokonapäťovým zapaľovaním regulovaným elektronickou riadiacou jednotkou. Ten tyristor ozaj nie je nijaký elektronický zázrak. Okrem toho dvojtaktný motor babetty má pomerne nízky kompresný pomer a nie práve dokonalé vyplachovanie spaľovacieho priestoru.
Sám píšeš, že si musel sviečku vypodložiť aby do nej nenarážal piest. To dokazuje, že tvar spaľovacieho priestoru nie je pre túto sviečku vhodný a stráca jedna z jej predností, ktorou je ponor iskrišťa hlboko zanoreného v spaľovacom priestore.
Zapaľovanie babetty nie je ani zďaleka schopné vyvinúť napätie (pokiaľ si pamätám ide rádovo o niekoľko desiatok, či výhodnejšie stotisíce voltov) ktoré by postačovalo na súčasný preskok viacerých iskier na sviečke a tak sa vlastne stráca najdôležitejšia vlastnosť tejto sviečky.
V neposlednom rade viacero elektród sviečky, často legovaných meďou, striebrom, platinou, či ytriom má za následok účinnejšie odvádzanie tepla, čo nemusí byť vždy na prospech. Zrejmým následkom toho je aj to zhoršené štartovanie.
Je to však zaujímavý experiment, hoci zastávam názor, že babča skutočne nedokáže využiť výhody, ktoré takýto typ sviečok môže poskytnúť. Som viacmenej presvedčený, že namiesto zlepšenia vlastností motora a poklesu spotreby sa dá očakávať opak. Ako som kdesi čítal:“babetta je vzor dokonale antituningového motocykla“. Vrele s týmto tvrdením súhlasím a jedným dychom dodávam, že tak to má byť. Preto je podľa mňa babetta babettou. Je nekomplikovaná, a pritom svojská. To je na nej pekné a aj preto prežíva a aj po desaťročiach je stále mladá a príťažlivá.
Držím ti pri tvojom experimentovaní palce a rád sa nechám presvedčiť, že som sa mýlil.
avar
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 284
Registrován: sob čer 02, 2007 15:42:11

Příspěvekod IGI » úte čer 05, 2007 15:53:11

avar: Neboj, neskalmes..... so vsetkym co si pisal sa vpodstate da suhlasit. Vyskusal som to len preto, lebo sa mi valala ta sviecka doma, ta reku preco nie. A tu sviecku som musel vypodlozit preto, lebo kedze ako pisem, je povodne urcena do favorita a spol., preto ma cca 2x dlhsi zavit ako nase sviecky. Cize ten vypodlozeny rozdiel je cca 12mm :lol:

PS: ako som uz pisal, ozaj to neni nic moc...

PS2: Toto iskriste co je v strede je aj na mojej sviecke:
Obrázek
IGI
Globální moderátor
Globální moderátor
 
Příspěvky: 331
Registrován: pát led 05, 2007 23:03:49

Příspěvekod bmk » stř čer 06, 2007 22:17:28

to jseu svíčky!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :o ty ale na babku asi nebudou,že?????
bmk
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 118
Registrován: pon led 08, 2007 10:51:13
Bydliště: Krnov

Příspěvekod ben » stř čer 06, 2007 23:00:04

tak take iskry jak su na tej prvej by som bral 8)
ja som tam len tak z nudy skusal montovat sviecku z dlhym zavitom, a na mojej hlave je na konci otvoru pre sviecku zavit preruseny (od vyroby) cize do mojej hlavy sa da namontovat sviecka len so spravnou dlzkou zavitu, tym padom nemozem nic dosrat :lol:
babetta je jednoducho genialny velkoobjemovy zavodny stroj :)


Neklikat!!!
Uživatelský avatar
ben
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 246
Registrován: stř kvě 09, 2007 13:37:56
Bydliště: PN

Příspěvekod bmk » čtv čer 07, 2007 11:45:47

to by ti ale šlehali plameny i z výfuku a možná i z řídítek...
bmk
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 118
Registrován: pon led 08, 2007 10:51:13
Bydliště: Krnov

PředchozíDalší

Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků