Střílení do výfuku a přehřívání.

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Střílení do výfuku a přehřívání.

Příspěvekod UfiYk » pon čer 27, 2011 15:03:58

Ahoj,
Chtěl bych se zeptat dneska jsem sprovoznil konečně svojí Babettu ale pro změnu mi to začalo střílet do výfuku? Co s tím? To bude asi předstih co? A jak se dá přesně nastavit?
A ještě bych se chtěl zeptat co způsobuje přehřívání válce? Díky
UfiYk
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 80
Registrován: čtv bře 24, 2011 20:59:52

Re: Střílení do výfuku a přehřívání.

Příspěvekod Fajn-Tom » pon čer 27, 2011 18:57:04

Střílení do výfuku je chudá směs. Přehřívání válce může být předstihem, špatnou konstrukcí výfuku (protikuželu nebo malý průmer výletové trubičky) a taky chudou směsí
Uživatelský avatar
Fajn-Tom
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1039
Registrován: sob kvě 08, 2010 9:04:35

Re: Střílení do výfuku a přehřívání.

Příspěvekod UfiYk » pon čer 27, 2011 20:24:53

Hale chudá směs se pozná jak? A jak se dá nastavit aby byla botahší??
Už mi to krásně drží volnoběh akorát se to dost hřeje a občas střílí do výfuku. A koukal jsem na svíčku a ta má takovou bílou barvu nevím proč, tryska je 82
Hale prosímtě mohl by jsi mi napsat jakej je rozdíl mezi chudou a bohatou? Díky
UfiYk
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 80
Registrován: čtv bře 24, 2011 20:59:52

Re: Střílení do výfuku a přehřívání.

Příspěvekod Fajn-Tom » pon čer 27, 2011 20:39:13

Chudá znamená že je tam málo benzínu, bohatá naopak. Ideální poměr mezi vzduchem a benzínem je 14,7:1 (pro maximální výkon se asi o 20% obohacuje, ale zvyšuje se tím spotřeba). Bílá svíčka značí chudou směs, takže dej větší trysku, 86-90
Uživatelský avatar
Fajn-Tom
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1039
Registrován: sob kvě 08, 2010 9:04:35

Re: Střílení do výfuku a přehřívání.

Příspěvekod UfiYk » pon čer 27, 2011 20:42:47

Hale teď s tou 82 už je to docela fájn, ale néní to ono. Volnoběh to má krásnej, ale když za to vezmeš a držíš pod plným tak to střílí z výfuku a to bude asi tím předstihem to doladím, a občas se to ještě dusí ale už ne jako předtím, takže mám zkusit tu trysku 86-90 a myslíš že to pak bude ok? Hale a když teda svíčka bude mít tu cihlovou barvu tak je všechno ok a už to nemusím řešit? že ano?
A ještě když je směs chudá tak se to hřeje? jelikož tam jde málo benzínu? Chápu to dobře.? a díky
UfiYk
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 80
Registrován: čtv bře 24, 2011 20:59:52

Re: Střílení do výfuku a přehřívání.

Příspěvekod UfiYk » pon čer 27, 2011 20:43:41

A ještě ten šroub na štelování bohatosti směsy na karbeci, tak když utahuju tak co? a když šroub povoluju tak co?
UfiYk
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 80
Registrován: čtv bře 24, 2011 20:59:52

Re: Střílení do výfuku a přehřívání.

Příspěvekod Angelo » pon čer 27, 2011 20:46:15

Mám ten samý problém na dědový Babettě, akorát mě to střílí do vejfuku, jenom když jí hodně vytočím na stojanu a hřeje se víc než moje, hlavně do kopce. Svíčka je krásně vypálena do cihlova. Předstih jsem lehce zkoušel změnit - trochu jsem hejbnul se statorem po směru hodinových ručiček a nic moc výsledek. Je to tak správně že jo? Po směru hod. ruč. se předstih zmenšuje a protisměru hod. ruč se zvětšuje?
Černá Babetta 210/100, rv.1991, max 55km/h, po výbrusu -> konečně zajeto :)
Ať vám to jezdí!
Uživatelský avatar
Angelo
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 843
Registrován: pát srp 21, 2009 17:15:52
Bydliště: Beroun

Re: Střílení do výfuku a přehřívání.

Příspěvekod UfiYk » pon čer 27, 2011 20:55:14

Malý předstih způsobuje pokles výkonu při vyšších otáčkách motoru. Motor se při akceleraci těžko dostává do vyšších otáček.
Velký předstih zase způsobuje přehřívání motoru a pokles výkonu. Motor je náchylnější ke klepání.

Jestliže byl předsti malý, nosník se natočí proti směru hod. ručiček, jestli byl větší než 1,5 mm tak ve směru hod. ručiček
UfiYk
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 80
Registrován: čtv bře 24, 2011 20:59:52

Re: Střílení do výfuku a přehřívání.

Příspěvekod Angelo » pon čer 27, 2011 21:14:40

Díky. Šroub na bohatost směsi, tím přeci škrtíš vzduch. Když ho utahuješ, tak jde míň vzduchu, ale zase více benzínu a když povoluješ, tak naopak.
Černá Babetta 210/100, rv.1991, max 55km/h, po výbrusu -> konečně zajeto :)
Ať vám to jezdí!
Uživatelský avatar
Angelo
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 843
Registrován: pát srp 21, 2009 17:15:52
Bydliště: Beroun

Re: Střílení do výfuku a přehřívání.

Příspěvekod Fajn-Tom » pon čer 27, 2011 21:40:17

UfiYk píše:Hale teď s tou 82 už je to docela fájn, ale néní to ono. Volnoběh to má krásnej, ale když za to vezmeš a držíš pod plným tak to střílí z výfuku a to bude asi tím předstihem to doladím, a občas se to ještě dusí ale už ne jako předtím, takže mám zkusit tu trysku 86-90 a myslíš že to pak bude ok? Hale a když teda svíčka bude mít tu cihlovou barvu tak je všechno ok a už to nemusím řešit? že ano?
A ještě když je směs chudá tak se to hřeje? jelikož tam jde málo benzínu? Chápu to dobře.? a díky

Pokud to střílí při plným plynu tak je malá hlavní tryska. Chudá směs hoří vyšší teplotou proto se hřeje, taky hoří pomaleji proto střílí do výfuku
Uživatelský avatar
Fajn-Tom
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1039
Registrován: sob kvě 08, 2010 9:04:35

Re: Střílení do výfuku a přehřívání.

Příspěvekod Fajn-Tom » pon čer 27, 2011 21:45:00

UfiYk píše:A ještě ten šroub na štelování bohatosti směsy na karbeci, tak když utahuju tak co? a když šroub povoluju tak co?

je to šroub na štelování bohatosti volnoběžné směsi, pokud je šoupátko otevřeno více jak 1/3 tak si to benzín už nenasává z volnoběžnýho kanálku. Když utahuješ ubíráš vzduch. Ze skušeností co mam s karburátory mikuny, keyhin a dellotro tento šroubek má jen velmi malý vliv na chod motoru
Uživatelský avatar
Fajn-Tom
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1039
Registrován: sob kvě 08, 2010 9:04:35

Re: Střílení do výfuku a přehřívání.

Příspěvekod Fajn-Tom » pon čer 27, 2011 21:47:57

UfiYk píše:Malý předstih způsobuje pokles výkonu při vyšších otáčkách motoru.

Toto je u dvoutaktních motoru s rezonančním výfukem dost diskutabilní
Uživatelský avatar
Fajn-Tom
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1039
Registrován: sob kvě 08, 2010 9:04:35

Re: Střílení do výfuku a přehřívání.

Příspěvekod UfiYk » úte čer 28, 2011 20:11:03

Hale tak to je už divný ne? Dal jsem trysku 92 a pořád je svíčka taková "bílá" hodně světlá. hřeje se to pořád, a střílí to do výfuku taky.
Zejtra zkusím, ještě dát jehlu na 2 zářez od spoda a uvidím
UfiYk
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 80
Registrován: čtv bře 24, 2011 20:59:52

Re: Střílení do výfuku a přehřívání.

Příspěvekod UfiYk » úte čer 28, 2011 20:13:02

A nebo je možné že je v prdeli svíčka
UfiYk
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 80
Registrován: čtv bře 24, 2011 20:59:52


Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků

cron