B 210 a B 225 - rady k uvedení do provozu

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

B 210 a B 225 - rady k uvedení do provozu

Příspěvekod Ivo » stř úno 22, 2012 15:04:12

ahoj lidi, včera jsem dokoupil do své stáje další 2 Babetty - klasiku B 210 a náhodný objev roku B 225 se startovací pákou :-))

a protože mne to začíná s těmi Babettami brát vážně, rozhodl jsem se , že přestanu podporovat jakési servisní mechaniky a začnu zcela vážně s opravami svých strojů sám. Chci jim prostě začít rozumět i jinak než jen dolitím benzínu. A protože jednu B 210 mám zcela jistě zadřenou a ještě ke všemu potřebujem kompletní repasi spojky mám se na čem začít učit - mám její kompletní motor a spojky k dispozici a mohu se nanich učit . Proto vás požádám o doporučení, co bych si měl předem pořídit kromě běžného nářadí a velkého kladiva ( kdyby to nešlo :-)) Naštěstí od miinulého roku už jsem z městského bytu pryč - a mám tedy možnost rozdělný motor klidně nechat ležet na ponku i 2 týdny a po uklidnění se k němu vracet :-)

Takže pánové poraďte , bez čeho se při generálce motoru a spojek pro B 210 neobejdu ( kniha, schéma, plánek) a případně, které díly mohu při generálce nechat i částečně opotřebené ( tedy původní) a které naopak musím bezpodmínečně vyměnit. Babettu si chci opravit pořádně a pro sebe a nějaké peníze ještě mám :-))Jo a ještě požádám o doporučení co jsou a co nejsou kvalitní díly pro opravu, nepotřebuji ztrácet čas s levnými náhradami - díky

P.S. Zcela jistě bych tady několik informací našel na foru, ale předpokládám, že toto téma může časem zase posloužit všem, takže to berme jako nové totální téma, které potřebuje časem každý, kdo si bude chtít Babettu opravit pro sebe :-)
Naposledy upravil Ivo dne sob bře 03, 2012 18:25:56, celkově upraveno 2
Stručně - B 207 + 2x B210 + B 225 (1982,1985,1989,1990) a z aut jedině Honda :-)
Uživatelský avatar
Ivo
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 200
Registrován: sob črc 31, 2010 8:58:32
Bydliště: Ostrava + Hlučín

Re: GO motoru B 210

Příspěvekod Starec » čtv úno 23, 2012 13:19:27

Už toho tu je o GO dosť popísané, lenže to nie je všetko v jednom, tak kto potrebuje tak si nájde, trocha aj hľadať treba, no nie.
Pre začiatok ti odporúčam preštudovať niečo o spojkách a prevodovke. Tak Obrázek http://www.babetta.info/Babetta/viewpage.php?page_id=10 a http://www.babetta.info/Babetta/viewpage.php?page_id=11
Pri GO je veľmi dôležité trikrát kontolovať a potom Obrázek
Dáke linky ti hodím aj na suk. poštu.
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Re: GO motoru B 210

Příspěvekod Ivo » čtv úno 23, 2012 15:16:24

Starec mooc díky za SZ a informace - to je pomoc ! už jsem Ti odepsal přes SZ - ještě jednou dík !

ahoj Ivo :-))
Stručně - B 207 + 2x B210 + B 225 (1982,1985,1989,1990) a z aut jedině Honda :-)
Uživatelský avatar
Ivo
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 200
Registrován: sob črc 31, 2010 8:58:32
Bydliště: Ostrava + Hlučín

Re: GO motoru B 210

Příspěvekod colcino » ned úno 26, 2012 12:14:07

Parádní články :) škoda že jich je tak málo :)
colcino
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 453
Registrován: pon srp 15, 2011 20:31:31

Re: GO motoru B 210

Příspěvekod Ivo » sob bře 03, 2012 18:23:49

tak jsem důsledně poslechl radu od Starca - vďaka :-)) a vyměnil gufera u spojek a všechny díly a řemen pečlivě odmastil benzínem a že bylo co odmašťovat !!! Ty řemeny se leskly kompletně od oleje, spojky jen řinčely a motor točil jak divý, ale nejelo to ......za 2 hoďky, jsem obě Babetty rozjel a jedou solidně těch 35 - 40, přeřazují a pomalu se zaběhávají pod novými váhami nových páničků :-)) ( 98 + 105 kg !!!)

Jako hodně důležitou informaci musím napsat, že když jsem viděl, jak zaolejované jsou obě spojky každé Babetty, tak jsem nejdříve odšrouboval kontrolní šroubky olejové náplně převodovek a nechal vypustit přebytečný olej, včetně toho, že jsem ještě nahýbal obě Babetty pod uhlem cca 45 stupňů a veškerý přebytečný olej vypustil. Pak vše důkladně očistil a odmastil benzínem a po výměně gufer, celé spojky poskládal .... a pak ten slastný zvuk startu, chvíli zahřát a hurá lenoši na trasu :-))

P.S. zítra se chystám na oba výfuky - čištění, zkrácení
Naposledy upravil Ivo dne sob bře 03, 2012 19:50:28, celkově upraveno 1
Stručně - B 207 + 2x B210 + B 225 (1982,1985,1989,1990) a z aut jedině Honda :-)
Uživatelský avatar
Ivo
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 200
Registrován: sob črc 31, 2010 8:58:32
Bydliště: Ostrava + Hlučín

Re: B 210 a B 225 - rady k uvedení do provozu

Příspěvekod marty207 » sob bře 03, 2012 18:42:03

je pekné, že sa ti to takto podarilo rozbehať :)
Babetta 207.500, červeno-čierna
Babetta 215.021 (prerobená na 225, nakopávačka), r.v.: 1990, tmavá zelená
Uživatelský avatar
marty207
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 81
Registrován: úte lis 29, 2011 20:28:07
Bydliště: Košice, Slovensko

Re: B 210 a B 225 - rady k uvedení do provozu

Příspěvekod Starec » sob bře 03, 2012 23:22:59

Tak a máme tu spamera, však Ivo. To isté si napísal aj inde a ja som tam doplniel "upraviť kolená výfikov" a bolo to zbytočné, lebo v spame si ma predbehol.
Dám ťa Obrázek
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Re: B 210 a B 225 - rady k uvedení do provozu

Příspěvekod Ivo » ned bře 04, 2012 9:59:07

no jo no :-)) ono se to někdy těžko odděluje, budu víc přemýšlet a méně psát :-)
Stručně - B 207 + 2x B210 + B 225 (1982,1985,1989,1990) a z aut jedině Honda :-)
Uživatelský avatar
Ivo
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 200
Registrován: sob črc 31, 2010 8:58:32
Bydliště: Ostrava + Hlučín


Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků