Zanesena sviečka

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Zanesena sviečka

Příspěvekod cerumenko » čtv dub 22, 2010 16:34:15

Dobrý den prajem.
Chcel som Vás poprosiť o radu. Mám babettu 210/001 (r.v.1982). Kupil som ju pred pár dnami. Pred rokom mala v servise uplnu generalku motora. Po prejdení asi 15 km sa začala dusiť a skapala. Nedala sa opäť nakopnúť a tak som pozrel sviečku. Bola dosť zanesená od benzínu/oleja. Vyčistil som ju a "cválal" som dalších asi 10 km, situacia sa opakovala a tak som tam dal uplne novu sviečku. Prešiel som ďalších 15 km a na volnobehu to opať skapalo (sviečka opäť zanesená). Volal som bývalemu majitelovi a hovoril že to može spôsobovať zlý pomer benzínu - oleja. Že na zimu dal dal do paliva viac oleja aby babettku "zakonzervoval". Moja laická otázka znie:
1: mám vypustiť nádrž a dať tam správny pomer paliva/oleja?
2: Mohol môje popisované problémy sposobovať ten nepomer benzinu/oleja?
3: Aký je ten správny pomer? na liter paliva ide kolko oleja?

Ďakujem za odpoveď. Som v podobných záležitostiach úplny laik a preto hladám radu u Vás, skúsenejších. :roll:

Rado
cerumenko
Právě začínám...
 
Příspěvky: 3
Registrován: čtv dub 22, 2010 16:07:11

Re: Zanesena sviečka

Příspěvekod cerumenko » čtv dub 22, 2010 16:42:02

Ešte doplním že som sa snažil prečítať aj rady na tomto fóre, ohldne oleja a jeho pomeru... a každý to robí ináč. Niekto 1/33, niekto 1/50., som z toho jeleň. Ked vypustím nádrž a pôjdem "nanovo" aký pomer mám dať a aký typ oleje bude najlepší (aj keď drahší) ?
cerumenko
Právě začínám...
 
Příspěvky: 3
Registrován: čtv dub 22, 2010 16:07:11

Re: Zanesena sviečka

Příspěvekod Jarda » čtv dub 22, 2010 17:17:28

Zdravim,
mohla by to způsobovat i špatná poloha plíšku na jehle v karburátoru - má bejt na druhym zářezu shora - tak to zkontroluj. Jestli však víš, že je v benzínu hodně oleje, tak ho trošku nařed´ čistym benzínem - ale zas ne moc.
Olej dávám 1:33 - 1:40, tzn. při poměru 1:33 přijde do 1l benzínu 30 ml oleje.
Dej tam jakejkoliv lepší než M2T (sice na to dvoutakty 50 let jezdily, ale dost to zanáší válec a vejfuk). Já tam dávám polosyntetiku Castrol za 199 Kč/l, což je možná přílišnej luxus, ale jestli Ti na ní trošku záleží, tak jí ho dopřej.
Jarda
Jawa 350/634 - 1984 perfektní stroj, po GO motoru
Jawa-ČZ 175/356 - 1958 probíhá renovace
Babetta 210 - 1985 po kompletní GO
Betka - 2008 taková holka pro všechno, projede a dojede všude
Octavia 1,8 20V SLX - 1997 - čeká na řidičák
Uživatelský avatar
Jarda
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 147
Registrován: pát kvě 30, 2008 10:34:08
Bydliště: Praha

Re: Zanesena sviečka

Příspěvekod cerumenko » čtv dub 22, 2010 17:59:21

Ďakujem ti velmi pekne za reakciu.
Na tu ihlu v karburatore pozrem, ak bude OK (druhy zářez z hora) , tak skusim tam dať trochu čistého benzínu. Pôvodny majitel hovori že dal pomer na 1,5L benzinu poldecak oleja (neviem akého) - zistím.
Dám vediet ako sa mojej babetke bude dariť.

Dik Rado
cerumenko
Právě začínám...
 
Příspěvky: 3
Registrován: čtv dub 22, 2010 16:07:11

Re: Zanesena sviečka

Příspěvekod llap » čtv dub 22, 2010 20:18:52

Určitě bych nastavil bohatost směsi a zkontroloval výfuk. Pokud je zaneřáděnej, tak se ti může babča dusit. Jinak přeji spouszu najetých kilometrů

Luk
Babetta??? - Důmyslné přibližovadlo
Uživatelský avatar
llap
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 253
Registrován: ned čer 22, 2008 17:21:48
Bydliště: Dlouhá Loučka

Re: Zanesena sviečka

Příspěvekod martin110r » čtv dub 22, 2010 21:22:42

Doporučím ti jednu vec, ako čerstvému majiteľovi Babetty. Skôr, ako do Babetty naleješ benzín s "novým" olejom, daj dolu hlavu, valec a vyčisti drážky, kde sú piestne krúžky (tie samozrejme musíš dať dolu). Taktiež dekarbonizovať hlavu. Veľmi ľahko sa môže stať, že tam naleješ kvalitnejší olej (zväčša polosyntetika alebo plná syntetika), než lial predchádzajúci majiteľ, a kvalitnejší olej ti začne rozpúšťať karbón z toho horšieho oleja. To je potom na zapečenie piestnych krúžkov. Takže radšej sa povenovať polhodinku tomuto, ako potom riešiť pridretý motor.

Taktiež je dobré pri tej príležitosti dekarbonizovať výfuk. Výfuk rozobrať, vybrať z neho vložku a vypáliť. Samozrejme poriadne vypáliť. Skúšal som aj také metódy, ako vložku z výfuku poliať benzínom a zapáliť, ale účinnosť takejto dekarbonizácie je mizerná. Ja vypalujem letlampou. U letlampy je teplota plameňa o dosť vyššia, takže vložku rozpáli do červena. Je jasné, že pri takej teplote neostane ani kvapka oleja. Keď robíš výfuk, odmontuj z valca aj koleno a aj to prebehni. Ja na to používam hrubše oceľové lano, na konci rozpletené, upnuté do vrtačky.

V ďalšom prípade skontroluj karburátor. Ako tu už chlapci spomínali, skontrolovať poistku na ihle, na ktorom záreze je. Musí byť druhý zárez z vrchu. Potom skontroluj, či je výška hladiny nastavená správne. O tom je písané niekde tu na webe, neviem konkrétne kde. Skrátka plavák musí byť v jednej rovine z tryskami. Ďalej skontroluj trysky. Voľnobežná má veľkosť 35 (teda 0,35 mm) a hlavná má veľkosť 63 (0,63 mm). Keď je všetko OK, nastav karburátor. Návod nájdeš tu.

No a v neposlednom rade treba skontrolovať tepelnú hodnotu sviečky. Ideálna je N17C.

Benzín môžeš riediť v pomere 1:50.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš


Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 11 návštevníků