Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...
Moderátoři: IGI, milda, DRN
od butan » čtv pro 08, 2011 18:24:17
Dlouho jsem si myslel že nirezistové vložky do válců se používaly jen pro závodní a speciální úpravy. Včera jsem přečetl návod od nějaké vojenské elektrocentrály, výroba v Budějovicích asi před 50-ti lety. a vložky měla z nirezistu. Na pohled to nepoznám, takže mám dotaz na znalce spjaté s výrobou babet. Z čeho jsou originální vložky do válce?
Lubor
-
butan
- Specialista I. třídy...

-
- Příspěvky: 911
- Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
- Bydliště: Praha
od Fajn-Tom » čtv pro 08, 2011 20:29:11
originál je šedá litina, možná že EN-GJL-250 ČSN 42 2425 (z toho mam vložku já), ale jistě to nevím. Vložka z nirezistu jde do babetty udělat, ale pro sériovou to nemá význam.
-

Fajn-Tom
- Zasloužilý uživatel

-
- Příspěvky: 1039
- Registrován: sob kvě 08, 2010 9:04:35
od pdp28 » pon pro 12, 2011 12:35:30
Vložky valcov do Babetty sa odlievali zo sivej liatiny s lupienkovým grafitom.
Podľa DIN je to GG-25.
Tvrdosť v rozsahu 190-225 HB.
-
pdp28
- Ostřílený diskutér...

-
- Příspěvky: 92
- Registrován: čtv čer 02, 2011 12:54:42
od Fajn-Tom » pon pro 12, 2011 18:27:19
pdp28 píše:Vložky valcov do Babetty sa odlievali zo sivej liatiny s lupienkovým grafitom.
Podľa DIN je to GG-25.
Tvrdosť v rozsahu 190-225 HB.
neboli EN-GJL-250, v číselném označení JL 1040. Tak jsem se trefil, to mam radost

-

Fajn-Tom
- Zasloužilý uživatel

-
- Příspěvky: 1039
- Registrován: sob kvě 08, 2010 9:04:35
od PetrT30 » pon pro 12, 2011 20:27:21
a co je tedy nikasil?
-

PetrT30
- Zasloužilý uživatel

-
- Příspěvky: 1186
- Registrován: stř říj 29, 2008 20:21:41
od Fajn-Tom » pon pro 12, 2011 21:14:36
PetrT30 píše:a co je tedy nikasil?
to je povrchová uprava (pokovením) vnitřku většinou hliníkového válce tenkou vrstvou niklokřemíkovým karbidovým povlakem. Nikasil má lepší kluzné vlastnosti a delší životnost než šedá litina nebo nirezist, ale cena nového nikasilu je mnohonásobně višší než holý výbrus
-

Fajn-Tom
- Zasloužilý uživatel

-
- Příspěvky: 1039
- Registrován: sob kvě 08, 2010 9:04:35
od Fajn-Tom » sob pro 17, 2011 13:36:24
když už tu je toto téma, tak neví někdo z jaké slitiny hliníku byli vyráběny kartery a válec?
-

Fajn-Tom
- Zasloužilý uživatel

-
- Příspěvky: 1039
- Registrován: sob kvě 08, 2010 9:04:35
od butan » úte pro 20, 2011 20:32:28
Fajn-Tom píše:to je povrchová uprava (pokovením) vnitřku většinou hliníkového válce tenkou vrstvou niklokřemíkovým karbidovým povlakem. Nikasil má lepší kluzné vlastnosti a delší životnost než šedá litina nebo nirezist, ale cena nového nikasilu je mnohonásobně vyšší než holý výbrus
Nikasil a v levné variantě chrom umožňuje použít v motoru hliníkové válce bez jakékoli vložky. Takový válec je levný, a výborně se chladí. Po prvním zadření je ovšem znehodnocen. U současné zahradní techniky jsou nejčastěji právě hliníkové válce s tvrdochromovým povrchem.
Lubor
-
butan
- Specialista I. třídy...

-
- Příspěvky: 911
- Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
- Bydliště: Praha
Zpět na Motor
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků