Zkušenosti s novým válcem

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Zkušenosti s novým válcem

Příspěvekod alitron » ned úno 17, 2013 19:55:35

Zdravím,
zajímali by mě Vaše zkušenosti s novým válcem z druhovýroby polské produkce. Jsem zvědavý jak na kladné tak záporné hodnocení, dělám generálku druhého náhradního motoru kde válec byl nenávratně zničen (prasklý kroužek vydřel 2mm silnou rýhu).Spíše jsem nakloněn koupí nového. Lidi od "fachu" mi řekli že s válci na Babettu problémy nejsou, narozdíl od Pionýra kde nejsou slícované kanály. Nemám to na žádne závody ale na běžný provoz 40-45 km/h. Jaké máte zkušenosti Vy? Každý názor je vítany. Aleš
alitron
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 61
Registrován: ned říj 17, 2010 18:18:35

Re: Zkušenosti s novým válcem

Příspěvekod colcino » ned úno 17, 2013 20:41:07

No tak popořadě- ČS válce dělané u nás jsou ještě kvalitně lisované pod velkým tlakem, kdesi jsem četl článek že polské nejsou sice za 1 ale údajně se lépe chladí. Jinak takový válec by ještě měl jít přebrousit- jednou mě vletěla do kámošově babetty pojistka čepu a to byl jinačí mazec, ale válec vybrousit šel. ALe podle mě na nějaké normální cestování by polskej stačit měl záleží jestli na to dobře dosedne hlava z původního.
colcino
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 453
Registrován: pon srp 15, 2011 20:31:31

Re: Zkušenosti s novým válcem

Příspěvekod alitron » ned úno 17, 2013 21:52:53

to colcino:
ano to můžu taky potvrdit je to způsobeno tím že polské válce mají chladíci žebra odlité narozdíl od československých válcu které byly lisované.Z toho plyne jedná výhoda a jedná nevýhoda-válec se sice lépe chladí tím že si hliník při odlévaní lépe sedne s vložkou a vznika menší tepelný odpor při přenosu tepla z ocelové vložky do žeber. Ovšem mám to nevýhodu že vložka se nedá z polského válce vylisovat-tím je znemožněno jakýkoliv zásah do časování válce a jakkékoliv úpravy na kanálech.
alitron
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 61
Registrován: ned říj 17, 2010 18:18:35

Re: Zkušenosti s novým válcem

Příspěvekod Fajn-Tom » ned úno 17, 2013 22:25:52

Válce československé výroby mají snad nejhorší odlitky ze všech vyráběných motorek v československu. Upravoval jsem jich už zpoustu a většina je porovytých a to i válce sting. Pionýr nebo stadion májí lepší odlitky. Nejsem odborník na odlévání hliníku, ale válce asi nebyli odlévány odstředivě. I když některé jsou dobré, zřejmě podle toho jáká byla ve fabryce směna :lol:

Co to znamená že je ten válec lisováný? Každý je odlitý, ale u polských je zároveň s vložkou a do čs válců se vložka lisovala až po odlití.

Vložka z poslkého válce jde vylisovat, i když podstatně hůře, ale to válce sting taky a vložka v nich zalitá není.

O přenos tepla bych strach neměl, já mam třeba válec u kterého je přesah vložky tak malý, že po ohřání na 150° jde vložka vylisovat pouhým zatlačením rukou a funguje to.

Pokud bych měl porovnat válce poslké s čs tak v přesnosti výroby se moc neliší, snad kromě pomocných přepuštěcích kanálu, ty jsou u poslkých válcu jen na okrasu. Ale co kus to originál, takže záleží na jaký zrovna natrefíte :lol:
Uživatelský avatar
Fajn-Tom
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1039
Registrován: sob kvě 08, 2010 9:04:35

Re: Zkušenosti s novým válcem

Příspěvekod Kuba402 » ned úno 17, 2013 22:42:36

Já kupoval o prázdninách nový válec a ojnici protože to vyšlo asi stejně než dělat výbrus. Zatím spokojenost ujeto cca 800 km a bez problému. Chlazení se mi zdá asi opravdu lepší. Jedninná nevýhoda je trošku jinačí barva od oreginálu oreginál je takový tmavší a tendle takový více světlý. Ojnice taky 800km a bez vůle všecko chodí jak má, není problém těch 45 km/h udělat (skrácené koleno, Dell Orto, 12 kg ) Ale dyž je motor opravdu zahřátej třeba po 50 km kopců tak se mi zdá že ve vysokých otáčkách tam něco cinká ale neřešim :)
Uživatelský avatar
Kuba402
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 148
Registrován: pon črc 09, 2012 8:11:08
Bydliště: Vřesina u Hlučína

Re: Zkušenosti s novým válcem

Příspěvekod colcino » ned úno 17, 2013 22:55:00

No nevím já měl válec i s pístní sadou za nějakých 580 kč
colcino
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 453
Registrován: pon srp 15, 2011 20:31:31

Re: Zkušenosti s novým válcem

Příspěvekod alitron » ned úno 17, 2013 23:07:40

Tome je sice pravda že válce jdou vylisovat, ale u 8 z 10 se ti při vytlačování skroutí žebra a válec jde do šmelcu.
alitron
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 61
Registrován: ned říj 17, 2010 18:18:35

Re: Zkušenosti s novým válcem

Příspěvekod Fajn-Tom » ned úno 17, 2013 23:15:08

Já už to zkoušel a že by se zkroutili žebra, no nevim, příjde mi to jako blbost. A kdyby tak ať jsou zkroucený, to na funkci nemá vliv. Jaký přípravek na to máš udělaný? Jetli není chyba v něm.
Uživatelský avatar
Fajn-Tom
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1039
Registrován: sob kvě 08, 2010 9:04:35

Re: Zkušenosti s novým válcem

Příspěvekod alitron » pon úno 18, 2013 20:17:49

Je to něco na principu stahováku, na základní desce mám díru na vnejši obvod vložky z druhé strany tlačím na vložku podložkou o něco menší než je vnější průměr vložky, samozřejmě pořádně nahřeju a to i když jsem v půlce. Jak jsem říkal u ČS válcu vždy bez problému u poláku je to horši.

Ovšem to mi až tak nevadí, nejsem notorický ladič, takže vložku vytahovat nepotřebuji. Tu jsem vytahoval a měnil když jsem měl polámany žebra.
alitron
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 61
Registrován: ned říj 17, 2010 18:18:35

Re: Zkušenosti s novým válcem

Příspěvekod Dr.House » pon úno 18, 2013 22:58:54

zaujal mě ten pojem notorický ladič :D , to asi jsem já u každého dvoutaktu co jsem měl tak jsem minimálně zvedl časování výfuku.

jinak k tématu já jsem pro originální válce, ty polské jsou opravdu nekvalitní výbrus nakřivo je celkem běžný + ten píst co k tomu dávají je opravdu tragédie vůle výbrusu běžně 0.1mm, ale je pravda to co říká Fajn-Tom i originální odlitky mají hodně chyb, měl jsem rozlisováno dost válců z pionýra a všechny mi přišly kvalitativně lepší než z babetty
Uživatelský avatar
Dr.House
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 224
Registrován: ned kvě 01, 2011 8:58:43
Bydliště: Ústecký kraj

Re: Zkušenosti s novým válcem

Příspěvekod alitron » úte úno 19, 2013 0:26:42

to Dr. House:
Já na toto moc nejsem, babettu se za každou cenu snažím udržet v originálním stavu, díky spolehlivosti a jednoduchým opravám. Všeobecně platí že čim víc se v tom vrtá tím víc škody se nadělá. Tim samozřejmě se nikoho nechci dotknout!!! Každy se o babku staráme jinak. Já těch +5km/h oželím. :D :D
alitron
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 61
Registrován: ned říj 17, 2010 18:18:35

Re: Zkušenosti s novým válcem

Příspěvekod angorek » úte úno 19, 2013 14:17:53

Takyjsem toho zastáncem :).
angorek
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 62
Registrován: úte črc 24, 2012 14:36:52

Re: Zkušenosti s novým válcem

Příspěvekod colcino » stř úno 20, 2013 0:30:22

Máte pravdu. Nejhorší jsou ale pro neznalé babeťáky články typu- dostaňte ze své babetty co nejvíc, jednoduchá úprava vám dá o 10 km/h víc. Začnou se vrtat a "ladit" a ladí aaž přeladí a dopadne v tom lepším případě rozhozeným karbecem, v tom horším zničenými kartery, zadřením, a v úplně tom nejhorší- že se na tom vysekaj. A pak se nadává na babetty jak to jsou nespolehlivé stroje a kdesi cosi.

Ale když potkáte dneska babettu jsou to většinou neudržované vraky, které klepu vůlí z posledního. Strýce jsem od skůtru přemluvil k 210, sám osobně jsem ji renovoval, investice asi přes 10 tisíc, lak, rám, vidlice, GO motoru, na ničem se nešetřilo a snažil jsem se maximálně zachovávat původní díly jako spojky....
Výsledek- babetta vypadá jako by sjela z výrobní linky a je to stroj do kterého přes rok nikdo nemusel ani sáhnout.
colcino
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 453
Registrován: pon srp 15, 2011 20:31:31

Re: Zkušenosti s novým válcem

Příspěvekod Dr.House » stř úno 20, 2013 9:23:19

diskuze sice trochu mimo a uznávám že jsem jí začal já, nemusí hned jít o nějaké zvyšování výkonu, ale dám příklad: karburátor na babettě má difuzor 12mm ale sací koleno místy ani těch 12mm nemá to je pro mě nepřijatelné takže si vyrobím jiné sací koleno atd... Takže všeobecně neplatí že kdo se v tom vrtá nadělá chyby, ale nesmí se v tom vrtat někdo kdo ani neví co dělá.
Nemyslím že bych byl neznalí začátečník co neví co dělá: http://www.jawa50rm.wbs.cz/Jawa-50-RM.html viewtopic.php?f=18&t=1697
Uživatelský avatar
Dr.House
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 224
Registrován: ned kvě 01, 2011 8:58:43
Bydliště: Ústecký kraj

Re: Zkušenosti s novým válcem

Příspěvekod colcino » stř úno 20, 2013 15:43:57

Pardon trošku jsem se rozepsal :( :?
colcino
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 453
Registrován: pon srp 15, 2011 20:31:31

Další

Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků