210- sotva bublá. PROČ ?

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

210- sotva bublá. PROČ ?

Příspěvekod vlasec » úte led 19, 2010 19:36:41

AHOJ. mám babku. 210. vyměnil jsem simerinky. všechny čelisti , všechny těsnění. babetu nastartuji. ale jen tak tak , že bublá. když přidám plyn , nic se neděje a po pár sekundách chcípne. nejde prostě do otáček. karbík jsem čistil i dal druhý. hladina pomocí plováků nastavena. jsem bezradný. můžete pomoci.? děkuji. :(
vlasec
Začátečník...
 
Příspěvky: 9
Registrován: úte led 19, 2010 18:30:03

Re: 210- sotva bublá. PROČ ?

Příspěvekod milda » úte led 19, 2010 20:39:22

To už ti tak dělalo před tou výměnou? A máš čistý výfuk (od kanálu ve válci až po tu dírku na konci) a filtr sání?
milda
Globální moderátor
Globální moderátor
 
Příspěvky: 552
Registrován: čtv led 18, 2007 16:55:10
Bydliště: Třinec

Re: 210- sotva bublá. PROČ ?

Příspěvekod vlasec » úte led 19, 2010 20:59:21

no sytuace byla taková. já jí dostal. byla zadřená ve válci, zarostlá medem. strašně dlouho stála. . vše jsem vyčistil. dal nové pístní kroužky, koupil cívku, co hází jiskru. že si jí udělám. čtu ty neduhy zde a chci jím předejít. vyměňuji co jde. no a když konečně hází jiskru, válec maká, tak to sotva bublá. vyměnil jsem karbík za jiný. jikov. profoukal , vyčistil a stále stejně. přemýšlím, jestli nekoupit karbík del otro, jak se tu píše. ale aby to tím bylo , že? a poslední věc, vejfuk jsem se snažil vypálit, docela v poho ho profouknu. ale s tím kanálkem na válci jsi mě znejistil. válec jsem čistil solvínou a je možné, že nějaké pucky tam zůstali. takhle na 100 % to nemůžu vyloučit. ach jo :-(
vlasec
Začátečník...
 
Příspěvky: 9
Registrován: úte led 19, 2010 18:30:03

Re: 210- sotva bublá. PROČ ?

Příspěvekod Jarda » úte led 19, 2010 22:02:04

Sundej hlavu, je to otázka pěti minut... Pak taky pořádně všechno vyčisti, hlavně kohoutek a vejfuk... Skus dát na hadičku palivovej filtr.
Jawa 350/634 - 1984 perfektní stroj, po GO motoru
Jawa-ČZ 175/356 - 1958 probíhá renovace
Babetta 210 - 1985 po kompletní GO
Betka - 2008 taková holka pro všechno, projede a dojede všude
Octavia 1,8 20V SLX - 1997 - čeká na řidičák
Uživatelský avatar
Jarda
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 147
Registrován: pát kvě 30, 2008 10:34:08
Bydliště: Praha

Re: 210- sotva bublá. PROČ ?

Příspěvekod martin110r » stř úno 03, 2010 21:43:27

S Dell Ortom by som nešpekuloval. Babetta je robená na Jikov. A keď s Jikovom blbne, tak ho treba nastaviť a musí to fungovať. Ja mám Jikov, je nastavený správne ako z učebnice a preto by som ho už nevymenil za iný karburátor. Keď tam dáš Dell Orto, tak problém síce vyriešiš (možno) ale to bude drahé vyriešenie problému, keď namiesto nastavenia ktoré je zadarmo vyrazíš kopu peňazí za nový karbec. Veľmi neekonomické riešenie.

Poriadne by som sa zameral na karburátor. Rozobral ho do mrte, vyčistil v čistom technickom benzíne, vyfúkal stlačeným vzduchom. Pri skladaní by som si skontroloval veľkosť trysiek. Hlavná tryska je tuším 63 (0,63 mm) a voľnobežná 35. Tak by to malo byť. Ak sa mýlim, opravte ma, nechce sa mi to hľadať v dielenskej príručke. Ďalej skontrolovať ihlu na šúpatku. Má na sebe také zárezy do ktorých sa vkladá niečo podobné ako segerka. Tú musíš dať do druhého zárezu zvrchu. Ďalej nastaviť hladinu v plavákovej komore. Nemám nikdie v počítači žiadny obrázok (tu na webe je určite) ale skrátka keď karburátor otočíš plavákmi hore, tak by mali byť v jednej rovine ako sú trysky. No a potom treba nastaviť bohatosť zmesi a voľnobežné otáčky. Nepopliesť. Nastaviť v tomto poradí. Vlastná skúsenosť. Osvedčilo sa mi, že s rozladeným voľnobehom sa bohatosť dá nastaviť, ale s rozladenou bohatosťou voľnobeh nenastavíš.

Inak TU je môj návod na nastavenie karburátora. Je to druhý príspevok zvrchu.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: 210- sotva bublá. PROČ ?

Příspěvekod vlasec » sob bře 27, 2010 18:00:24

nakonec to byl tirystor. blbnul
vlasec
Začátečník...
 
Příspěvky: 9
Registrován: úte led 19, 2010 18:30:03


Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 4 návštevníků