Rady pro GO_Zlomeny zub a jehlovy valecek

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Re: Rady pro GO_Zlomeny zub a jehlovy valecek

Příspěvekod Starec » ned říj 30, 2011 19:30:27

Ja by som na tvojom mieste dal komplet novú predlohovku, lebo takto experimentovať sa fakt neoplatí a môžeš doplatiť na to aj zdravím. Pozri, ak by ti to neblblo, tak by si jazdil v pohode a nenadával a to že si do ojazdenej babči niečo investoval, tak to je samozrejme nie, ale ak ju dáš do pácu, máš zas pár rokov pokoj.
Stiahni si tento plagát, dosť veľký a môžeš ho kľudne zväčšovať. Obrázek
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Re: Rady pro GO_Zlomeny zub a jehlovy valecek

Příspěvekod legendaryboy » ned říj 30, 2011 20:24:32

Dik za obrazek, je ve vyssim rozliseni nez sem kdekliv sehnal ale porad mi nedokaze odpovedet urcite na otazku zdali se vedle bronzovych lozisek davaji ocelove podlozky, z jedne te prednejsi strany je namalovana ale z te druhe strany ne, tak porad nevim. Zkratka by mne zajimalo kam se presne davaji ty ktere krouzky a podlozky, jinak sem z toho nervozni, abych neco nepo.
legendaryboy
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 76
Registrován: pon říj 24, 2011 14:47:33

Re: Rady pro GO_Zlomeny zub a jehlovy valecek

Příspěvekod martin110r » ned říj 30, 2011 21:25:20

legendaryboy píše:Najezdil jsem 150 km a uz jsem do oprav nahazel pres 2600,-, doufam ze babetty maji nizsi provozni naklady?


No ono paradoxne najväčšie náklady urobí opravovanie neopraviteľného. Tam sa snažíš ušetriť a opravuješ voľnobežku a myslíš ako si to opravil a ušetril. Rozdrbe sa a zase ďalľia oprava. A to je len jeden príklad. Takýchto sa nájde určite viac, a nemyslím konkrétne teba.

Za 2600 korun by si mal Babettu po výbruse, s novými ložiskami, guferami, spojkami a konieckoncov aj s novou voľnobežkou. Už by tam nebolo prakticky nič, čo by sa mohlo pokaziť. Takto si plakal že nemáš peniaze, kukal si ako odrbať opravu-výmenu, vrazil si do nej 2600 korun a furt je rozdrbaná a nejakú dobu ešte potrvá až bude bezporuchová.

Hlavne že keď som ti radil od začiatku, aby si voľnobežku vymenil, tak si sa vyjadril že sa opýtaš nejkého odborníka. Prosím. Že sa výmenou valčeka problém nevyrieši, a rozdrbe sa to zase, som čakal. Ovšem že až tak rýchlo, to ma prekvapilo. Ja som ti nechcel radiť zle.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Rady pro GO_Zlomeny zub a jehlovy valecek

Příspěvekod legendaryboy » pon říj 31, 2011 7:51:06

Njn :cry: sem to podcenil. Prislo mi to tak laicky spravne. na moji obhajobu bych rad trochu spiny nakydal na obchodnicka v mototechne ktery mi samotny valecek vubec prodal. Mel mi rict ze samotny valecek neresi pricinu a ze se to muze po par kilometerech s nejvyssi pravdepodobnosti opakovat, ze nikomu to nepomohlo. Pak bych mozna kalkuloval jinak. Prodavajicimu ktery to dokonce opravoval profesionalne, je to ale putna o ma kseft a ty dva dny prace navic. V tech 2600,- je i 900,- za predelani na novou tezkou 2 rychlost. Mne by ale spis zajimalo estli neni mozne treba neco pokazit tema krouzkama nebo tim ze tam dam nejake kolecko obracene orientovane nez by melo byt treba to "hnaci kolo prevodove"? :?: Nebo estli neni neco opotrebovano, poskozeno jinde a to zpusobuje ze se ta volnobezka rozbije. To ze se rozbila poprve ale bude nejpis pricina toho kovoveho ulomku ktery se tam otocenim vzuru nohana dostal.
legendaryboy
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 76
Registrován: pon říj 24, 2011 14:47:33

Re: Rady pro GO_Zlomeny zub a jehlovy valecek

Příspěvekod Starec » pon říj 31, 2011 8:27:27

legendaryboy píše:ale porad mi nedokaze odpovedet urcite na otazku zdali se vedle bronzovych lozisek davaji ocelove podlozky, z jedne te prednejsi strany je namalovana ale z te druhe strany ne, tak porad nevim.

Ak máš na mysli čo je na obrázku, tak tam máš aj odpoveď. Ak by si trocha pohol rozumom, prídeš nato aj sám.

070131.jpg
070131.jpg (28.64 KiB) Zobrazeno 8255 krát


Postup ako ich ukladať je tiež zrejmí z obrázka.

Tu máš ešte jeden plagát motora 210, je tiež celkom dobrý: Obrázek

Študuj a nešpekuluj: http://www.babetta.info/Babetta/viewpage.php?page_id=11
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Re: Rady pro GO_Zlomeny zub a jehlovy valecek

Příspěvekod martin110r » pon říj 31, 2011 9:53:25

Starec: Veľmi pekne zhrnuté poruchy prevodovky a ich opravy. Doslova "kuchárka pre blba". Máš u mňa plus. Kto si to prečíta, ten musí Babettu opraviť aj keby mal v krvi 2 promile.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Rady pro GO_Zlomeny zub a jehlovy valecek

Příspěvekod legendaryboy » pon říj 31, 2011 13:37:31

Vyborne takhle uz to je jasnejsi. Kdyz tak na to koukam tak jsou tam v tech soukolich celkem 2 ocelove podlozky, jedna z jedne strany volnobezkove hridele a ta druha pod "ozubene koleso hnane", ted bych mel dalsi dotaz v odkaze se pise ze selhani soukoli muze byt diky spatnym loziskam zalisovanym ve skrini, zkousel jsem je protacet prstem a u toho nejvetsiho kulickoveho se mi zda ze ponekud zadrhava a nejde uplne plynule, protoze se to tezko definuje a stejne tak vymenuje mozna ze vam natocim radeji video jak se mi toci. Ale to az asi o vikendu az bude cas. Prakticky se nevykla a nevsiml jsem si ze by tam byla praskla kulicka. Zrejme je trochu pridreny valici povrch anebo tam napadaly ulomky z vylamanych zubu a o ty to zadrhava. Doufam ze ten povrch neposkodily. :roll:
legendaryboy
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 76
Registrován: pon říj 24, 2011 14:47:33

Re: Rady pro GO_Zlomeny zub a jehlovy valecek

Příspěvekod legendaryboy » pon říj 31, 2011 14:45:19

dalsi problem: co se stane kdyz tam dam toto kolesko opacne, tedy ukosem zubu dolu? mam dojem ze sem tam to kolo tak dal, pozor nebyl to muj napad nybrz zkuseneho tchana, ktery rekl ze to jinak nejde. Moc to asi nevadi protoze jsem najezdil 40 km dokud se mi volnobezka nerozbila. Proc je tam to podelane zkoseni zubu nikdo nikde nevysvetluje (ani zde: http://www.babetta.info/Babetta/viewpage.php?page_id=11) a navic ani v technickych nakresech neni jasne videt jak tam to kolecko ma bejt orientovane. Muzete mi nekdo dat jasnou a jistou odpoved? kde se to da dohledat? http://www.babetta.info/Babetta/images/ ... vka/10.jpg
Potreboval bych ten plakat v maximalnim praktickem rozliseni, jake je krasne videt v tom vyrezu, ty plakaty uz jsou nejake automaticky komprimovane a je videt prd jak je to kolecko orientovane, nahodit to muzete na http://www.ulozto.cz, dik :roll:
Hlavne mi netvrdte ze na orientaci nezalezi... :lol:
legendaryboy
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 76
Registrován: pon říj 24, 2011 14:47:33

Re: Rady pro GO_Zlomeny zub a jehlovy valecek

Příspěvekod martin110r » pon říj 31, 2011 19:43:48

Čo sa týka plného rozlíšenia obrázku, tak ti ho Starec poslal v príspevku úplne hore. Klikni na adresu http://postimage.org/image/fnsxik6lr/ - to je adresa toho obrázka čo ti poslal Starec. Po kliknutí uvidíš rozložený motor z Babetty. Akurát to zďaleka neni plné rozlíšenie, len náhľad. Klikni ta ten obrázok ešte raz a bude taký veľký, že sa ti nevojde na obrazovku. Myslím že to je môj výtvor, ktorý som zohnal cca pred rokom. Vojde sa na 4 papiere A4 a furt to pekne vidno, bez rozmazania.

EDIT
Dokonca som našiel tú tému, z doby, keď som ten obrázok zverejnil vo veľkom rozlíšení. Som vedel že to tu niekde bude - viď viewtopic.php?f=3&t=1163 .
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Rady pro GO_Zlomeny zub a jehlovy valecek

Příspěvekod Starec » pon říj 31, 2011 22:19:51

Počuj legendaryboy v návode na prevodovku na obrázku čo máš číslice od 1do 3 tak máš popísané pod číslom 3, prečo to koliesko musí byť otočené a čo do neho a kde ide. A prečo úkos? Pozri koľko je tam málo miesta, ak by si koliesko opačne priložil k tomu veľkému ložisku a ségerke čo ti údajne zadrháva. Však nie len kukať, ale aj rozmýšľať treba. To ak by si náhodou menil štartovaciu pružinu, tak nedajbože ti budeme vysvetľovať prečo je na jednom konci zahnutá doprava a na druhom doľava. HA. Toľko špekuluješ až to prešpekuluješ. Aj ti dobre poradíme a ty si ideš za svojím, tak ja končím, radil som dosť. Sme tu nato aby sme pomohli, lenže také detaily ktoré si už môžeš zistiť sám, ako stým plagátom, pošlem ti také rozlíšenie jak sviňa a ty píšeš že tam nevidno detaily, lebo ho nevieš poriadne ani otvoriť. A apoň ja nie som ochotní tu rozpisovať zbytočne, ak ti aj poradím, dokonca upozorním, že s tou prdlohovkou nemusíš dobre dopadnúť, ty aj tak ideš za dákym mechanikom a urobíš to podľa neho. Nech to bude hoc aj 15 r. chalan čo mal motor z Babči rozhodený nespočetne krát, bude o ňom vedieť určite viac ako kde aký automechanik, česť výnimkám. Takže tak, niekedy je menej viac. Neber to v zlom sám si si na vine. Pre poučenie čítaj: http://www.babetta.info/stare1/viewtopic.php?f=56&t=649&sid=ed165b3a1637b09705761805a8160377

Pre martin110r: hej ak sa nemýlim ty si to sem dával, to ako to veľké rozlíšenie a ja som si to uložil v PC, aby som to nemusel stále otvárať na webe.
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Re: Rady pro GO_Zlomeny zub a jehlovy valecek

Příspěvekod legendaryboy » úte lis 01, 2011 8:11:24

Proc kdyz je to tak dulezite dat ukosem nahoru proc to na plakate neni rozkreslene do detailu? To ze to musi kazdy pochopit ze to jinak nejde neni argument, muj tchan zkuseny mechanik co uz neco rozebral a slozil, se nad tim zamyslel a rekl mi ze jinak to tam dat nejde, resp. ze opacne by to mohlo vadit. Takze ja mam svedomi ciste. Z nakresu ktere jsem v danou chvili mel k dispozici a koukam i ted z tech makroplakatu to neni jasne citelne. POdivam se do technicke prirucky estli tam o tom nahodou neni rec, tu sem tehda mel pri ruce, ale slovenstina mi pro rychle nastudovani zrovna nevyhovuje, mohl jsem to prehlidnout. :shock: To ze nekdo na svem webu a obrazkach rika dejte to tam tak nebot opacne to nejde me moc nedojima. Nema tam vubec receno proc to tam musi byt tak. Co muze opacna orientace kolecka zpusobit? Muze znicit volnobezku? Nejhorsi je ze uz si poradne nepamatuju jak jsme to nakonec dali dohromady. Podlozky jsme dali dobre ale s tim koleckem si jsem skoro jisty ze sme ho dali ukosem dolu coz znamena i sedelkem dolu, co je sedelko vysvetlim pozdeji..

Takze prvni co udelam kouknu na tu velkou loziskovou segrovku estli tam este je. :roll: Ale to az o vikendu. Na kolecku zadne odreniny nejsou. navic koukam v kolecku je vyfrezovane sedelko a to by melo zapadout do toho druheho kolecka, a kdyz se to tam tak da tak je ukos dolu. Alespon u meho kolecka. :mrgreen:

Takze v tom odkaze pise:
"následne na výstupnú hriadeľ nasunieme hnacie koliesko s vybratou drážkou smerom nadol k druhému kolečku, tak aby do seba presne zapadli."

Tzn. ze sme to tam dali dobre. Tedy sedelkem na to prvni kolecko, jinak by to tam nesedelo a mohlo sklouznout dostrany.

Pro objasneni:
ukos = ukos zubu,
sedelko = soustredne vysoustruzeny kruhovy zlabek (vybrani) hluboky asi 5 mm z jedne strany kolecka, ktery pasuje na kolecko umistene pod timto koleckem a tim drzi na stejne pozici aniz by mohlo sklouznout do strany mimo osu hridele, protoze na hrideli je umisteno velmi volně, coz by melo neblahy vliv pri nasouvani dalsich dilu unasece nebo unasecoveho bubnu. Rozumime si dobre?

Moje kolecko ma jak ukos tak sedelko na stejnou stranu.
legendaryboy
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 76
Registrován: pon říj 24, 2011 14:47:33

Re: Rady pro GO_Zlomeny zub a jehlovy valecek

Příspěvekod Starec » úte lis 01, 2011 10:23:06

Pozri legendaryboy zbytočne tu kolo toho špekuluješ. Pre bežného majiteľa Babetty úplne stačia dáke informačné nákresy či plagáty, alebo návody nato ak by si to chcel sám opraviť. Stovkám ba tisícom to stačilo a bez problémov si urobili aj komplet GO. Filozofovať prečo je to tak a nie tak, prečo je tam taká podložka a nie iná, to by som už nechal na odborníkov z tejto branže. Ak ti nestačia rady a obrázky ktoré som ti poskytol, je to už na tebe a ak neveríš tak prosím odnes to do špeciálneho servisu (nie k automechanikovi, lebo ten vie prd o Babette) tam ti to odborne so zárukou opravia.

Ešte tak na ozrejmenie: ani jeden odborný servisman nezakvačí zákazníkovi celú technológiu na nos, to by potom už tam nemusel byť, podá iba základné info a na tebe je či si to opravíš sám, alebo to necháš na servis. Zvlášť záručné servisy sa s tebou ani baviť nebudú prečo k tej ktorej poruche dôjde, je to proste interná záležitosť medzi servisom a výrobcom. Poznám to veľmi dobre, nakoľko som roky robil záručný a pozáručný servis výhradne na Babetty a podklady ktoré som mal k dispozícii pre zákazníka a pre seba boli dosť rozlišne.
Príklad, výrez z obrázka motora ktorý som bežne mohol poskytnúť zákazníkovy: Obrázek
A výrez obrázka z technickeho nákresu ktorí som mal iba ja k dispozícii a zákazníka do toho bolo prd: Obrázek

Takže vážení, neodporúčam sa hrať na odborníka ak nemáš na to špeciálne školenie a poklady, aby si vedel prečo je to tak a nie inak, alebo ako sa to niekomu vidí. Ovšem ak áno, zájdi zamnou, ja ťa zaškolím, budeš vedieť aj to o čom nemáš teraz ani potuchy. Ovšem musíš mať poriadne tučnú peňaženku, tak ako keď som absolvoval školenie u výrobcu ja. Ja na tvojom mieste ako majiteľ Babetty, by som bol rád, ak by som dostal za darmo rady ktoré sa tu poskytujú a nie že by som ešte niekomu niečo vytýkal.
Takže tak vážený, buď ti to stačí čo ti poradíme ( ty neposlúchneš) alebo hajde do servisu, iné riešenie niet.
Sorry, ale fakt už k tejto téme nedodám ani Ň, je tu veľa iných ktorím treba pomôcť, ktorých nezaujíma prečo tam nejde podložka, alebo prečo tam je a aký má účel. Proste podľa rady robia a sú radi, že si to dokážu opraviť.

Česť práci.
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Re: Rady pro GO_Zlomeny zub a jehlovy valecek

Příspěvekod legendaryboy » úte lis 01, 2011 10:53:00

Starec to ti mam nejdriv poslat na ucet 2 kila aby s tebou byla rozumna rec? :lol: jak sympaticke...zadarmo ani kure nehrabe ze? :mrgreen: nadruhou stranu takove chovani jako toho zakaznika (pro mechanika babett arogantniho) jsem z vasi strany cekal. Takze me to neprekvapuje. :mrgreen: Radili jste zrejme od zacatku dobre pri slehani volnobezky vymenit celou volnobezku. Jenze neni selhani jako selhani a tak jsem k tomu prisoupil. MOje selhani se nazdalo byt zavineno vybehanou volnobezkou ale tim kovovym ulomkem ktery se tam dostal ze dna vany a zapricil. Takze jsem zauvazoval ze volnobezka nemusi byt tak spatna aby se musela vymenovat. jenze jsem nezkontroloval presnost rozmeru a kvalitu povrchu a podle nekterych poskozeni povrchu ani pouhym okem neni mozne odhalit. Coz jste taky rikali. Takze uznavam chyba na me strane. Este mne napada nemuze to selhani volnobezky prijit kratce po startu, kdy nema olej este tu spravnou teplotu a viskozitu? Vubec netusim jaky olej sme tam dali estli ten 80 nebo 90. Olejum nerozumim. Dali jsme tam nejpis olej do traktoru.
legendaryboy
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 76
Registrován: pon říj 24, 2011 14:47:33

Re: Rady pro GO_Zlomeny zub a jehlovy valecek

Příspěvekod legendaryboy » úte lis 01, 2011 11:41:07

No koncne poradny vykresy, takze pokud nekecaji tak maji byt skutecne tak jak rikaj. Sedlem a vybranim nahoru. Skoda ze ani ti zasvedceni nevi, nebo mozna vi ale neprozradi co muze opacna orientace tady sedlem dolu zpusobit. :?:
legendaryboy
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 76
Registrován: pon říj 24, 2011 14:47:33

Re: Rady pro GO_Zlomeny zub a jehlovy valecek

Příspěvekod legendaryboy » pát lis 04, 2011 9:10:21

Takze jsem mluvil s motomechanikem a moc se nad volnobezkami v babetach nerozplyval. Mozna v tom bylo to ze babetty jen opravuje a uz neprodava teda krom konkurencnich modernich skutru...kazdopadne rikal ze dneska se prakticky volnobezky do babetty vyrabeji v madarsku a ze pry uz nejsou tak odolne jako byvaly. tak jsem zvedavej jak dlouho vydrzi ta moje. teda pokud se driv neznici prasklym valeckem.
Taky mi vysvetlil jak muze dojit k poskozeni ci prasknuti valecku. Rikal vylozene ze za to muze napr. spadly retez ci razy ktere se pres retez prenaseji na volnobezku. Ze spadly retez klidne ukrouti volnobezkovou hridel. Ty razy vznikaji jednoduse tak ze jedes po nerovnem terenu a zrovna v tom momentu ti "pracuje" volnobezka, a ta pracuje jak je znamo estli se nemylim pri prerazovani rychlosti. A nejhorsi je mozna podrazovani kdy se volnobezka na druhy stupen protaci a pri prudkem poklesu rychlosti mopedu jak diky rychlemu snizeni celkove rychlosti tak i razy pres retez se tyto sily mohou secist v jeden moment prave na volnobezce a ta pak jednoho dne nevydrzi.

To by vysvetlovalo proc pry neni dobre spoustet roztocenou babetu ze stojanu, tedy je dobre pockat nebo nejak zadni kolo zastavit, treba brzdou a pak ji sundat ze stojanu a jet. Muzete mi tento fenomen nekdo potvrdit?
legendaryboy
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 76
Registrován: pon říj 24, 2011 14:47:33

PředchozíDalší

Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků