Tak toto je moja Babetta 210. Vyrobená v roku 1995 a kúpená prvým majiteľom (podľa zápisu v technickom preukaze) 7.4.1995. Ja som štvrtý majiteľ. Prví dvaja majitelia boli z Považskej Bystrice, tretím majiteľom bol môj oco, ktorý ju v roku 2004 kúpil za necelých 11 000 korún. V tej dobe mala Babetta najazdených približne 9 500 km. Kupoval ju predovšetkým na ryby, no neskôr akosi nebol čas na nej jazdiť a tak sa myslím v roku 2006 Babetta odstavila so stavom tachometra cca 13 800 km. Stála až do roku 2009, pokiaľ som si spravil vodičák na auto a od tej doby je Babetta moja. Samozrejme po tak dlhom stání sa museli vymeniť guferá. Babettu som si veľmi rýchlo obľubil a stala sa mojim koníčkom. Chcem jej dopriať len to najlepšie a preto pri kúpe dielov nešetrím a snažím sa kupovať to najdrahšie a najkvalitnejšie.
Urobil som na Babette aj úpravy. Ja ich síce nazývam drobné úpravy, no v skutočnosti až také drobné nie sú, keď som kvôli nim prerábal elektriku. Niekedy v novembri (listopadu) 2009 som si na Babettu dodatočne spravil
brzdové svetlo, v apríli (dubnu) 2010 som si trúfol na zložitejšiu úpravu a síce na
úpravu alternátora. Výsledkom bola 12 V sieť a vpredu použitá dvojvláknová halogénka s výkonom 45 W. No a v októbri (říjnu) 2010 som spravil
smerovky (niekedy o smerovkách napíšem článok). Ďalšou úpravou je menšia rozeta. Zohnal som si 45 zubovú rozetu z Koráda, ktorú som po rozsiahlejších úpravách predsa len prehovoril na Babettu. Babetta má momentálne najazdených vyše 19 500 km. Na začiatku leta roku 2010 sa mi na Babette zničil motor, a už keď som ho mal z Babetty vymontovaný, rozhodol som sa, že ju kompletne odstrojím a zrenovujem.Časom budem pridávať ďalšie foto.
Pôvodný stav BabettyFotky sú zo dňa 3.7.2009, teda to sú fotky hneď v prvý deň, ako som Babettu dostal. V podstate s nezmeneným vzhľadom jazdila do júna (června) 2010.
Priebeh renovácie Ako som už spomenul na začiatku, v júni (červnu) 2010 sa mi zničil motor. Pridrelo sa pravé ložisko na kľukovke. Keďže rozpolenie motora nie je úkon, ktorý sa robí len tak medzi rečou pravidelne každý mesiac, rozhodol som sa, že v motore vymením viac, než len ložiská. Takže popri ložiskách sa k tomu pridala:
-výmena všetkých gufier a tesnení
-výbrus valca
-nový piest + krúžky
-nová kľukovka
-nové spojky, pružiny a unášače
Ďalšia vec čo som na Babette spravil je nový "kabát". Niekto z predchádzajúcich majiteľov Babettu potunil "krásnym" náterom. Ten náter (NÁTER, nie nástrek) myslím doslova. Ani sa netrápil s pôvodnou farbou. Jednoducho na pôvodnú čiernu farbu (bez prebrúsenia a odmastenia) natrel štetcom druhú vrstvu čiernej farby. Výsledok-hrozná farba bez lesku, miestami bolo vidno ťahy štetcom a keď som sa posnažil, tak som vrchnú podomácky vytvorenú vrstvu farby zotrel handrou. Keď už v Babette nebol motor, tak som ju komplet odstrojil, celú ju prebrúsil (išli dolu všetky vrstvy farby, aj pôvodná) a začal od samého začiatku. Odmastiť, nastriekať základnou farbou, jemne prebrúsiť, nastriekať akrylátovým tmelom v spreji, opäť jemne prebrúsiť, nastriekať plničom, zase jemne prebrúsiť a konečne finálna vrchná farba. Zvolil som kombináciu-rám čiernej farby a zvyšok červenej farby. Inak všetko som striekal sám až na konečnú vrchnú farbu. Nechcel som niečo pokaziť, tak som finálnu vrstvu zveril odborníkovi. Babetta je nastriekaná farbou na autá, a nie nejakým šmejdom v spreji, čiže výsledok je naozaj pekný.
Aktualizácia 11.8.2010Dnes mi lakerník priviezol aj nastriekaný rám, tak som sa pustil do skladania. Nemám ju poskadanú úplne, ale zatiaľ som ju chcel poskladať aspoň do tej miery, aby mala kolesá a bola viacejmenej pohyblivá, nech mi nevisí uprostred dielne a nezavadzia. Samozrejme kolesá ešte raz dám dolu a nahodím predný blatník. Za prvé som sa rozhodol, že jej kúpim nové obutie a za druhé, za dva mesiace som zabudol, ako bol uchytený predný blatník a fotky z rozoberania som premiestnil z foťáku do počítača. Už sa konečne tá kopa trubiek a železa začína podobať na motorku.
Aktualizácia 12.8.2010Bol som si spraviť manší nákup. Kúpil som nové štartovacie čeľuste, koncovku výfuku, 14 zubové reťazové koliesko a 35 zubovú rozetu. Ako sa neskôr ukázalo, 35 zubová rozeta nebol dobrý nápad vzhadom na to, že na liate disky sa namontovať nedá. Samozrejme, kúpil som nové pneumatiky. 10 Eur za kus. Značka Sava. Foto nemám, gumy som nechal v aute. Zajtra Babču snáď prezujem.
Aktualizácia 14.8.2010Tak dnes za zadaril pekný úlovok hríbov a na Babettku mi akosi nezostal čas. Pravdupovediac, ani sa mi moc nechcelo. No ku večeru som sa predsa len donútil aspoň k nejakej činnosti na Babette, nech mi odbúda robota. Tak som namontoval predný blatník, zadný som trochu dopasoval, lebo nesedel presne, Babettu prezul a nakoniec som namontoval pedále. Inak dal som si záväzok, že Babettka musí vyjsť plne funkčná na cestu najneskôr do 21.8.2010. Tak držte palce
.
Aktualizácia 16.8.2010Firma ALMET súhlasila s reklamáciou a bezplatne mi poslala nový bezchybný kus, ktorý mi dnes došiel. Na zajtra som si dohodol výbrus, ktorý mi spravia na počkanie.
Aktualizácia 17.8.2010Bol som dať valec na výbrus do Spišskej Teplice. Mám to cca 40 km z domu. Samotný výbrus ma stál 15 EUR. Mám na blízku síce jednu firmu, ktorá tiež robí výbrusy a lacnejšie, ale s ňou dobré skúsenosti nemám. Pred niekoľkými rokmi som im tam dal Babettu na výbrus, trvalo im to skoro dva týždne a navyše bol výbrus asi dobre odfláknutý, keďže Babettu nebolo možné poriadne zabehnúť. Stále to malo snahu pridierať sa. Spišskú Teplicu mi doporučili známi, čo robia v autorizovanom servise, dávajú im tam brúsiť hlavy do áut a majú s výsledkom ich práce dobré skúsenosti. Navyše mi valec vybrúsili na počkanie. Za 2,5 hodinky som to mal hotové. Za ten čas som sa aspoň pomotal po Poprade.
Poobede som si vyzdvihol valec a odviezol som ho ku starkej na dedinu, kde mám momentálne Babettu. Zase som na nej trošku popracoval, keďže chcem už túto sobotu jazdiť. Nahodil som riadidlá, pripojil brzdy a ešte zopár drobností.
Aktualizácia 23.8.2010Tak som vo štvrtok 19. vypadol na dedinu pokračovať v práci na Babette. Poobede som sa pustil do elektriky. Nestihol som ju celú, voľáko mi nešla robota. Dokončil som ju v piatok. Už sa chystám, že sa idem pustiť do motora. Kartre dal do pece, ložiská s kľukovkou do mrazničky. Idem dať ložiská, prvé tri krásne zapadli do kartrov a ejhle, posledné sa v mrazničke voľáko moc zmenšilo - v kartri má okolo seba cca pol centimetra voľného miesta. Kuknem čo je to za typ a skoro ma drblo o zem. Namiesto veľkosti 6202/C3 mi v obchode predali 6002/C3. Zanadával som si, že Babetta na druhý deň (21.) určite nebude jazdiť. Po prvotnom výbuchu hnevu som na to hodil bobek. Olej, čo som si objednal mi ešte aj tak neprišiel, čiže by som nemohol jazdiť tak či tak. Dnes som si bol kúpiť ložisko, a zajtra očakávam olej. Ak príde, miznem na dedinu a pokračujem v skladaní motoru.
Aktualizácia 2.9.2010Tak som sa zase na pár dní zakutal na dedinu do dielne a Babettu konečne dokončil. Poskladal motor, dal nové spojky, karburátor osadil novými tryskami a všetko pretesnil. Už v piatok 27.8. som Babettu prvýkrát uviedol do činnosti.
Plány do budúcnostiKeďže mám na Babette akumulátor, ktorý je nevzhľadne umiestnený v košíku, chcem mu urobiť akúsi skrinku a presunúť ho dopredu pod sedadlo. Zároveň chcem vyriešiť dobíjanie akumulátora za jazdy.
Kompletné naťahanie elektriky nanovo. Na pôvodnú kabeláž lepím stále nové veci a už začína byť nielen neprehľadná, ale aj poruchová. Každú chvíľku niekde nejaký blbý kontakt, uklepaný kábel a podobne. Treba tomu dať nejakú vhodnú a spoľahlivejšiu formu.
Ďalej chcem zlepšiť podsvietenie tachometra. Zatiaľ o tom viac neprezradím. To si nechávam ako prekvapenie pre vás
.
Uvažujem o výrobe otáčkomera (nie LEDkového-to je dnes gýčové a má to každý, ale ručičkového) a teplomera. Ale to je viacejmenej iba v teoretickej rovine. Zatiaľ čo prvé tri úpravy musím urobiť za každú cenu, túto poslednú beriem len tak z recesie. Ak sa mi bude chcieť s tým drbať a dotiahnem to do konca, tak budem rád, ak sa na to vykašlem tiež sa prd stane
.