Špatný tah motoru

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Špatný tah motoru

Příspěvekod Filip » sob zář 22, 2012 18:43:45

Dobrý den,

chci se zeptat, čím by to mohlo být, že motor v nízkých otáčkách netáhne. Na jedničku se to rozjede celkém dobře, ale asi při 15-17km/h to dost ''potáhne'', pak ale po přeřazení na dvojku je mrtvo a až po dosažení rychlosti 32-33km/h opět prudce zrychlí.

Vím, že max točivý moment je až při 4200 ot., ale kdysi tam nebyla tak velká výkonová díra. Myslel jsem si, že to bude pístníma kroužkama, protože jsem tam měl před tím o 0.25mm menší, a po výměně za správné to jede líp, avšak ta výkonová díra zůstavá stejná. Měřil jsem taky elektriku. Všechno bylo v normě, akorát mezi 1 a I jsem naměřil jen 16 Ohm.
Babetta 210 (rv. 1984)
Filip
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 45
Registrován: úte črc 12, 2011 20:37:54
Bydliště: Třinec

Re: Špatný tah motoru

Příspěvekod bundes » sob zář 22, 2012 20:41:53

Nemáš skrácený koleno nebo změněnej převod?
Babetta 225 - Automatická trojspojková převodovka, upside down vidle,... Zkrátka geniální stroj z roku 1993 vyrobený v tehdy motoristicky nejvyspělejší části světa. Kam se hrabou japonci :D
bundes
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 195
Registrován: čtv úno 23, 2012 20:28:39
Bydliště: Hradec Králové

Re: Špatný tah motoru

Příspěvekod Filip » sob zář 22, 2012 21:11:08

Zkrácené koleno mám, převod 14/51.
Babetta 210 (rv. 1984)
Filip
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 45
Registrován: úte črc 12, 2011 20:37:54
Bydliště: Třinec

Re: Špatný tah motoru

Příspěvekod ridchey » ned zář 23, 2012 10:14:11

napred vyzkousej dat hnaci pastorek 13z
nez se zajedou ty nove krouzky a dej vedet jak tahne...
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: Špatný tah motoru

Příspěvekod vengeroff » stř zář 26, 2012 14:54:55

Mne sa to stávalo dôsledkom blbého kondenzátora v Tyrystore. Pri nízkych otáčkach neťahá a voľnobeh sa nedá nastaviť na najnižšie otáčky. Aspoň u mňa to tak bolo. Keď je dobrý kondenzátor, tak prúd prejde ľahšie a iskra je silnejšia, ale keď je zlý, tak iskra je slabá a preto potrebuje vyššie otáčky, aby spravil takú iskru ako pri nízkych otáčkach s dobrým kondenzátorom. Ale pred tým skús ešte zohnať nejakého babettára z okolia a skúste vymeniť z jeho bety do tvojej čo sa bude dať, aby ste prišli na problém... Zatiaľ tak :roll:
Uživatelský avatar
vengeroff
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 236
Registrován: stř srp 04, 2010 13:50:59
Bydliště: Prešov

Re: Špatný tah motoru

Příspěvekod Filip » sob zář 29, 2012 19:54:03

Dneska jsem se na to díval. Od výměny kroužků najeto kolem 100km. Nejprve jsem zkusil vyměnit neupravené koleno výfuku, rozdíl v nízkých otáčkách byl téměř neznatelný. Pak přišel na řadu tyristor. Taky jsem si myslel, že to bude tím, jelikož byl prasklý, ale po výměně za téměř nový nebyl žádný rozdíl. Potom jsem ještě přehodil pastorek 12z(13z nebyl po ruce) a teď to zrychluje dobře už od spodu(ale zase při 40 už motor docela dost točí).
Pořád si ale myslím, že příčina bude ještě někde jinde.
Babetta 210 (rv. 1984)
Filip
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 45
Registrován: úte črc 12, 2011 20:37:54
Bydliště: Třinec

Re: Špatný tah motoru

Příspěvekod kolos » sob zář 29, 2012 20:03:24

Já mám zkušenost takovou, že nové kroužky ve starém nevybrušovaném válci, potřebují k pořádnému sednutí víc než 500km. Tak bych tomu dal ještě čas, jestli se to později nezlepší.
Babetta 210, Simson S51, Jawa 50/20, Yamaha XJR 1300, Citroen Xantia 2.0 HDi
kolos
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 488
Registrován: úte lis 08, 2011 22:42:46
Bydliště: Orlová

Re: Špatný tah motoru

Příspěvekod bundes » sob zář 29, 2012 20:35:29

Zaprvé máš nezajeté kroužky, za druhé jsi skombinoval skrácené koleno a ztížený převod. Počkal bych a až po zajetí bych to řešil....
Babetta 225 - Automatická trojspojková převodovka, upside down vidle,... Zkrátka geniální stroj z roku 1993 vyrobený v tehdy motoristicky nejvyspělejší části světa. Kam se hrabou japonci :D
bundes
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 195
Registrován: čtv úno 23, 2012 20:28:39
Bydliště: Hradec Králové

Re: Špatný tah motoru

Příspěvekod Filip » ned črc 07, 2013 18:44:21

Zdravím všechny,
na Babettě jsem najel už něco přes 1500km od výměny pístních kroužků, ale problém se špatným tahem přetrvává.

Včera jsem s tím trochu laboroval, na trase přes 60km jsem zkoušel točit šroubkem bohatosti směsi, pak jsem taky zkoušel po kousíčkách posouvat stator, vždy to přineslo nějakou změnu, ale výsledek pořád není dobrý. Nejlépe to jede, když je šroub bohatosti povolený o necelou 1/4 otáčky. Při takovém nastavení je ale svíčka černá a zanáší se výfuk. Taky jsem zaznamenal, že z kopce při puštěném plynu motor vynechává. Myslím, že to bude mít taky souvislost(stejnou příčinu) s tím špatným tahem.

Jinak karburátor byl celý rozmontovaný, všechno jsem pročistil a vyměnil těsnění, jehla na druhém zářezu, sání čisté.
Napadá mě už jenom, že to fouká pod hlavou, anebo špatné gufera na klice. Když jsem měl dole rozběhovou spojku, tak byl karter kolem gufera špinavý od oleje, na straně altenátoru jsem se ještě nedíval. Ty gufera jsou sice měněna před rokem a půl, ale při kvalitě dnešních dílů bych se ničemu nedivil.
Babetta 210 (rv. 1984)
Filip
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 45
Registrován: úte črc 12, 2011 20:37:54
Bydliště: Třinec

Re: Špatný tah motoru

Příspěvekod banjoales » čtv črc 25, 2013 7:21:24

Ahoj všem!
Moc se omlouvám - vím, je tady asi tisíc dotazů typu babetta nejede. Pečlivě jsem pročetl celé fórum, ale na můj problém jsem nenarazil.

Babetku 210 našlápnu napoprvé. Volnoběh drží krásně. Chci se rozjet, motor se sice snaží do otáček, ale jakoby ztratil 2/3 výkonu. Rozjede se neskutečně líně. Detonace ve válci traktoroidní, laicky bych řekl, že zapálí až každou třetí otáčku (muzikantsky každou šestou dobu). Bejt to wartburg, tak bych řekl, že jede jen na jeden válec - stejnej výkon, stejnej zvuk. Nejzvláštnější na tom je, že zcela náhodně a nezávisle na čemkoli se to najednou chytne a babeta vyrazí dív z ní neslítnu. Po chvilce se zase vrátí k módu traktor.
Pokud je na stojanu a dám 3/4 plynu, roztočí se, ale ve vysokých otáčkách, ne zdaleka v těch stropních, vynechá, otáčky lehce klesnou, chytí, zvýší se a opět vynechá, klesnou, a tak pořád dokola. Ve fázi, když se chytí, je schopná se roztrhnout, do jakých otáček vyletí.

V motorech se poměrně vyznám, jsem technický typ, s babetou jsem sžit už 20 let, prošli jsme běžnými závadami jako gufera, ložiska, spojky, neřadí, řadí furt, chcípá... všechno jsme vyřešili, takže o ní něco vím.
Včera jsem celý den laboroval co s tím a na nic jsem nepřišel. Karbec celý venku, vyčištěný, hladina v komoře OK, seštelován, výfuk čistý, výměna svíčky, kabelu ke svíčce, fajfky, kontrola drátů k cívce, tyristoru... myslíte si, že by za to mohl ten tyristor? Může dělat takové věci, nebo je-li rozbitý, nejede vůbec? Jiskru hází pěknou, je-li svíčka venku tak i pravidelnou... v karburaci bych už asi závadu nehledal, nevím, zda by karbec dokázal chvíli jet a chvíli ne-e...

Takhle hnusně mě ještě žádnej stroj nedostal.... na všechno jsem vždycky přišel... Za případné rady díky!
banjoales
Začátečník...
 
Příspěvky: 7
Registrován: stř zář 12, 2012 10:54:11

Re: Špatný tah motoru

Příspěvekod Pat » čtv črc 25, 2013 7:27:50

Filip: jestli jsi mel na strane spojek olej tak ty gufera urcite vymen, tech par korun te nezabije a budes mit jistotu. Nekteri meni gufera pravidelne na novou sezonu (jistota). Vyzkousej a uvidis jestli se to zlepsilo.

banjoales: chyba bude v elektrice nebo nejaky spatny sani (gufero), zkus klidne jeste dalsi svicku, mohl jsi narazit na spatnej kus (dobry zkusenosti mam se svickama NGK, kvalitni a dobre pali, pekne se s nima startuje), tyristorem by to samozrejme byt mohlo, takze klidne jeste vyzkousej tohle a pak poreferuj
Uživatelský avatar
Pat
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1338
Registrován: stř zář 12, 2012 18:58:56
Bydliště: Brno

Re: Špatný tah motoru

Příspěvekod ridchey » čtv črc 25, 2013 8:16:10

banjoales: jeste prohlidni sani,me se loni zbortil ten ridky molitanovy filtrik,co tam byl od vyroby a pricpal saci otvor do ramu, razem se to chvilema chovalo jako popisujes- jinak svoje muze dela i svicka jak pise Pat, je dobre dat min N17C nebo i teplejsi pokud nejezdis kopce, rada N15 je uz moc studena, ja ted jezdim Denso W20FS-U, jak se motor zahreje po chvilce jizdy tarokovani mizi, objevuje se jen na nekvalitni silnici nebo kostkach kdy to drnca, takze predpokladam budu muset jeste pretryskovat-misto 63 trysky dat 62,pripadne jeste upravit hladinu v karbecu.
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: Špatný tah motoru

Příspěvekod banjoales » pon črc 29, 2013 13:06:08

Díky. Sání prohlédnuto, vyzkoušeno i bez něj ale ouplně stejné. Příští týden zkusím svíčku z jiného vrhu a poreferuji.
banjoales
Začátečník...
 
Příspěvky: 7
Registrován: stř zář 12, 2012 10:54:11

Re: Špatný tah motoru

Příspěvekod banjoales » pát srp 09, 2013 7:04:58

Zdarec!
Včera jsem propadl zoufalství. Nová svíčka vůbec nepomohla. Znova, asi po desáté a následné po jedenácté, dvanácté, jsem vyndal karbec, znova pošteloval hladinu benzínu, tedy jednou jsem jí zvýšil a podruhé zase snížil než je předepsáno s tím, že zjistím, zda se chová jinak. Chovalo se to stále stejně. Vyndal, pročistil trysky, sundal celý výfuk, jak s ním, tak bez něj se to chová stále stejně. Na gufera bych to netypoval, jednak tam nejsou moc dlouho a hlavně - již jednou jsem je měl skoro na cáry a chovalo se to zcela jinak - volnoběh nedržel ani náhodou, ale jelo to mnohem lépe než s touto záhadnou závadou. Tady volnoběh drží nádherně, ale po přidání plynu se nedusí, snaží, ale skoro se nerozjede. Občas se stane, že po ubrání plynu a opětovném přidání se jakoby chytne, slušně rozjede ale těsně před dvacítkou, před přeřazením opět umře a netáhne ani po zastavení. Mechanická závada v převodovce také není.
Postavím-li jí na stojan a přidám plyn, motor se roztočí, vyjede do slušných otáček a v nich pak klasicky vynechává.
Nevím, kde hledat dál, tyristor kupovat zatím nechci, dokud si nebudu téměř jist, zda je závada tam. To samý s cívkou.
Navíc mi to na elektriku úplně neukazuje, přendal jsem i jehlu v karbecu o drážku blíže k bohatší směsi (druhá odspoda) a náhod, že se to chytlo, stouplo. Ale beztak to nejelo. Napadají mě takový zrůdnosti jako propálený píst nebo spečené kroužky, ale jezdím bez úprav s tím co se má a tak by nebyl důvod píst propálit. Navíc mě nejvíc mate to, že se to čas od času chytí, ale vydrží do dosažení zmíněné rychlosti - tedy spíše otáček.
Babča začala zlobit minulý rok během pohodového výletu. Začala cukat čím dál víc. Teď už se se mnou ani nerozjede. Najeto 17 tisíc, před deseti tisíci byla generálka včetně výbrusu.
Nevíte, prosím, někdo o nějakém odborníkovi v okolí Příbrami, Sedlčan či Prahy? Díky!
banjoales
Začátečník...
 
Příspěvky: 7
Registrován: stř zář 12, 2012 10:54:11

Re: Špatný tah motoru

Příspěvekod banjoales » pát srp 09, 2013 7:08:09

Jo a benzín z nádrže přes filtr teče dostatečně a stejně dostatečně teče i kolem jehly do plovákové komory.
banjoales
Začátečník...
 
Příspěvky: 7
Registrován: stř zář 12, 2012 10:54:11

Další

Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 17 návštevníků