Cinkani

Spojky jsou kultovní součástí našich strojů. Zde mají samostatnou rubriku...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Cinkani

Příspěvekod moogr » čtv říj 15, 2009 20:49:21

Ahoj vsem priznivcum Babetty. Mam docela velky problem, bohuzel jsem nevedel, kam prispevek zaradit, protoze nevim, o co se jedna. Takze zacnu jevy.
Jel jsem vcera v tom silenem pocasi do mesta na sve 210 a uz behem cesty jsem zpozoroval cinkani v motoru (motor normalne jel a do toho tohle cinkani, jakoby nepatrilo k valci), bohuzel jsem spechal na schuzku, tak jsem jej ignoroval. Uz za cesty jsem mel problem s razenim na dvojku, prisuzoval jsem to silnemu protivetru. Odjakziva byl problem s dvojkou, clovek to vytocil a pak od plneho plynu trochu ubral a zase pridal, dokud tam nezacala naskakovat a pomalu babettu posilat vpred. Ale vcera byl vetsi problem ji tam zaradit, trvalo to dele. Po ceste zpet uz to bylo neunosne, jednicku bezne vytahnu na 25 km/h, mozna trochu vic, ale vcera jsem z toho dostal 20 km/h a mohl jsem byt rad a na dvojku jsem cekal a cekal. V mestskem provozu je to super, konecne se mi ji tam podari hodit a musim brzdit kvuli semaforu nebo prekazce. V puli cesty (cela cesta tam asi 5 km) se mi zacal stroj chovat, jako by mu dosel benzin a bloklo se mi kolo. Slezu, cuknu s betkou dozadu a dopredu a povolilo to. Zkousim to roztlacit a jen to flokne a nic. Tak jsem sel kousek pesky a po chvili to zkusil znovu a nastartoval jsem, po stezi 1 km znovu. Nejakym zahadnym zpusobem jsem se dostal domu a zacal premyslet, co se deje. Pri nastartovani vse ok, kdyz pridam plyn, staci i trosicku, zacne cinkat (zkusil jsem se nahnout a porad jsem mel pocit, ze to jde z valce). Napadlo me, ze mam pridrenej motor, prece jen, ta jednicka, ten vichr. Dnes jsem se odvazil rozdelat valec a koukam do nej, no, neni to zrovna sklo, byly tam skrabanecky, na pistu jak vyskrabnuta ryha, krouzky jako novy. Tak jsem ryhu na pistu trochu obrousil (ani se neptejte jak..) a vse zkompletoval. Nastartuju, cinkani nejak utichlo, zkousim projet, porad stejnej problem, sice se mi nebloklo kolo, ale vytahl jsem z toho 20, dvojka nechce jit, zkusil jsem ji chvilku drzet pod plynem a najednou jakoby prestala na sekundu tahnout a pak zabrala, az jsem se dostal na zhruba tech 25 km/h, dvojka po desetisekundovem zkouseni naskocila, tak jsem zastavil. Rozebral jsem kryt od spojky. Nastartuju ze stojanu a dobry, kdyz ale zabrzdim kolo, ktery se mi roztocilo, zacne to hrozne klepat, uplny kh kh kh, pridam plyn a zase docela dobry, kdyz tam narazim zpatky kryt, tak to neni skoro slyset. Zajimavy. No a co ted. Nevim, jestli vas z tohohle mamrajsu neco napadne, jde mi o to, ze nemam stahovak na spojku a chci si udelat obrazek, jak rychle si jej poridit. Protoze ja vazne nevim, o co se jedna, jestli je to z mototru nebo ze spojky, to cinkani, to silny klepani je stopro ze spojky a mam pocit ze z toho leveho bubnu (krk za to nedam), kdyz zmacknu brzdu, pravej ozubenej buben se zastavi, levej se samozrejme toci dal a dela tenhle ramus.. Na tom levem bubnu mi chybi (jak jsou tam ty tri hridelky) jedna ta podlozka se segrovkou, nekde jsem to vytratil, kdyz jsem to rozdelal, byla tam jen jedna, pak na spodu vika jsem nasel prilepenou podlozku a zbytek ee. Muze to na to mit vliv? Uf, doufam, ze se tim prokousete, dekuju za pripadne rady.
moogr
Začátečník...
 
Příspěvky: 7
Registrován: stř čer 10, 2009 22:57:49

Re: Cinkani

Příspěvekod Starec » pát říj 16, 2009 6:46:19

moogr: celkom pekne si nám to popísal a z toho by som typoval na prasknutú pružinu štartovacej čeľuste. Ovšem sťahovák si jednoducho kúp, dá sa zohnať, chalani ti určite poradia kde. Ja neviem kde všade v CZ sa dá zohnať, snáď Fish krámek. S tým preraďovaním ako píšeš máš už dlhší čas problémy, tiež by nebolo na škodu rozhodiť radiacu spojku ( tam sťahovák nepotrebuješ) a prekontrolovať v akom stave je obloženie na čeľustiach, či nie sú poškodené unášače a ak to budeš mať už rozhodené, tak vymeniť všetky guferá a gumenny krúžok.Tá podložka aj zo segerkou čo spomínaš, nie je až taká závada, jazdí to dobre dokonca ak tam nemáš ani jednu, ale mali by tam byť, lebo slúžia určitému účelu. Teraz si už moc babči neužiješ, tak máš čas si to dať pomaly do poriadku, ale nebolo by na škodu si preštudovať niečo z čoho sa skladá Babetta a zvlášť motor, lebo z tvojho popisu usudzujem, že máš v tom medzery a tak je aj nám ťažko lúštiť o čo ide. Tu nájdeš všetky súčiastky a popis ako ktorá sa volá, tak si to skopíruj: http://www.babetta.eu.sk/ Zloženie Babetty 210-225, nájdeš tam aj ako na radiacú spojku a mnoho užitočného materialu.
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Re: Cinkani

Příspěvekod moogr » sob říj 17, 2009 13:32:39

Diky moc za rady a odkaz, stahovak jsem si nechal od taty koupit, jak bude chvilka casu, zkusim to rozdelat.V tydnu, az budu mit cas a stihnu pred zavirackou, pokupuju, co se da, bude toho vic, treba predni tlumice, kolo se mi nahyba zleva doprava a kdyz zabrzdim predni, zacne to nesnesitelne a nebezpecne vibrovat, vsiml jsem si, ze jak je kolem toho kluzaku do vidlic zasunute to plastove pouzdro, tak kdyz zabrzdim, tak mi vyjede ven, je volne. Stranky si co nejdriv prectu, at vim, jak se co jmenuje a komunikace je trochu snesitelnejsi :D Babettu jsem vyhrabal v docela zalostnem stavu, leta nejetou a jelikoz znam tatu, tak urcite neudrzovanou, proste jede, tak jede, nejede, tak se nekam schova a je to. Tak se ji snazim trochu zkultivovat. Ten pravy ozubeny buben jsem se snazil rozdelat, ale marne, musim nekde najit navod, oddelal jsem matici, ochranny kryt, tu opernou desku (uz se divam, jak se ty dily jmenuji :) ), ten vnitrni unasec a ten velkej regulacni uz jsem odtamtud nemohl vytahnout, nevim jak, timpadem i ty radici celisti, zkousel jsem to nejak vysunout, ale marne.

PS: aaa, koukam, ze na te strance je i navod, jak to vytahnout, nenapadlo me, ze se to vytahuje naraz :)
moogr
Začátečník...
 
Příspěvky: 7
Registrován: stř čer 10, 2009 22:57:49

Re: Cinkani

Příspěvekod Starec » sob říj 17, 2009 21:11:47

Tu máš presný návod ako na radiacé čeľuste: http://www.babetta.eu.sk/stare/viewtopi ... 7f17#p7132
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Re: Cinkani

Příspěvekod moogr » stř říj 21, 2009 18:44:00

tak se mi podarilo rozebrat levy buben. Bylo to trochu k vzteku, protoze jsem tam dal stahovak a otocil ho dvakrat dokola a zacalo se to protacet, uz jsem z toho byl na prasky, kdyz jsem si vsimnul, ze je tam hlinikova podlozka a za tim pruzinova podlozka :roll: . Nevim, co to je za upgrade, nikde v nakresech jsem to nevidel. Ona i ta matice ma ztrzenej zavit... Nicmene mi nezbylo nic jineho nez ji sroubovakem pomalu odsekat ven, bylo dokonano a koukam na celisti. Mno.. Co rict, praskla pruzina to neni, ale u startovacich celisti je ta jedna dost volna, protoze pruzina u ni je vytahana, zatimco jedna je stahnuta u sebe, druha je roztahle o snad vic jak pul centimetru a jeste na jedne strane prekroucena. No, par veci me zarazilo.
Vytahl jsem ven i rozbehove celisti a koukam, ze na jedne je pomalu dvakrat tolik segmentu nez na zbylych dvou. Do toho, kdyz jsem je otocil, tak jsou tam sjete nesoumerne, asi jsem nasel hacek, protoze nevim, jestli ty cepy byly tak nechutne svarene, nebo to nekdo dovaroval, ale zda se mi, ze nejsou kolmo a u jednoho je navarena kapka, takze ta listova pruzinka tam sedi nedolehla, mirne na stranu. Dalsi vec, co me zarazila, ze v tom bubnu na miste, kde maji dolehat ty startovaci celisti jsou ryhy po celem obvodu, ale ne smerem po obvodu, ale na sirku te plochy a to nesystematicky a po jednom, dvou milimetrech.. vypada to, jak kdyby si tam nekdo hala bala vycarkovaval piva jak v hospode.
Co s tim? :D Osobne bych to zkusil asi stahnout smirkem, koupil bych novou pruzinu (spis asi projistotu obe), vsechny celisti a zkusil u jednoho toho maleho cepu odbrousit necim tu navarenou kapku, aby dosedla ta listova pruzina.
A nevite, kde bych nasel predepsanou/optimalni tloustku segmentu na celistech? Abych vedel, jak zle na tom jsem. Dekuji za objasneni.


Edit: Ok, tak jsem se bavil s otcem.. Boze. Ty cepy se lamaly, proto je navaril, tu podlozku s pruzinovkou tam daval taky, protoze se mu ta matice povolovala a ty drazky, ktere, jak jsem zjistil jsou na obou plochach, tam vyryl taky on, protoze to pry porad prokluzovalo a neslo to startovat, nic.. tak to vydrazkoval sroubovakem. Prej jinak to vsechno prokluzovalo, pry i ta dvojka byla naprd, tak tam jednou nalil tetrachlor a bylo. Bozeeee. :lol: To je kutil.

Mimochodem, u rozbehovych celisti mam tloustku oblozeni 1-2 mm, jak kde, u startovacich asi dva milimetry. A u radicich jsou tri milimetry a to slusne tri milimetry (vule segmentu od treci plochy je neco pres milimetr), ale zda se mi, ze prokluzuje, zkusil jsem drzet rozbehovej buben a otacet kolem a mel tendenci prokluzovat pravy buben, nijak zvlast mastne to ale nevypada. No, gufera stejne budu menit a trochu to vycistim, jen by me zajimalo, proc bylo vzdycky umeni u toho zaradit dvojku..

Jeste by me zajimalo, jaka ma byt vule mezi obema unaseci.

tady je ukazane, jaky je rozdil mezi temi pruzinkami a oblozeni na celistech

Obrázek

tady jsou zblizka ukazane trochu lepe ty rozdily mezi oblozenimi

Obrázek

a tady jsou ty radici celisti. Rekl bych, ze ta tloustka oblozeni je dobra, ne? Kdyztak mrknete na tu vuli unasecu. To jsou lehke celisti, ze? Mimochodem vlevo i vpravo jsou videt ty ryhy v bubnu :roll:

Obrázek

uf, diky za pripadne reakce. Asi si pockam na nejaky rozsudek a pokoupim, co se da..
moogr
Začátečník...
 
Příspěvky: 7
Registrován: stř čer 10, 2009 22:57:49

Re: Cinkani

Příspěvekod Starec » čtv říj 22, 2009 18:50:27

moogr: Klobúk dole, pekne si to popísal, aj foto je užitočné. Takto by mal každý podať svoj problém, hneď by sa to lepšie radilo.
Nevyzerá to až tak zlé, pružinky kúp obidve nové, ta jedná je v dezolátnom stave, to bolo to cinkanie. Trocha horšie je z rozbehovými čeľusťami. Ta jedna čo nie je zodratá, tá nebola vôbec v zábere. Tam ide pavdepodobne o krivo privarený kolíček na ktorý sa nasúva. Tak to skutočne tú navarku odbrúsiť, količek dať do osi a autogénom privariť. Ovšem, ja by som odporúčal kúpiť nové, lebo pravdepodobne už kónus je tam vydratý a preto tvoj oco pod matku musel dávať podložky, aby to aspoň ako tak dotiahlo na kónus. Podľa obrázka, ako by tie plechové polmesiačiky boli niektoré poškodené, ale dáko to tam skresľuje. Musia byť rovnako ohnuté. Tu jednu rozbehovú čeľusť, čo je menej zodratá trocha, naformuj pilníkom, zraz jednú hranu, nech sú oblúky rovnaké, inak sú ešte dobré. Nezabudni ich potom zaistiť z druhej strany, podložky pod segerky musia byť zásadne medené, alebo mosadzné. Štartovacie čeľuste sú OK. Tak isto radiacé čeľuste vyzerajú v dobrom stave, ovšem skontroluj či tie mosazné dosadacie plochy niesú vydraté,
DSC00188.JPG
DSC00188.JPG (50.93 KiB) Zobrazeno 7555 krát

zvykne do nich vonkajší unášač vyhlodať drážky. Plocha musí byť hladká, nie vyhlodaná. Ak je vyhlodaná, dá sa vyvariť mosadzou a zabrúsiť. Zásadne skontroluj aj dosadacie plochy na vonkajšom aj vnútornom unášači, tiež musia byť rovné a hladké, bez dákych vyhlodaných častí, ak áno, dať nové. Ak to už máš takto rozhodené, zhodiť aj štartovací bubon( vybrať zo stredu gufero (15x24x7, potom dať nové, pozor dolicovať, aby podložka čo ide na ňu, sa gufera nedotýkala, podložka musí sadnúť do drážky) pod ním je segerka a vymeniť gufero na bloku motora (22x32x7) Tak isto ak to máš rozobraté tak vymeniť gufero 35x47x7 pod ozubeným bubnom, vymeniť aj gufero 28x38x7 v bubne. Ak budeš skladať radiacú spojku tak do unašača čelustí daj ako prvé tenkú vymedzovaciu podložku, potom gumenný krúžok (nový) a nakoniec prítlačný krúžok( ten hrubší, z vybratým kónusom smerom ku gumičke. Gumenný krúžok odporúčam jemne, ale opravdu jemne, natrieť olejom. Funkciu radiacích spojok vyskúšaš podľa návodu: http://www.babetta.eu.sk/akonaspojku.html
Myslím, že to by tak zhruba bolo všetko. Ak niečo nebudeš vedieť, napíš.
Ešte tak ma napadlo, ak už fakticky budeš meniť všetky guferá na strane spojok, tak si už vymeň aj gufero pod rotorom: http://www.babetta.eu.sk/stare/viewtopi ... f350bfd105 zlepší sa ti sanie.
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Re: Cinkani

Příspěvekod moogr » čtv říj 22, 2009 23:45:14

Diky moc za vysvetleni a rady. Dnes jsem chtel jet ponakupovat dily, mam tu na A4 seznam jako blazen, ale byl jsem jeste v praci, kdyz byla zaviracka, takze zitra.. No aspon neco pred nakupem vim.
U toho bubnu premyslim, ze koupim novej, sice mu nic az tak neni, ale nedokazu si v mych domacich podminkach predstavit, jak budu rovnat ty koliky, nemam tu ani sverak :D maximalne odsekat a navarit druhy a to jedine elektrodou, nic jineho tu take nemame. Co se tyce celisti, jsem na vazkach, protoze jsem si osobne myslel, ze jsou sjete natotata, najedne strane jsem zahledl snad min jak milimetr, na strane, kde neni nasunuta na koliku. Diky krive navarenym kolikum doslo i k tomu, ze jsou ubrouseny i konce celisti na urcitych stranach, zajimave, ze bubnu nic neni, kdyz si predstavim, ze jelo zelezo o zelezo. Taky by me zajimalo, jestli neco z toho melo i za vliv, ze kdyz jsem se rozjel v podstate naplno a to bylo nekde v trictvrte plynu a dal plyn az nadoraz, ozval se zvlastni dunivy zvuk, jak kdybych motor (nejspis ale spojku) uzavrel do velke novodurove trubky a nechal to tam rezonovat :D. Proste to zacalo hucet, kdyz jsem ubral trochu plynu, sice jsem jel stejnou rychlosti, ale nedelalo to. Ty listove pruziny koupim radsi nove a vsechny podlozky taky. S gufery pocitam, mam to sepsane, protoze jestli ty nekonecne problemy s razenim dvojky nejsou kvuli nejake mastnote, pak se bojim vetsi financni injektazi. Pajsl zatim venku nemam, takze pokoupim vetsinu na levy buben a podlozky a gufera i na pravy, no a jak to budu rozdelavat, tak se prinejhorsim necham neprijemne prekvapit, napr jak u tech plosek na radicich celistech, tak na unasecich. Myslim si, ze si uziju jeste spousty legrace, ale nemusite se bat, pravdepodobne se o tom dozvite :D

jinak tady je ukazany, jak je to na jedne celisti obrousene, je tam videt i sklon obrouseni oblozeni.

Obrázek


a tady je pohled z vrchu z druhe strany, nez jak jsem to fotil posledne, muzete si vsimnout, ze material kolem otvoru, kterym se celist narazi na cep bubnu je pekne zuzen, jen na jedne celisti je to celkem ok. Dalo by se s predchozim prispevkem porovnat i oblozeni, co se tloustky tyce :D To jen tak pro zajimavost...

Obrázek
moogr
Začátečník...
 
Příspěvky: 7
Registrován: stř čer 10, 2009 22:57:49

Re: Cinkani

Příspěvekod Starec » pát říj 23, 2009 6:53:34

Na tých foto čo si teraz poslal, je lepšie vidieť poškodenie, kúp radšej komplet nové aj tie rozbehové čeľuste. Ak váhaš o unášačoch, tak si kúp tiež nové, nie je to až taký veľký výdavok, a máš istotu, že dosadacie plochy budú v poriadku. Ak si to chceš dať do poriadku, tak myslím, že sa oplatí do toho investovať.
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Re: Cinkani

Příspěvekod moogr » pát říj 23, 2009 23:13:00

Presne tak to beru. No byl jsem dnes nakupovat, tak jsem pokoupil, co jsem mohl. u radici spojky jsem omylem zapomnel dat vymezovaci krouzek (mimochodem ja ho mel hned za vnitrnim unasecem, ne naspodu na unaseci celisti) a pak mi to zabiralo na obe strany :D Mimochodem na tech celistech mam jen zdanlivy povlak, ze tam kdysi byvaly nejake mosazne plosky, mam tam jen ty vyrezy a po krajich naznaky mosazi. Vyvarit to nemam jak, takze budu muset asi koupit nove, ze? Zajimave, ze oblozeni je tam habakuk.
A jeste jedna otazka, jelikoz jsem mel dnes trochu maturitu u vymenovani gufer, podarilo se mi na levem bubnu to gufero uplne na konci utopit pomalu o dva milimetry, muze to mit na neco vliv? Nic jsem s nim potom nedelal, protoze jsem nemel nahradni :)
moogr
Začátečník...
 
Příspěvky: 7
Registrován: stř čer 10, 2009 22:57:49

Re: Cinkani

Příspěvekod Starec » sob říj 24, 2009 8:24:16

Tak poďme podľa to ako píšeš. Ak som ťa dobre pochopil, tak si zabudol dať vymezdovaciu podložku do unášača čeľustí. Nie je problém to rozhodiť a dať na správne miesto ako prvé. Je to dôležité, tá podložka neplní iba vymedzovací účel, ale zároveň aj ako ochranu, aby sa gumenný tesniací krúžok nepoškodil zacveknutím medzi osku a unášač, čo si málo kto uvedomuje a i keď tam dá síce novú gumičku tak mu po pár kilometroch následkom poškodenia začne slziť olej. Je škoda, že si sem nepichol foto radiacích čeľustí a tých mosadzných ploch, snáď ak budeš dávať na správne miesto tú podložku ( musíš aj tak čeluste vysunúť, aby si nedajbože gumičku pri vyberaní nepoškodil) tak by si tie plochy mohol odfotiť, aby som videl ako to vyzerá, lebo ak spomínaš výrezi, tak pravdepodobne sú tam už vyhlodané drážky a tie by tam nemali byť. Čo sa týka utopeného gufera - ak som dobre pochopil je to gufero čo ide do štartovacieho bubna, ak áno tak nič sa nedeje, zvlášť práve že má byť trocha vo vnútri, aby tá veľká vymedzovacia podložka čo ide medzi bubny sa jej nedotýkala.
No dúfam ak to dobre poskladáš, že to bude štartovať a radiť jedná radosť.
Ešte som si spomenul na takú maličkosť, ak vytiahneš radiacé čeľuste aj z unášačom z ozubeného bubna, skontroluj či tie čeľuste nemajú príliš veľkú vôľu, tam kde sú prichytené s tyma kolíčkami, proste či nelogajú. Ak áno, treba ich zhodiť a trocha priklepnúť, aby sa vnútorný obvod trocha zúžil, proste aby sa tam zmestila iba segerka, a nebola tam vôľa, ale pozor, musia sa ľahko otvárať a zatvárať.
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Re: Cinkani

Příspěvekod moogr » sob říj 24, 2009 11:52:12

Celisti odfotim, ale koupil jsem si rovnou nove, tyhle schovam, mimochodem asi jsou do strany dost otevrene, jsou pomalu sirsi jak cep. Co se tyce guffera, myslel jsem to u motoru kolem hridele od klikovky, je za tim velke lozisko. To v bubnu by snad hloubeji ani neslo, bojim se prave, jestli se to mirne neopira o podlozku, byl by to velky problem? Mel jsem co delat, abych ho dostal vubec tam, kde je. Zrovna to jdu rozebrat, protoze mam i unasece nove, podle vule to asi nebylo tak hrozne, ale ty stare maji plosky na koncich vic zakulacene. Mam pocit, ze na tech starych celistech je ta drazka o kousek hlubsi nez na novych, porovnam a vyfotim.

Edit: Ty celisti se museji nejak upravit? Ja je tam dal a ty packy, ktere se maji opirat o ten venkovni unasec, jsou skoro mimo, opiraji se o nej sotva z pulky....
moogr
Začátečník...
 
Příspěvky: 7
Registrován: stř čer 10, 2009 22:57:49

Re: Cinkani

Příspěvekod Starec » sob říj 24, 2009 21:09:41

Ak sa rozumieme, tak tomu guferu čo tesní blok motora pod štartovacím bubnom to ani tak nevadí, ale píšeš, že podním je veľké ložisko a to zvykne byť pod ozubeným bubnom, tak tomu by už to posunutie dovnútra už vadilo, ak je to tak musíš ho jemne vybrať, dá sa šikovne podpáčiť z vnútra, miesta je tak dosť, vybrať a znova správne nasadiť, aby lícoval z okrajom. U tých pacek, citujem " ktere se maji opirat o ten venkovni unasec, jsou skoro mimo, opiraji se o nej sotva z pulky " skús ak to budeš montovať z druhej strany, tam kde je prepínak na reťaz, potlačiť celú osku aj s prepínáčom smerom dovnútra motora a tak nasunúť vnútorný unášať. Ak by to nechcelo sadnúť, musíš ozubeným bubnom, tak isto aj z celými čeľusťami na unášači pootáčať doprava-doľava až kým ti to nesadne v prevodovke do drážok a tým by potom mal pasovať aj vnútorný unášač.
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Re: Cinkani

Příspěvekod moogr » ned říj 25, 2009 3:31:29

Vse vyreseno, jen musim pockat na vodici pouzdra do predni vidlice a nejak to donutit startovat a bude, pravdepodobne budu muset obrousit trochu oblozeni z radicich celisti, mam tam vuli tak mozna pul milimetru, guffero jsem mel utopene i pod tim ozubenym bubnem a nastesti se jej podarilo vytahnout (kdyz nad tim premyslim, ty loziska byly asi vazne jen vpravo). Kdyz bylo zarazene, nedokazal jsem ten buben zarazit az nadoraz. V tu dobu jsem mel vazne krizi, ze vnitrni unasec byl na te vyfrezovane ose jen z casti, no celisti jsem si dovolil poklepnout, takze na venkovni (myslim regulacni) unasec sedly. Sranda byla, kdyz jsem tam nechal buben a hral jsem si mimo s celistmi, vsechno ocisteno a chtel jsem je zasunout do bubnu a koukam, ze je tam naspodu na plosce, kde maji zabirat radici celisti, louzicka oleje. Vypada to, ze to teklo z prevodovky kolem hridele. Ja jen doufam, ze to nic neznamena a unasec celisti s gumickami to zastavi, ze slo jen o umyslne mazani. No, je to vazne maturita :D Na druhou stranu... clovek aspon neumre blbej :)
Pokud pujde vse ok, behem pristiho tydne bude hotovo, jen musim pockat na ty pouzdra, kupoval jsem ty spodni a zjistil, ze na jeden kluzak jsem to zasunul a na druhej leda kladivem s ujmou :D Vodici pouzdra tam ani nebyly.. no nadarmo mluvit. A to je jeste ten starsi typ, ktery ma vidlici jak 207-cka. Pak to zkusit rozjet a sledovat, co delaji celisti, predtim jsem se rozsoupl a hned to zabiralo, ted se musim pomalu rozbehnout, nez zacne motor zabirat. Ale slapani ze stojanu vypada realne. No automaticka spojka je automaticka spojka :D
moogr
Začátečník...
 
Příspěvky: 7
Registrován: stř čer 10, 2009 22:57:49

Re: Cinkani

Příspěvekod Starec » ned říj 25, 2009 8:02:38

Som rád, že je to ako tak v poriadku. Ten olej sa tam dostal určite ešte kým nebola zasunutá tesniacá gumička, olej v prevodovke treba trocha odpustiť. Kontrolka na olej je síce na Babette dobrá vec, ale tam muselo dôjsť k konštrukčnej chybe a ak hladina oleja dosahuje po kontrolku, tak je ho tam jednoducho veľa. Olej nesmie pretekať z prevodovky ani keď je vytiahnutý ozubený bubon. Takže, doliať po kontrolku a potom z neho odpustiť asi 0,5 až 1 dl. Na šrúbe čo ide do nalievacieho otvoru má biť v strede tiež otvor, dierka o priemere 1 až 1,5 mm, ktorá nesmie byť upchatá, inak by vznikal tlak v prevodovke a olej by vytláčalo cez semeringi. Niektoré staršie typy motorov majú tento ovdušňovák priamo z prevodovky a možné to nájsť hneď vedľa cievok pri nosníku statora. Z obloženia na radiacích čeľustí zatiaľ nie je nutné uberať, treba počkať ako sa budú spojky chovať, väčšinou sa zvyknú sami zajazdiť, tá vôľa postačuje. Ovšem ak by sa čeľuste nevracali dostatočne, poznať to podľa toho, lebo je zadné koleso v zábere i pri voľnobežných otáčkach, dá sa to neskôr upraviť. Dá sa to zistiť aj bez nahodenia motora, jednoducho zadné koleso sa musí dať otáčať dozadu bez väčšieho odporu. Ak je dole ochranný kryť na radiacích čeľustiach, je pekne vidno, keď sa zadným kolesom potočí dopredu-dozadu ako sa čeľuste rozťahujú (dopredu) a sťahujú (dozadu) Spojky na Babette je nutné zajazdiť, či to sú štartovacie, rozbehové, alebo radiace, jednoducho musí obloženie sadnúť.
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková


Zpět na Spojky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků