Karburator z Jawy 555

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Re: Karburator z Jawy 555

Příspěvekod Citr0nik » úte čer 21, 2011 14:01:28

tam su 2 no netreba ..
Citr0nik
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 614
Registrován: ned led 30, 2011 19:14:35

Re: Karburator z Jawy 555

Příspěvekod Pionier201 » pon čer 27, 2011 15:16:46

Skusal som to ide to celkom dobre len nechce drzat volnobeh a je to moc uchlastane viac to zere budem tam muset dat inu trysku.
Uživatelský avatar
Pionier201
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 81
Registrován: pát úno 04, 2011 18:16:27

Re: Karburator z Jawy 555

Příspěvekod Pionier201 » pon čer 27, 2011 17:03:01

Chcem sa este spitat aku tam mat dat trysku je tam asi original 65 a daju sa este kupit v obchode.
Uživatelský avatar
Pionier201
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 81
Registrován: pát úno 04, 2011 18:16:27

Re: Karburator z Jawy 555

Příspěvekod Citr0nik » pon čer 27, 2011 22:30:58

nekto tu pisal .. ze daval ze to prechlastalo ako pises . ze tam dal 63.. ze to neni ono .. a ze z MUSTANGU ? .. alebo z jawy51 ? alebo z necoho .. trisku ze sa davala 61 .. keby si zohnal 61by bolo super .a trisky zozennies aj v obchode ..
Citr0nik
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 614
Registrován: ned led 30, 2011 19:14:35

Re: Karburator z Jawy 555

Příspěvekod Fajn-Tom » pon čer 27, 2011 23:00:48

karburátor z jawy 555 je typ Jikov 2914 Hz a ten má jiný typ trysky než jawa 05,20,21 a i stadion které se dají zaměnit. Pokud si dobře pamatuju tak ta tryska je podobného vzhledu jako tryska z babetty nebo i v karburátorech dellorto, keyhin atd... takže bych změřil průměr závitu a podle toho ji někde koupil
Uživatelský avatar
Fajn-Tom
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1039
Registrován: sob kvě 08, 2010 9:04:35

Re: Karburator z Jawy 555

Příspěvekod Citr0nik » pon čer 27, 2011 23:03:46

Fajn-Tom myslis ze pasuje z jikova do dell-orta ? .. a ak ne tak ako ?? upravit zavit ,? klasicky zavitnikom ? .. ale tym padom ... kerbac .. pojde na dane .. trisky
Citr0nik
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 614
Registrován: ned led 30, 2011 19:14:35

Re: Karburator z Jawy 555

Příspěvekod Fajn-Tom » pon čer 27, 2011 23:23:06

Citr0nik píše:Fajn-Tom myslis ze pasuje z jikova do dell-orta ? .. a ak ne tak ako ?? upravit zavit ,? klasicky zavitnikom ? .. ale tym padom ... kerbac .. pojde na dane .. trisky

jaký jikov myslíš? Jestli ten z babetty tak tam je tryska s menším závitem
Uživatelský avatar
Fajn-Tom
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1039
Registrován: sob kvě 08, 2010 9:04:35

Re: Karburator z Jawy 555

Příspěvekod Citr0nik » pon čer 27, 2011 23:40:08

no ten myslim ako by som to upravil lebo tam je triska 51.. rad by som tam dal 61-63 z jikova kedze pre dellorto vyrabaju iba 51-53-56-58.... a po ruke mam iba z karburatora od babetty .. a pre dellorto nemozem zohnat... :roll:
Citr0nik
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 614
Registrován: ned led 30, 2011 19:14:35

Re: Karburator z Jawy 555

Příspěvekod shakal » stř zář 14, 2011 16:52:38

Já teď testuju karbec j jawy 21, zdá se mě že jde o moc líp do otáček ale problém byl trošku se vzduchovým filtrem. Nejlíp to jelo bez filtru :-) jinak teď tam mám přímé sáni s filtrem s minibiku ale vadí mě ten hrozný řev při přidání plynu :) . Jaký máte filtr na karbu z pionýra a jak je na tom hlučnost? ....jinak jehla je zatím nejlepší na prvním zářezu shora.
shakal
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 101
Registrován: ned čer 05, 2011 18:57:16
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Karburator z Jawy 555

Příspěvekod luk5555 » úte říj 18, 2011 6:46:16

Pasoval by karburátor z B207 na B210? Myslím či nemaju iné vlastnosti a tak...
Babetta 210.100 a 207.500 - moje lásky :-)
luk5555
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 107
Registrován: sob říj 08, 2011 15:47:19
Bydliště: Slovensko-Humenné

Re: Karburator z Jawy 555

Příspěvekod Citr0nik » ned říj 23, 2011 10:46:38

nieee pasuju .. tam samizda ze boli ine trisky .. inak to iste,,
Citr0nik
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 614
Registrován: ned led 30, 2011 19:14:35

Re: Karburator z Jawy 555

Příspěvekod Duro » ned říj 23, 2011 12:29:45

Tiez pouzivam karburátor z jawy 555 typ Jikov 2914 Hz, ale ma problem - je konstrukcne oproti babetackemu krok dozadu - nie je vybaveny volnobeznou komorou a tak tazsie drzi otacky na volnobeh - tie dost lietaju.

Pouzil som ho kompletny bez zmeny trysky, len som vyrobil cele kolienko vcetne zaustenia do valca, aby sa dodrzala svetlost sania. Samozrejme, musel som to kolienko presne upravit, lebo ked nebol karburator vo vodorovnej polohe, zanasalo sviecku a bola bohata zmes, ako tu bolo spomenute. Inac funguje celkom dobre, samozrejme lepsie zrychluje a a dosahuje sa s nim aj vyssia rychlost. A dokonca sa da udrzat aj ta ista spotreba, ked sa prilis casto nevyuzivaju jeho dynamickejsie vlastnosti.

Ma este jednu nevyhodu /aspon pre mna/ - sanie je priame cez droteny filter a teda ma vyssiu hlucnost.
Babetta 207 ... co k tomu dodat ?!
Uživatelský avatar
Duro
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 202
Registrován: pát úno 22, 2008 9:02:58
Bydliště: Ružomberok, SK

Re: Karburator z Jawy 555

Příspěvekod bundes » pon dub 28, 2025 18:20:28

Duro píše:Tiez pouzivam karburátor z jawy 555 typ Jikov 2914 Hz, ale ma problem - je konstrukcne oproti babetackemu krok dozadu - nie je vybaveny volnobeznou komorou a tak tazsie drzi otacky na volnobeh - tie dost lietaju.

Pouzil som ho kompletny bez zmeny trysky, len som vyrobil cele kolienko vcetne zaustenia do valca, aby sa dodrzala svetlost sania. Samozrejme, musel som to kolienko presne upravit, lebo ked nebol karburator vo vodorovnej polohe, zanasalo sviecku a bola bohata zmes, ako tu bolo spomenute. Inac funguje celkom dobre, samozrejme lepsie zrychluje a a dosahuje sa s nim aj vyssia rychlost. A dokonca sa da udrzat aj ta ista spotreba, ked sa prilis casto nevyuzivaju jeho dynamickejsie vlastnosti.

Ma este jednu nevyhodu /aspon pre mna/ - sanie je priame cez droteny filter a teda ma vyssiu hlucnost.


Ahoj, poskytnul bys prosím foto sacího kolínka? Chystám taktéž zástavbu Jikov 2914 do Babetty.
Babetta 225 - Automatická trojspojková převodovka, upside down vidle,... Zkrátka geniální stroj z roku 1993 vyrobený v tehdy motoristicky nejvyspělejší části světa. Kam se hrabou japonci :D
bundes
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 197
Registrován: čtv úno 23, 2012 20:28:39
Bydliště: Hradec Králové

Re: Karburator z Jawy 555

Příspěvekod Azor » čtv kvě 01, 2025 20:14:34

Tento karbes je hodně zastaralý, doporučuju spíš ty Jawa 50/20 až 23. Já jsem na ně přešel u všech svých 6 Babett. Jsou mnohem dokonalejší než ty z 555 a fungují skvěle. Používám v nich převážně trysku 59 ( chce to trochu zkoušet, jaká se hodí nejlíp) a "sportovní" filtr z Aliexpressu. Kolínka se bohužel musí zhotovit nová, osvědčilo se mi otočit karb.skoro o 90 st., takže míří do boku a je k němu lepší přístup. Velká výhoda je v tom, že při výměně/čištění trysky se nemusí nic rozebírat. Podle mě to s nimi chodí lépe než s těmi slavnými DellOrto.
Korupce je nejodpornější způsob parazitování na společnosti.
Uživatelský avatar
Azor
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1039
Registrován: stř led 24, 2007 9:15:09
Bydliště: Domažlicko

Re: Karburator z Jawy 555

Příspěvekod bundes » pát kvě 09, 2025 13:22:13

Azor píše:Tento karbes je hodně zastaralý, doporučuju spíš ty Jawa 50/20 až 23. Já jsem na ně přešel u všech svých 6 Babett. Jsou mnohem dokonalejší než ty z 555 a fungují skvěle. Používám v nich převážně trysku 59 ( chce to trochu zkoušet, jaká se hodí nejlíp) a "sportovní" filtr z Aliexpressu. Kolínka se bohužel musí zhotovit nová, osvědčilo se mi otočit karb.skoro o 90 st., takže míří do boku a je k němu lepší přístup. Velká výhoda je v tom, že při výměně/čištění trysky se nemusí nic rozebírat. Podle mě to s nimi chodí lépe než s těmi slavnými DellOrto.

Ahoj Azore, nakonec jsem se taky pustil do zástavby karburátoru z Jawy 20 (Jikov 2917). Pošleš fotku, jak to tam máš přidělané? A odkaz na filtr? Já hodně modifikoval origo kolínko z pionýra, ale snížil jsem mu tím průřez a celkově mi to teď nejede dobře. Čekám na nové trysky a jehlu. Předem díky.
Babetta 225 - Automatická trojspojková převodovka, upside down vidle,... Zkrátka geniální stroj z roku 1993 vyrobený v tehdy motoristicky nejvyspělejší části světa. Kam se hrabou japonci :D
bundes
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 197
Registrován: čtv úno 23, 2012 20:28:39
Bydliště: Hradec Králové

Předchozí

Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 25 návštevníků