Ve vyšších otáčkách nemá výkon, nepřeřadí

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Re: Ve vyšších otáčkách nemá výkon, nepřeřadí

Příspěvekod colcino » úte led 08, 2013 0:28:01

U mojí závodní minibike taky 50 ccm mě servisní mechanik řekl že aby mechanizmy nezatuhly a byl motor celkově v cajku tak mám nechat minibike nechat půl hoďky na volnoběh. Za tu dobu se motor řádně promaže, protáhne a uvolní a taky vypálí i nečistoty a voda která se tam usadila- a to tam jsou asi 100% lepší filtry, oleje než na babettě. Tam nevyměníte převoďák po 10 mHod a převodovka to začne dávat svým zvukem dost najevo.
colcino
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 453
Registrován: pon srp 15, 2011 20:31:31

Re: Ve vyšších otáčkách nemá výkon, nepřeřadí

Příspěvekod pdp28 » úte led 08, 2013 14:25:27

Závodný minibike zahrievať na voľnobehu hodinu? Ja by som hneď vymenil tzv. mechanika. Chodím po pretekoch a skúsenosti jednoznačne hovoria, že vodou chladené dvojtaktné motory sa zahrejjú tzv. vrkaním plynom asi do 1/2 max. otáčok motora na 50 stupňov a ide sa na trať. Nie je nič horšie pre závodný motor ako dlhodobý chod na voľnobehu.
pdp28
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 92
Registrován: čtv čer 02, 2011 12:54:42

Re: Ve vyšších otáčkách nemá výkon, nepřeřadí

Příspěvekod ridchey » úte led 08, 2013 14:46:08

to o tom predehrivani na volnobeh jsou uz jen davno prekonane myty.....
ma se proste sednout a jet, samozreme ze to nehonit do plnych,ale normalnim provozem se stroj zahreje nejlip
je to i odzkouseno nutnosti udelat malou generalku v zime - dojizdel jsem asi 4km do prace do PV (vysypane lozisko kliky a dobombirovany pist...valec nastesti vydrzel....tak vymenen pist,krouzky atd...)
to probrknuti jen na chvilku je fakt k nicemu (snad jen ze se obmeni trochu benzin v karbecu,coz je vicemene taky k nicemu-pokud clovek tankuje kvalitni benzin.
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: Ve vyšších otáčkách nemá výkon, nepřeřadí

Příspěvekod colcino » úte led 08, 2013 21:58:27

Já ale nemluvil ani o hodině, ani o vodním chlazení. Jde třeba o to když měsíc minibike stojí v garáži přes zimu. A věřte že o sou tak kvalitní motory že je při dobrém mazání půl hodiny nemůže volnoběh rozhodit. A navíc- tam nestojí jako olej do babetty 60 Kč za M2T ale používá se plná syntetika pro vysokorychlostní závodní minibike a tam máte litr kolem 300,- a to nemluvím o oleji do převodovky. Půl hodinky nechat vrnět- má to asi kolem 800 otáček a v zimě při 2°C je motor teplý asi tak na 70-80 měřeno dle sondy.
colcino
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 453
Registrován: pon srp 15, 2011 20:31:31

Re: Ve vyšších otáčkách nemá výkon, nepřeřadí

Příspěvekod BabettakPV » úte led 08, 2013 22:58:40

Trochu mi možná uniká, proč se na babettím fóru, bavíme o tom, jaký má motor a vlastnosti nějaký minibike. Myslím že motory jsou určitě nesrovnatelné. Já jen řekl, že občas babču nakopnu z dlouhé chvíle. Myslel jsem občas jako třeba jednou za 3 dny.
Jawa Babetta 210
Uživatelský avatar
BabettakPV
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 79
Registrován: ned pro 02, 2012 23:10:23

Re: Ve vyšších otáčkách nemá výkon, nepřeřadí

Příspěvekod bohuš » stř led 09, 2013 10:15:02

Já jelikož nemám vyhřívanou garáž,tak Babettu také třeba jednou za týden nastartuju a nechám běžet od 5-10 minut.Je na tom něco špatně? V nádrži aspoň nestihne olej spadnout na dno. A můžu říct,že chytá na brnknutí,ani ne půl otáčky. A co pořád řešíte rychlost u babetty? Je konstrukčně určena do 40km/hod.,tak nechápu,jak se pořád někdo z toho snaží vyždímat 60a víc!! Pak se diví,že hoří žárovky a odchází na motoru kde co.Proto nechápu,když chce někdo jezdit rychleji,tak proč si kupuje babettu.
bohuš
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 53
Registrován: pon úno 20, 2012 16:49:25

Re: Ve vyšších otáčkách nemá výkon, nepřeřadí

Příspěvekod patrikwanke » stř led 09, 2013 16:16:28

No kéž by 40km/h.. já na tu jedničku nejedu ani 20 km/h. Snad mi Vaše rady pomůžou. Až bude lepší počasí tak napíšu jak to dopadlo.
patrikwanke
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 14
Registrován: sob led 05, 2013 22:48:14

Re: Ve vyšších otáčkách nemá výkon, nepřeřadí

Příspěvekod BabettakPV » stř led 09, 2013 16:39:18

patrikwanke píše:No kéž by 40km/h.. já na tu jedničku nejedu ani 20 km/h. Snad mi Vaše rady pomůžou. Až bude lepší počasí tak napíšu jak to dopadlo.

Můžu se zeptat odkud jsi? že bychom případně laborovali spolu :)
Jawa Babetta 210
Uživatelský avatar
BabettakPV
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 79
Registrován: ned pro 02, 2012 23:10:23

Re: Ve vyšších otáčkách nemá výkon, nepřeřadí

Příspěvekod patrikwanke » stř led 09, 2013 16:48:01

Jsem z Velkých Hoštic. Je to 5 km od Opavy.
patrikwanke
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 14
Registrován: sob led 05, 2013 22:48:14

Re: Ve vyšších otáčkách nemá výkon, nepřeřadí

Příspěvekod DRN » čtv led 10, 2013 14:12:26

startovat zbuhdarma proc?
motor ma za studena brutalni miru opotrebeni, krom toho v nem muze kondenzovat voda
zadne pozitiva startovani v zime nevidim
DRN
Mladší globální moderátor
Mladší globální moderátor
 
Příspěvky: 203
Registrován: ned bře 01, 2009 13:12:07

Re: Ve vyšších otáčkách nemá výkon, nepřeřadí

Příspěvekod colcino » čtv led 10, 2013 17:27:26

S tím nemůžu souhlasit. Musíš aspoň trošku provalit karburátor. Totéž platí i o guferech a vůbec o celém motoru. Žádnému motoru nesvědčí dlouho stát na prachu jen tak. Pokud máte na karburátoru odkalovací ventil- prosím ale jinak ne. Přál bych vidět každému ty sračky od oleje když rozděláte babettu která dlouho stála.
colcino
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 453
Registrován: pon srp 15, 2011 20:31:31

Re: Ve vyšších otáčkách nemá výkon, nepřeřadí

Příspěvekod DRN » čtv led 10, 2013 19:25:27

když odstavuju na dýl, vyjedu co mám v plovákovce
jinak by me zajimalo cemu u gufer vadi stani?
DRN
Mladší globální moderátor
Mladší globální moderátor
 
Příspěvky: 203
Registrován: ned bře 01, 2009 13:12:07

Re: Ve vyšších otáčkách nemá výkon, nepřeřadí

Příspěvekod colcino » pát led 11, 2013 0:54:54

Řeknu to takhle- dej gufera na dva měsíce na vzduch jen tak na suchu a zjistíš že tak nějak už nemá ty vlastnosti. Proto se gufera doporučují na delší dobu stříknout olejem a dát například do sáčku pokud je chceme skladovat. Proč by vám asi tak diskutéři zde jinak radili měnit gufera u babetty která delší dobu stála? Je to dohromady položka asi za 20 Kč na kliku, proto si je preventivně jednou za rok vyměním- trvá mě to asi půl hoďky ale nemusím pak laborovat 2 hodiny když nejede- vím pak že gufera jsou OK. Jinak-toto je jedna z X věcí které když dobře nefungujou nadělá pěknou paseku- špatná komprese, oleje na spojkách, ložiska, spotřeba, výkon.....

Jinak- pokud vyjedete co je v plovákové komoře- to je dobře. U mě se prostě motor v celém roce protočí aspoň 4X za týden. Buď objedu vesnici, nebo si dám přes léto delší výlet. Přes zimu tak 2-3 kiláčky někdy i víc a pak domů.
colcino
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 453
Registrován: pon srp 15, 2011 20:31:31

Re: Ve vyšších otáčkách nemá výkon, nepřeřadí

Příspěvekod DRN » pát led 11, 2013 8:52:19

colcino píše:Řeknu to takhle- dej gufera na dva měsíce na vzduch jen tak na suchu a zjistíš že tak nějak už nemá ty vlastnosti. Proto se gufera doporučují na delší dobu stříknout olejem a dát například do sáčku pokud je chceme skladovat. Proč by vám asi tak diskutéři zde jinak radili měnit gufera u babetty která delší dobu stála? Je to dohromady položka asi za 20 Kč na kliku, proto si je preventivně jednou za rok vyměním- trvá mě to asi půl hoďky ale nemusím pak laborovat 2 hodiny když nejede- vím pak že gufera jsou OK. Jinak-toto je jedna z X věcí které když dobře nefungujou nadělá pěknou paseku- špatná komprese, oleje na spojkách, ložiska, spotřeba, výkon.....

Jinak- pokud vyjedete co je v plovákové komoře- to je dobře. U mě se prostě motor v celém roce protočí aspoň 4X za týden. Buď objedu vesnici, nebo si dám přes léto delší výlet. Přes zimu tak 2-3 kiláčky někdy i víc a pak domů.

mi neřikej že tu někdo radí měnit gufera po zimním stání?
jinak o skladování ti tady toho muzu napsat spoustu, jsem prodejce, ale nic o napouštění olejem tam opravdu nebude
jinak ti muzu rict ze k nám chodej veteránisti a sám pár mám a už jsem udělal, tak vím jak vypadá gufero na stroji kterej stál třeba 20 a víc let

ale nemá cenu se o tom dohadovat, je to každýho stroj (projet no dobře, to se alespon prohreje, ale přijít, nakopnout, nechat chvilku klapat a pak vypnout o tom se bavím že je k ničemi a spíš ke škodě)
DRN
Mladší globální moderátor
Mladší globální moderátor
 
Příspěvky: 203
Registrován: ned bře 01, 2009 13:12:07

Re: Ve vyšších otáčkách nemá výkon, nepřeřadí

Příspěvekod ridchey » pát led 11, 2013 10:21:01

DRN ma recht, dlouhe stani delky kolem pul roku pres zimni obdobi je nevyznamne, navic kdyz je nekde pouzito gufero,tak asi na rozhrani oleje a sucha,tedy po posledni jizde je gufero jiste dostatecne namazane, mam motor,na ktery se vice nez 15 let ani nesahlo, proste porad jede a neni duvod ho pulit,nebo menit gufera,kdyz nic netece,a tahne porad dobre......
a co se tyka karbecu,tak ani ten nema smysl vysusovat,leda tak si dat tu praci a vylit i nadrz a vypucovat i kohout a sitko, protoze to co se pripadne usadi v karbecu bude to stejne v nadrzi a prvnim spustenim rezervy to tam taky vleti......
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

PředchozíDalší

Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků