Pastorky a převody

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Pastorky a převody

Příspěvekod colcino » úte kvě 07, 2013 21:40:56

Zdravím vás, dneska jsem laboroval jak zvýšit rychlost na mojí 207 aniž bych nemusel nějak extra hrabat do válce. O kolik se zvýší rychlost s převodem 34/14? Bude to sice líne při rozjezdu, ale o kolik se zvedne maximálka? A co na to ložiska převodovky?
colcino
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 453
Registrován: pon srp 15, 2011 20:31:31

Re: Pastorky a převody

Příspěvekod abo » úte kvě 07, 2013 22:18:31

No čo asi, ložiskám to môže byť jedno, lebo tým sa omega nezmení. Maximálku zdvyhneš tak o 1-3km/h. Motor sa bude viac trápiť kým to vytočí a na rozbeh to bude lenivé...
abo
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 152
Registrován: úte čer 05, 2012 12:57:46
Bydliště: Košice

Re: Pastorky a převody

Příspěvekod Fajn-Tom » úte kvě 07, 2013 22:29:45

Pokud budu brát v potaz maximální otáčky seriového válce, tak při těchto otáčkách se zvýší rychlost o 8km/h oproti původnímu převodu 35/12
Uživatelský avatar
Fajn-Tom
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1039
Registrován: sob kvě 08, 2010 9:04:35

Re: Pastorky a převody

Příspěvekod colcino » úte kvě 07, 2013 22:58:00

nato existuje nějaký vzorec??
colcino
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 453
Registrován: pon srp 15, 2011 20:31:31

Re: Pastorky a převody

Příspěvekod Fajn-Tom » úte kvě 07, 2013 23:15:11

jo, pokud si nějaký sepíšeš
Uživatelský avatar
Fajn-Tom
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1039
Registrován: sob kvě 08, 2010 9:04:35

Re: Pastorky a převody

Příspěvekod colcino » úte kvě 07, 2013 23:26:55

:D to po mě nechtěj, z matematiky já měl vždycky za 4, když jsme u toho- jaká je reálná rychlost s vetším pastorkem, a neupraveným válcem (samozřejmě koleno výfuku zakráceno)
colcino
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 453
Registrován: pon srp 15, 2011 20:31:31

Re: Pastorky a převody

Příspěvekod kolos » úte kvě 07, 2013 23:32:02

No je to změna převodu do rychla o 20% tak si to snadno spočítáš, podle maximálky, kterou dosahuješ teď. To ale jen v ideálním případě. Motor bude tímto převodem víc zatížený a pravděpodobně se na stejné otáčky nedostane. Ale pokud máš ve svém rajonu rovinu tak do toho klidně jdi. Já na své 210 najezdil přes 10000km s převodem 35/12 což je oproti původnímu 51/12 změna o víc než 30% a byla to naprostá bomba. Né že bych se honil za maximálkou, ale ta babetta měla síly na rozdávání a originální převod nutil motor zbytečně držet na maximálních otáčkách, jinak by mě předjela i babka na kole s konví na mléko. Pamatuju si to jak by to bylo dnes když jsem jel s novou z mototechny poctivě zajíždějíc rychlostí 25km/h a cyklisti si mě vychutnávali. Jsem si říkal, bože co jsem si to koupil... :roll: Po změně převodu byla dlouhodobá cestovní rychlost 45-50 motor se nepřetáčel, spotřeba 1,5l 8)
Babetta 210, Simson S51, Jawa 50/20, Yamaha XJR 1300, Citroen Xantia 2.0 HDi
kolos
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 488
Registrován: úte lis 08, 2011 22:42:46
Bydliště: Orlová

Re: Pastorky a převody

Příspěvekod colcino » úte kvě 07, 2013 23:42:55

Tam kde jsu opravdu žádné kopce nemám. Všude rovina. Jinak- dá se sehnat ještě menší rozeta na 207 než 34 zubová? Jestli by tam pasovala z jinačí motorky. A pastorek větší než 14? A nejspíš bude potřeba i koupit nový řetěz.
colcino
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 453
Registrován: pon srp 15, 2011 20:31:31

Re: Pastorky a převody

Příspěvekod kolos » úte kvě 07, 2013 23:55:25

Nevím, ale u té jednorychlostky bych asi do ještě těžššího převodu nešel. Záleží taky na tom jak dobrý máš motor. Nechal bych vzadu tu 35ku rozetu a na předek dal 14. Ten jeden zub vzadu skoro nepoznáš, kdežto vepředu udělá i jeden zoubek dost.
Naposledy upravil kolos dne úte kvě 07, 2013 23:59:25, celkově upraveno 1
Babetta 210, Simson S51, Jawa 50/20, Yamaha XJR 1300, Citroen Xantia 2.0 HDi
kolos
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 488
Registrován: úte lis 08, 2011 22:42:46
Bydliště: Orlová

Re: Pastorky a převody

Příspěvekod colcino » úte kvě 07, 2013 23:59:11

teď jsem zjistil že se vlastně 14 na 207 sehnat nedá, jen 13 snad to poznám no :D
colcino
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 453
Registrován: pon srp 15, 2011 20:31:31

Re: Pastorky a převody

Příspěvekod kolos » stř kvě 08, 2013 0:01:47

Jedině udělat, nebo nechat udělat. 207 vůbec neznám, tak nevím jak velký je rozdíl mezi pastorkem z 210 a 207. na 210 jsou 14tky běžně.
.
Babetta 210, Simson S51, Jawa 50/20, Yamaha XJR 1300, Citroen Xantia 2.0 HDi
kolos
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 488
Registrován: úte lis 08, 2011 22:42:46
Bydliště: Orlová

Re: Pastorky a převody

Příspěvekod colcino » stř kvě 08, 2013 0:05:48

z 10 nepasuje to jsem už zkoušel, zkusím teda aspoň ten 13 zub,
colcino
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 453
Registrován: pon srp 15, 2011 20:31:31

Re: Pastorky a převody

Příspěvekod kolos » stř kvě 08, 2013 0:12:23

Jo to je jasne že nepasuje,ale myslel jsem jak moc, zda by to něšlo nějak zkombinovat metodou flexa-svářečka.
Babetta 210, Simson S51, Jawa 50/20, Yamaha XJR 1300, Citroen Xantia 2.0 HDi
kolos
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 488
Registrován: úte lis 08, 2011 22:42:46
Bydliště: Orlová

Re: Pastorky a převody

Příspěvekod PetrT30 » stř kvě 08, 2013 8:14:07

udělat se dá fšecko :)
tade je moje hoby řešení: viewtopic.php?f=18&t=2541&start=75#p29749

tady je profi od toma: viewtopic.php?f=18&t=974&start=780#p25928
- B@BeTT@ 210 moje
- B@BeTT@ 207/500 moje =prodaná=
- B@BeTT@ 210 renovace
- B@BeTT@ 207/300 renovace
Uživatelský avatar
PetrT30
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1186
Registrován: stř říj 29, 2008 20:21:41

Re: Pastorky a převody

Příspěvekod Fajn-Tom » stř kvě 08, 2013 9:58:37

colcino píše::D to po mě nechtěj, z matematiky já měl vždycky za 4, když jsme u toho- jaká je reálná rychlost s vetším pastorkem, a neupraveným válcem (samozřejmě koleno výfuku zakráceno)

Já na tom byl podobně, proto jsem si sepsal prográmek do kterýho jsem vložil svoje vzorce na výpočet a teď už počítat nemusim nic. http://www.twostroke.tode.cz/index.php?pc=program. Maximální otáčky seriového válce 207 se za jízdy pohybují kolem 6000 ot/min
Uživatelský avatar
Fajn-Tom
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1039
Registrován: sob kvě 08, 2010 9:04:35

Další

Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 13 návštevníků