pístní čep

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

pístní čep

Příspěvekod kulomet_210 » sob srp 22, 2009 17:26:24

čau babetáci nedávno sme měnili píst a pístní kroužky protože nám do válce spadla podložka z kolena karburátoru a uplně nám to sešrotovalo :D ......no ale chtěl bych se zeptat jestli je normální abysme zatlačili pístní čep přes jehlové ložisko a píst jenom rukou.. ten starý píst tam držel jak svina že sme po tom museli hnápat kladivem

dík za odpovědi :D
Naposledy upravil kulomet_210 dne ned srp 23, 2009 20:51:08, celkově upraveno 1
kulomet_210
Začátečník...
 
Příspěvky: 5
Registrován: sob srp 22, 2009 17:16:02

Re: pístní čep

Příspěvekod Matrix » ned srp 23, 2009 15:12:10

Nevytloukal jsi ho kladivem, viď že ne ?
Babeta 210/000, r.v. 1988, najeto 22.500 km, S91+Stihl HP Ultra (zelený) 1:50
Uživatelský avatar
Matrix
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 276
Registrován: pon črc 06, 2009 17:42:11
Bydliště: Hradec Králové

Re: pístní čep

Příspěvekod mesh » ned srp 23, 2009 18:53:42

Já se klidně vsadim že to kladivo tam bylo taky :lol: :lol: :lol:
Uživatelský avatar
mesh
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 36
Registrován: stř črc 08, 2009 21:43:17
Bydliště: Hradec Králové

Re: pístní čep

Příspěvekod kulomet_210 » ned srp 23, 2009 20:13:44

trošičku :D ale jeden hnápal a druhy tlačil proti směru hnápání :D aby se to moc nepoškodilo :D
kulomet_210
Začátečník...
 
Příspěvky: 5
Registrován: sob srp 22, 2009 17:16:02

Re: pístní čep

Příspěvekod Matrix » ned srp 23, 2009 20:29:17

Promin ze to tak napisu, ale tohle uz je i na me moc velkej amaterismus.
Naposledy upravil Matrix dne ned srp 23, 2009 20:59:53, celkově upraveno 1
Babeta 210/000, r.v. 1988, najeto 22.500 km, S91+Stihl HP Ultra (zelený) 1:50
Uživatelský avatar
Matrix
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 276
Registrován: pon črc 06, 2009 17:42:11
Bydliště: Hradec Králové

Re: pístní čep

Příspěvekod kulomet_210 » ned srp 23, 2009 20:45:05

no já vím ale stahovák nemám a jiný prostředek taky ne :D
kulomet_210
Začátečník...
 
Příspěvky: 5
Registrován: sob srp 22, 2009 17:16:02

Re: pístní čep

Příspěvekod klasyc » sob zář 12, 2009 22:26:55

Když jsem vytlačoval pístní čep, tak jsem o ten starej čep opřel novej, na něj jsem položil třináctku klíč a z obou stran jsem ji pozvolna přitahoval k pístu pomocí těch stahovacích pásek, co se používaj na hadice. Uznávám, že to je taky amaterismus, ale menší, než kladivo... Výměna pístu proběhla ok, tak snad to někomu třeba pomůže...
klasyc
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 16
Registrován: stř čer 24, 2009 22:18:10

Re: pístní čep

Příspěvekod LADAIII » pát úno 26, 2010 22:09:00

Rad bych se zeptal zda je ten stahoval na pistni cep bezne k dostani a nebo je to jak s pripravkem na puleni karteru, proste jen pro servismany.
Popr. zda jste ho zkousel nekdo vyrobit, nebo jake postupy pouzivate v domacich podminkach. Pokud to tu uz bylo, tak se omlouvam, neprolezal jsem cele forum.
LADAIII
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 385
Registrován: sob led 06, 2007 23:47:40
Bydliště: Brno

Re: pístní čep

Příspěvekod Aleš » pát úno 26, 2010 22:35:00

Měl by se dát koupit,ale jestli jsi trochu zručný tak nedá to moc a za chvíli ho uděláš.Potřebuješ kousek pásoviny a pásek plech do kterého v prostředu uděláš
otvor kudy bude prolézat čep.Kraje plechu spojíš s pásovinou,která má uprostřed závit do kterého se našroubuje šroub kterým vytláčíš čep.Snad na vyrobení by to mělo stačit zbytek ti to ukáže samo při výrobě.
Aleš
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 17
Registrován: ned úno 14, 2010 15:14:28

Re: pístní čep

Příspěvekod LADAIII » pát úno 26, 2010 23:00:30

dik za info, uz jsem se inspiroval tim sroubem s trubkou, kdyz to s tim pujde zle, svarim si rovnou ten stahovak.
LADAIII
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 385
Registrován: sob led 06, 2007 23:47:40
Bydliště: Brno

Re: pístní čep

Příspěvekod Matrix » čtv bře 04, 2010 15:18:09

Můžu trošku off-topic, ale k tématu to jistě je: Pokud při ubrání plynu je slyšet zvonění, může to dělat vůle ojničního ložiska na klice ? Pokud je Babetta v tahu, tak je to OK. Pokud sundám válec a hýbu s ojnici zprava doleva, tak má vůli asi 1-2 mm. Píst se na čepu vůči ojnici pohybuje jen suvně, vůli ale žádnou nemá.
Babeta 210/000, r.v. 1988, najeto 22.500 km, S91+Stihl HP Ultra (zelený) 1:50
Uživatelský avatar
Matrix
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 276
Registrován: pon črc 06, 2009 17:42:11
Bydliště: Hradec Králové

Re: pístní čep

Příspěvekod butan » čtv bře 04, 2010 18:35:33

No mně u fukaru zvonilo ojniční ložisko při malých otáčkách (při startování).
Příčinou bylo opakovoné neúspěšné startování, kdy se z ložiska vypláchnul olej. Po výměně svíčky a zahřátí motoru problém zmizel.
Zkus přimazat...
Lubor
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 911
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: pístní čep

Příspěvekod Aleš » pát bře 05, 2010 18:35:42

Tak dle toho co popisuješ máš asi najeto několik tísíc km.Jestli ano máš vadné ložisko na ojnici ,ale to spodní ne na pístním čepu.Čeká tě oprava kliky.To znamená rozlisovat vyměnit ojničku i s novým čepem a znovu slisovat.Po teto operaci se musí klika vyčentrovat.
Aleš
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 17
Registrován: ned úno 14, 2010 15:14:28


Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 8 návštevníků