od kolos » úte kvě 07, 2013 23:32:02
No je to změna převodu do rychla o 20% tak si to snadno spočítáš, podle maximálky, kterou dosahuješ teď. To ale jen v ideálním případě. Motor bude tímto převodem víc zatížený a pravděpodobně se na stejné otáčky nedostane. Ale pokud máš ve svém rajonu rovinu tak do toho klidně jdi. Já na své 210 najezdil přes 10000km s převodem 35/12 což je oproti původnímu 51/12 změna o víc než 30% a byla to naprostá bomba. Né že bych se honil za maximálkou, ale ta babetta měla síly na rozdávání a originální převod nutil motor zbytečně držet na maximálních otáčkách, jinak by mě předjela i babka na kole s konví na mléko. Pamatuju si to jak by to bylo dnes když jsem jel s novou z mototechny poctivě zajíždějíc rychlostí 25km/h a cyklisti si mě vychutnávali. Jsem si říkal, bože co jsem si to koupil...

Po změně převodu byla dlouhodobá cestovní rychlost 45-50 motor se nepřetáčel, spotřeba 1,5l

Babetta 210, Simson S51, Jawa 50/20, Yamaha XJR 1300, Citroen Xantia 2.0 HDi