hlava+valec

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

hlava+valec

Příspěvekod luk5555 » pon lis 21, 2011 20:29:43

ahoj,možno sa pýtam blbosť ale pasuje hlava a valec z babetty 210 na 207 ?
Babetta 210.100 a 207.500 - moje lásky :-)
luk5555
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 107
Registrován: sob říj 08, 2011 15:47:19
Bydliště: Slovensko-Humenné

Re: hlava+valec

Příspěvekod Starec » úte lis 22, 2011 1:07:05

Skús a uvidíš. Obrázek
No ale teraz vážne. Pasuje, kľudne to môžeš meniť, len mám dojem že koleno sania a výfuku budeš musieť upraviť. Obrázek
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Re: hlava+valec

Příspěvekod luk5555 » úte lis 22, 2011 12:07:16

Bude mať motor vyšší výkon? a čo sa tým ešte zmení?
Babetta 210.100 a 207.500 - moje lásky :-)
luk5555
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 107
Registrován: sob říj 08, 2011 15:47:19
Bydliště: Slovensko-Humenné

Re: hlava+valec

Příspěvekod Starec » úte lis 22, 2011 13:56:17

Výkon sa síce troška zvýši, ale nie moc, ovšem tam musíš dať karbes z 210, aby malo lepšie sanie, totiž oginál karburátor z 207 má difuzér o priemere 10 mm a 210 má 12 mm.
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Re: hlava+valec

Příspěvekod luk5555 » úte lis 22, 2011 14:08:31

Aha , ale zvýši sa trochu aj rýchlosť ?
Babetta 210.100 a 207.500 - moje lásky :-)
luk5555
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 107
Registrován: sob říj 08, 2011 15:47:19
Bydliště: Slovensko-Humenné

Re: hlava+valec

Příspěvekod Fajn-Tom » úte lis 22, 2011 18:35:58

Starec píše:totiž oginál karburátor z 207 má difuzér o priemere 10 mm a 210 má 12 mm.

Zapoměl jsi dodat že jen první babetty 207 měli 10mm. Aby to někdo nepochopil, že všechny a zbytečně neměnil karburátor
Uživatelský avatar
Fajn-Tom
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1039
Registrován: sob kvě 08, 2010 9:04:35

Re: hlava+valec

Příspěvekod Starec » úte lis 22, 2011 21:11:04

Fajn-Tom píše:Zapoměl jsi dodat že jen první babetty 207 měli 10mm.

Tak za toto tvrdenie by som ruku do ohňa nepoložil. A na dôvažok kde je problém aby si každí difuzér odmeral.
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Re: hlava+valec

Příspěvekod Fajn-Tom » úte lis 22, 2011 21:35:23

Já bych tam tu ruku klidně dal. Nevím přesně od kterýho modelu se montoval Jikov 2912, ale mam doma poslední 207.500 a ta ho má, další babettu co mam je o dva roky starší a taky tam je Jikov 2912. Pak mam první 207, svařený výfuk, jiná přední a zadní vydlice vydlice a na ní je Jikov 2909. V knížce od Durkoviče je to také napsané, že první modely měli Jikov 2909, ale bohužel se tam nepíše od kdy se přešlo na Jikov 2912

a k tomu průměru difůzeru na Jikov 2909, jednou jsem ho měřil a pokud si dobře pamatuju tak byl 9mm, což by odpovídalo i značení karburátoru, ale nejsem si tím jistý. Jestli ten karbec někde najdu tak ho přeměřím
Uživatelský avatar
Fajn-Tom
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1039
Registrován: sob kvě 08, 2010 9:04:35

Re: hlava+valec

Příspěvekod Starec » stř lis 23, 2011 8:40:31

Pozri Fajn-Tom nemienim sa tu s niekym priečiť, nie je to môj štýl, lenže ak niečo viem na 100% tak si za tým budem stáť. Karburátory Jikov 2912 sa objavili prvý krát v roku 1983 a boli súčasťou motora 210, tak nie je možné, aby sa montovali na 207, keďže ich výroba uvedením 210 na trh končila.
Je síce možné, ale nepravdepodobné, že by boli montované súčasne aj na posledné typy 207.500, lenže ako iste vieš Jikov 2909 má aj iný typ sacieho kolienka a uchytenia na valec.
To, že na niektorých 207 je Jikov 2912, stým s tebou súhlasím, ale ako sa tam dostali, to už nechám aby si to zistil sám.
To, že má Jikov 2909 priemer difuzéra 9 mm je možné, ja som to nikdy nemeral, nakoľko som to nepotreboval, ja som opravoval a nie prerábal.
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Re: hlava+valec

Příspěvekod Fajn-Tom » stř lis 23, 2011 20:22:41

Taky se nechci hádat, ale proč se v dílenské příručce k typu 207.300 a 207.500 píše "Kontrola a nastavenie hladiny benzínu u karburátorov JIKOV 2909 a 2912". V knížce od Durkoviče je taky napsáno že babetty 207 používali 2909 a 2912. V katalogu náhradních dílů pro 207.500 je karburátor 2912. V návodu k 207.500 je taky 2912.

K tomu sacímu kolínku, nejsem si jistý, protože už si to moc nepamatuju, ale mě přišlo že na typu 207.100 s karburátorem 2909 je stejný jako na 207.500 s 2912. Protože jsem přehazoval karburátor a říkal jsem si, že bude sací kolínko menšího průměru a nakonec nebylo, takže jsem ho tam nechal. Ale je možný, že už bylo měněný.
Uživatelský avatar
Fajn-Tom
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1039
Registrován: sob kvě 08, 2010 9:04:35

Re: hlava+valec

Příspěvekod Starec » čtv lis 24, 2011 10:17:56

OK. Ovšem Knižka Babetta od Ďurkoviča vyšla v roku 1988 a zaoberá sa jak typom 207 tak jaj 210 a keďže v obehu už boli obidva typy karburátorov tak Durkovič opisuje nastavenie karburátora takto, citujem: "Protože karburátory mopedu Babetta se zásadne konštrukčne nelíši se bude vztahovat na jikov 2912 DC"
Neviem z ktorého roku je dílenská příručka k typu 207.300 a 207.500, ale je možné že sa tam uvádza Jikov 2912 už len preto, že boli už na trhu a ak si niekto tento novší typ namontoval, tak aby sa vedelo, že nastavenie je rovnaké. Uvádza sa tam iba cituje: "Kontrola a nastavenie hladiny benzínu u karburátorov Jikov 2909 a 2912 pre moped Jawa"
lenže nikde sa neuvádza, že sa jedná o typ 207 či 210.
Ja síce dielenskú príručku ani na jeden typ 207 nemám, nepotreboval som ju, ovšem mám katalóg náhradných dielov z roku 1987 pre 207 typy 300.400.500 a tam je uvedený typ karburátora Jikov 2909.
7q.jpg
7q.jpg (201.18 KiB) Zobrazeno 9663 krát

Nakoniec som aj troška pátral či nezistím niečo či sa do posledných typov 207 náhodou nemontovali karburátory Jikov 2912, ale žiadnu zmienku som o tom nenašiel, len zmienku, že Jikov 2912 bol vyvinutý pre nové mopedy Jawa 210, ale v ktorom roku, o tom už zmienka není, tak fakt neviem ako sa potom do 207 dostali. Snáď boli vyvinuté skôr ako sa spustila výroba 210 a mohli ich fakt použiť aj do posledných typov 207, zvlášť čo išli na vývoz.
Takže, tak či tak na tom mne osobne nezáleží a zbytočne sa tu budeme na tom naťahovať. Kto má v 207 Jikov 2912 tak má, kto nie odporúčam ho tam dať, vždy je lepší ako dellorto.
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Re: hlava+valec

Příspěvekod Fajn-Tom » čtv lis 24, 2011 20:34:08

Podle mě se tam ten karburátor dával. Návod k motorce se přece dává při koupi, takže nemůže být napsán třeba rok po uvedení motorky na trh. A to že by do návodu dávali typ karburátoru jen proto, že si ho někdo na motorku namontoval mi příjde i na soudruhy jako velká volovina.
Proč by v dílenské příručce k modelu 207 mělo být u nastavení karburátoru napsáno, že takhle se to dělá u 207 a takhle u 210. Je to přeci příručka k 207, když budu chtít vědět jak se seřizuje hladina u 210, tak si vemu příručku k modelu 210

Tuto diskuzi ukončíme, je to minulost a nic tím nezměníme. Je jedno co tam kdo má, hlavně že to jede :lol:

Dostal jsem se k tomu abych změřil dufůzor na karburátoru 2909. Vstup je 9mm a výstup je kónický od šoupátka 9mm až na 10.5mm výstup. Sací kolínko má asi 11mm
Uživatelský avatar
Fajn-Tom
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1039
Registrován: sob kvě 08, 2010 9:04:35

Re: hlava+valec

Příspěvekod Dejmal » pát lis 25, 2011 1:26:11

Asi blbej dotaz, ale v čem se lišej tyhle dva karbeci? :oops:

Daj se rozeznat na první pohled, nebo jen se šuplerou v ruce a měřenim ?
Nikdy neni tak špatně, aby nemohlo být hůře!!!
Uživatelský avatar
Dejmal
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 161
Registrován: čtv zář 01, 2011 11:48:11
Bydliště: Malenice

Re: hlava+valec

Příspěvekod Starec » pát lis 25, 2011 7:37:44

Obidve sú rovnaké, jak v pohľade tak v účele, len tá diera (difuzér) v prostriedku je rozdielna. Jikov 2909 má 9 mm a Jikov 2912 12 mm a ak máš dobre oči tak 3 mm jednoducho rozoznáš, ak nie tak merať. Najlepšie je vidieť rozdiel ak máš obidva typy vedľa seba.
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková


Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků