Nastartuje a hned chcípne

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Nastartuje a hned chcípne

Příspěvekod honza.j5 » stř dub 06, 2011 9:45:45

Ahoj všichni, mám problém s babetou. Minulý týden jsem jí koupil od kamaráda a ten mi tvrdil že udělal nový výbrus a dal nové těsnění.
Babeta mela zacpaný přívod vzduchu hadrem. Zkoušel jsem ladit karburátor a celý vyčistil. Hadr sem vytáhnul a dal tam normální filtr.
Babeta mi nastartuje jakoby na plný plyn a když přidám tak se začne jako by dusit.. Když nepřidám chcípne stejně....
prosím o radu, jestli je to guferem na klice což jsem tady vyčetl , nebo ještě něčím jiným?
Děkuji všem za odpověď :-)
honza.j5
Začátečník...
 
Příspěvky: 5
Registrován: stř dub 06, 2011 9:40:32

Re: Nastartuje a hned chcípne

Příspěvekod honza.j5 » stř dub 06, 2011 13:21:38

hmm...tak díky :-(
honza.j5
Začátečník...
 
Příspěvky: 5
Registrován: stř dub 06, 2011 9:40:32

Re: Nastartuje a hned chcípne

Příspěvekod Pavel » stř dub 06, 2011 15:05:58

Ahoj Honzo, tady není placené call centrum, aby ti hned někdo zareagoval. Většina lidí je v práci nebo ve škole a mrknou na tom v lepším případě večer nebo za pár dnů.

Guferem na klice to spíš nebude, to by ti spíš kolísaly otáčky nahoru a dolů.
Spíš si myslím, že si ten karburátor rozladil a při zpětné montáži si třeba nevymezil vůli lanka plynu nebo máš špatně nastavenou hladinu plováku či seřízené šroubky na karburátoru.

Takže začni vylučovací metodou, demontuj karburátor a přečti si toto http://alesmarek.byl.cz/babetta/karbu.htm

Zkontroluj/případně nastav hladinu správnou plováku v karburátoru a jestli není děravý. Ty plováčky musíš upravit tak, aby byly v rovině s tím vrchním šroubkem, který nasává palivo.
viz obr Obrázek

Zkontroluj si, zda když je plovák v této poloze, uzavře se přívod paliva. Foukni pusou do trubice, kam připojuješ hadičku s benzínem a neměl bys to profouknout.

Jehla šoupátka musí být na 2 zářezu zhora.

Toť asi vše, slož karbec, namontuj zpátky. Předtím se přesvědči, zda lanko plynu při zpětné montáži jde na volno (rukojeť má vůli při přidání plynu). Připadně to povol, ať to máš na volno a potom si to utáhneš, až budeš mít seřízený karburátor.

Pak oba šrouby bohatosti směsi a běhu naprázdno zašroubuj na doraz.
Poté povol šroub bohatosti směsi o 1.5otáčky a šroub běhu naprázdno o 3 otáčky.

Karburátor máš v základní poloze. A nastartuj. Poté šroubem běhu naprázdno utahuj, pokud jsou malé otáčky a povoluj, pokud jsou malé.

Pak by to mělo fungovat správně.

Pokud se tímto nic nevyřeší, je třeba hledat závadu jinde a my už budeme vědět, že problém není v základních věcech.
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: Nastartuje a hned chcípne

Příspěvekod PetrT30 » stř dub 06, 2011 21:05:37

+ čistý výfuk a nasazenej tlumič
+ dobrá průchodnost sání v rámu. Už jsem zažil případ, že trubka rámu byla zatemovaná hlínou :)
+ mrkni na předstih zda je v toleranci 1-1,5 mm

Můj tajnej typ je: něco s elektrikou. Ale za předpokladu, že vše co bylo napsané výše jsi doržel.

Týpek co dělá babetty 40 let mi řekl, že můžu klidně seřizovat plováky podle tý spodní trysky. Ale dělám to tak jak je na obrázku a OK.
- B@BeTT@ 210 moje
- B@BeTT@ 207/500 moje =prodaná=
- B@BeTT@ 210 renovace
- B@BeTT@ 207/300 renovace
Uživatelský avatar
PetrT30
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1186
Registrován: stř říj 29, 2008 20:21:41

Re: Nastartuje a hned chcípne

Příspěvekod honza.j5 » čtv dub 07, 2011 6:02:11

děkuju moc za radu :-) hned jak přijdu z prace jdu na to a pak napíšu jaký byl výsledek...:-)
honza.j5
Začátečník...
 
Příspěvky: 5
Registrován: stř dub 06, 2011 9:40:32

Re: Nastartuje a hned chcípne

Příspěvekod honza.j5 » pát dub 08, 2011 6:33:52

čau všíchni....
tak už jsem v koncích. Karburátor jsem rozebral, vyčistil a nastavil podle návodu. Jediná věc kterou jsem tam měnil byla výška jehly. Ta byla na prvním zářezu nahoře. Plováky jsou dobré, jehlový ventil taky těsní. Dal jsem to zpátky a nic... Ještě chci říct, že když jsem babetu dovezl, musel jsem zapojit elektriku, protože ta byla vykuchaná. Takže jsem zapojil jenom jednu a to napětovou cívku. Ty ostatní 3 světelné jsem zatím nezapojil... Mohlo by to mít nějáký vliv? Jiskru to normálně háže. Já už fakt nevím... výfuk mám taky čistý....
honza.j5
Začátečník...
 
Příspěvky: 5
Registrován: stř dub 06, 2011 9:40:32

Re: Nastartuje a hned chcípne

Příspěvekod Duro » pát dub 08, 2011 8:56:29

Ja by som skusil pozriet aj tie gufera ...
Babetta 207 ... co k tomu dodat ?!
Uživatelský avatar
Duro
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 202
Registrován: pát úno 22, 2008 9:02:58
Bydliště: Ružomberok, SK

Re: Nastartuje a hned chcípne

Příspěvekod honza.j5 » pát dub 08, 2011 9:06:21

to udělám určitě... :-) jenom ještě nevím co stou elektrikou? dá se taky něják nastavit? i když to jistkru házi tak by to asi mělo jet....
honza.j5
Začátečník...
 
Příspěvky: 5
Registrován: stř dub 06, 2011 9:40:32

Re: Nastartuje a hned chcípne

Příspěvekod Duro » pát dub 08, 2011 10:06:58

Elektriku by som zatial nechal tak.
Babetta 207 ... co k tomu dodat ?!
Uživatelský avatar
Duro
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 202
Registrován: pát úno 22, 2008 9:02:58
Bydliště: Ružomberok, SK

Re: Nastartuje a hned chcípne

Příspěvekod Pavel » pát dub 08, 2011 13:00:17

Ještě být tebou bych se mrknul, jestli ti do karburátoru nejde málo paliva. Tohle dokáže také potrápit. Stalo se mi to loni, že mi Babetta nastartovala a záhy chcípla a nechtěla jet. A bylo to tou hadičkou od palivového kohoutu do karburátoru, že se ohla natolik, až se zlomila a téměř nepropouštěla benzín do karburátoru. Vizuálně nebylo nic poznat, snad 10x jsem rozebral karbec a čistil ho, nakonec jsem vyzkoušel, jak moc při tom ohnutí teče z hadičky benzín a on skoro vůbec netekl. A bylo to jasné.

Vůbec nevadí, když máš zatím zapojenou jen tu napěťovou cívku, to nemá vliv, když není světelný okruh zapojen. Být tebou, ještě bych raději zkontroloval všechny kablíky, zda jsou dobře utaženy, zda není někde studený spoj.

Dále jsem tady četl, že ti někdo doporučil seřidit předstih. Dle mé zkušenosti je úplně fuk, jak předstih nastavíš pro momentální otestování, rozdíl bude minimální, chytne to stejně vždy, spíš pak při špatném seřízení předstihu nebudeš dosahovat maximálky 45kmh,ale jen 38kmh třeba.

Ještě být tebou bych vzal ohmetr a proměřil odpor indukční cívky a na ostatních místech. Viz sekce elektrika nebo na těch stránkách od Aleše Marka, jak jsem ti posílal. Návodů tam je spousta.

Pak ještě zkusit vyměnit svíčku, zkontrolovat odpor zapalovacího kabelu, popřípadě vyměnit, prostě takhle systematicky všechno vyzkoušet. To není možné, abys nepřišel na to, čím to bylo. Když ti blbne něco v elektrice, tak je svíčka většinou mokrá od benzínu. Když je špatně nastaven karburátor, tak máš svíčku černou od karbonu a je suchá.

Gufera až jako poslední varianta. To bys je musel mít hodně potrhané, aby ti profukovaly tak, aby se to tak projevovalo. Když jsou jen trochu načaté, tak by ti kolísaly otáčky na volnoběh.

Ještě mě napadlo, zda ti karburátor někde nepřisává falešný vzduch. Třeba na tom kolenu. Ono je docela důležité, aby všude bylo těsnění, protože pak to dělá divy, když to přisává navíc vzduch. Vyzkoušej také jet bez plastového víka karburátoru, jestli to nepomůže. Mohl bys mít ucpané nasávání vzduchu.

Pak bych ještě zkusil když tak vyměnit JTZ krabičku a indukční cívku, pokud máš náhradní nebo někoho s Babettou, tak si to půjčit na chvíli a vyzkoušet. Většinou to ale poznáš už z toho, když to proměříš ohmetrem, jak jsem již psal výše.
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno


Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků

cron