Nirezist

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Nirezist

Příspěvekod butan » čtv pro 08, 2011 18:24:17

Dlouho jsem si myslel že nirezistové vložky do válců se používaly jen pro závodní a speciální úpravy. Včera jsem přečetl návod od nějaké vojenské elektrocentrály, výroba v Budějovicích asi před 50-ti lety. a vložky měla z nirezistu. Na pohled to nepoznám, takže mám dotaz na znalce spjaté s výrobou babet. Z čeho jsou originální vložky do válce?
Lubor
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 911
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: Nirezist

Příspěvekod Fajn-Tom » čtv pro 08, 2011 20:29:11

originál je šedá litina, možná že EN-GJL-250 ČSN 42 2425 (z toho mam vložku já), ale jistě to nevím. Vložka z nirezistu jde do babetty udělat, ale pro sériovou to nemá význam.
Uživatelský avatar
Fajn-Tom
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1039
Registrován: sob kvě 08, 2010 9:04:35

Re: Nirezist

Příspěvekod pdp28 » pon pro 12, 2011 12:35:30

Vložky valcov do Babetty sa odlievali zo sivej liatiny s lupienkovým grafitom.
Podľa DIN je to GG-25.
Tvrdosť v rozsahu 190-225 HB.
pdp28
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 92
Registrován: čtv čer 02, 2011 12:54:42

Re: Nirezist

Příspěvekod Fajn-Tom » pon pro 12, 2011 18:27:19

pdp28 píše:Vložky valcov do Babetty sa odlievali zo sivej liatiny s lupienkovým grafitom.
Podľa DIN je to GG-25.
Tvrdosť v rozsahu 190-225 HB.

neboli EN-GJL-250, v číselném označení JL 1040. Tak jsem se trefil, to mam radost :)
Uživatelský avatar
Fajn-Tom
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1039
Registrován: sob kvě 08, 2010 9:04:35

Re: Nirezist

Příspěvekod PetrT30 » pon pro 12, 2011 20:27:21

a co je tedy nikasil?
- B@BeTT@ 210 moje
- B@BeTT@ 207/500 moje =prodaná=
- B@BeTT@ 210 renovace
- B@BeTT@ 207/300 renovace
Uživatelský avatar
PetrT30
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1186
Registrován: stř říj 29, 2008 20:21:41

Re: Nirezist

Příspěvekod Fajn-Tom » pon pro 12, 2011 21:14:36

PetrT30 píše:a co je tedy nikasil?

to je povrchová uprava (pokovením) vnitřku většinou hliníkového válce tenkou vrstvou niklokřemíkovým karbidovým povlakem. Nikasil má lepší kluzné vlastnosti a delší životnost než šedá litina nebo nirezist, ale cena nového nikasilu je mnohonásobně višší než holý výbrus
Uživatelský avatar
Fajn-Tom
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1039
Registrován: sob kvě 08, 2010 9:04:35

Re: Nirezist

Příspěvekod Fajn-Tom » sob pro 17, 2011 13:36:24

když už tu je toto téma, tak neví někdo z jaké slitiny hliníku byli vyráběny kartery a válec?
Uživatelský avatar
Fajn-Tom
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1039
Registrován: sob kvě 08, 2010 9:04:35

Re: Nirezist

Příspěvekod butan » úte pro 20, 2011 20:32:28

Fajn-Tom píše:to je povrchová uprava (pokovením) vnitřku většinou hliníkového válce tenkou vrstvou niklokřemíkovým karbidovým povlakem. Nikasil má lepší kluzné vlastnosti a delší životnost než šedá litina nebo nirezist, ale cena nového nikasilu je mnohonásobně vyšší než holý výbrus

Nikasil a v levné variantě chrom umožňuje použít v motoru hliníkové válce bez jakékoli vložky. Takový válec je levný, a výborně se chladí. Po prvním zadření je ovšem znehodnocen. U současné zahradní techniky jsou nejčastěji právě hliníkové válce s tvrdochromovým povrchem.
Lubor
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 911
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha


Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 6 návštevníků

cron